מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיאובדן התמצאות וחציית הגבול עם ירדן (31-17)

אובדן התמצאות וחציית הגבול עם ירדן (31-17)

מס' הודעה: 1185 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 31-17, לתקרית שאירעה בתאריך 12/06/2017 למטוס מסוג P-92 שרישומו 4X-HIX, מזרחית לבית שאן

ביום שני, בתאריך 12.6.2017, בשעה 07:45, טייס ונוסע המריאו ממנחת עין ורד עם אז"מ מסוג P-92 לטיסה למנחת מגידו. לאחר הנחיתה במקום, הטייס החליט להמשיך את הטיסה באזור, הגיש עדכון מרשה לטיסה, לנתיב מגידו – כפר תבור – בית שאן וחזרה לעין ורד. המרשה אושר ע"י מודיעין טיס ולאחר ההמראה ממגידו, הבקר הורה לטייס לכוון את הטרנספונדר לקוד 5121 ולהיות בכל מהלך הטיסה צפונית לכביש בית שאן – עפולה. אמצעי הניווט במטוס הוא מכשיר ,GPS GARMIN 496 אך בטיסה זו הטייס לא תכנת בו מראש את הנתיב המתוכנן.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה