מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיכביית מנוע באוויר והיתפסות בחוטי חשמל (דוח 37-17)

כביית מנוע באוויר והיתפסות בחוטי חשמל (דוח 37-17)

מס' הודעה: 1190 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 37-17, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2017 לממ"ג מסוג בקאיי D.M ועדכון לתקרית מס' 36-17 מתאריך 25.6.2017

ביום שני, בתאריך 10.7.2016, לקראת השעה 19:30, טייס ממ"ג מדגם בקאיי DM, תושב הכפר טייבה, המריא לבדו משדה פתוח סמוך לכפרו, ממזרח לכביש 6, לטיסה מקומית. זמן קצר לאחר ההמראה, תוך כדי הטיפוס הראשוני, צפונה, בהיותו עדיין בגובה נמוך, הטייס הוריד כוח והמנוע כבה לפתע. הטייס ביצע מספר ניסיונות להניע, אך ללא הצלחה, תוך כדי איבוד גובה. בשלב זה הטייס הבחין במאוחר בקווי מתח נמוכים שחוצים את נתיב טיסתו. הטייס לא הצליח לשנות כיוון, לגרסתו בגלל הגובה הנמוך, והוא פגע בקוו המתח - הכלי נלכד עם מיתרי המצנח בחוטי החשמל והוא נותר תלוי באוויר, כשלושה מטרים מהקרקע, לא רחוק מביתו. הטייס שחשש מהתחשמלות שחרר את עצמו , קפץ מטה ורץ לכיוון כביש 6 כדי לקבל עזרה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
רביעי, 19 יולי 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1192 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17, לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה