מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהשתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

מס' הודעה: 1192 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17, לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.

ביום שישי, בתאריך 14.7.2017, בסביבות השעה 07:00 המראתי, עם שותף, ממנחת ראשל"צ לטיסה במטוס טקסן, בנתיבי אז"מ, למנחת באר שבע. לאחר הפסקת התרעננות בבאר שבע, המראתי בסביבות השעה 08:00, לפני תחילת השעות החמות, חזרה לראשל"צ. לאחר ההמראה עברתי לפיקוח קדם שהנחה אותי לטוס בנתיב אשל הנשיא – בית קמה, אולם בהגיעי למשמר הנגב, עדכן אותי שעקב סגירת המרחב האווירי עליי לשוב לנחיתה בבאר שבע. לאחר המתנה של שעתיים בבאר שבע התקשרתי בטלפון לבקרת דרום ("חגב") שעדכנו אותי, כי הסגירה הסתיימה ובתאום עם "קדם" אוכל להמריא בדרכי צפונה. בסביבות השעה 10:15, המראתי מבאר שבע וטסתי לראשל"צ בנתיב דרך בועת שדרות – ברור חיל – צומת ברכיה – צומת אשדוד – מחלף "חולות". במהלך הטיסה בלג אשדוד – חולות שמעתי את פיקוח פלמחים עונה לטייס שביקש נתוני רוח: "מערבית 10 קשרים". בשעה 10:45 לערך הגעתי למשולש חולות, עברתי לתדר המנחת והצטרפתי לנחיתה. לאחר מעבר הקשר לתדר המנחת שמעתי וראיתי מטוס טקסן שנכנס להקפה לפניי, לנחיתה על מסלול 18. בחציית המסלול מעל שק הרוח הבחנתי שכיוון השק מצביע על רוח מערבית עם רכיב דרומי קטן. דיווחתי למפעיל הטיסנים על כניסתי, כמספר שניים, לצלע עם הרוח למסלול 18 והצטרפתי להקפה לנחיתה על 18. הורדתי מהירות ל – 70 מיי"ש, בצלע בסיס הורדתי מדפים ל – 15 מעלות ובפיינל הורדתי מדפים מלאים.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 13 אוגוסט 2017
חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
מס' הודעה: 1195 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 50-17, לתקרית שארעה בתאריך 10.6.2017, ל - A-320 אות קריאה HA-LPX, בנתב"ג
קרא עוד...חליפה קרובה בין מטוס נוסעים לרב-להב (דוח 50-17)
שני, 07 אוגוסט 2017
השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.
קרא עוד...השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)
ראשון, 23 יולי 2017
חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
מס' הודעה: 1193 | פרסום מאמר בנושא: "הגורם האנושי בתעופה", שנכתב ע"י החוקר גיל ארנון
קרא עוד...חקירת הגורם האנושי עפ"י מודל הגבינה השוויצרית (חקירת תאונות ותקריות אוויר)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה