השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

מס' הודעה: 1192 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17, לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.

ביום שישי, בתאריך 14.7.2017, בסביבות השעה 07:00 המראתי, עם שותף, ממנחת ראשל"צ לטיסה במטוס טקסן, בנתיבי אז"מ, למנחת באר שבע. לאחר הפסקת התרעננות בבאר שבע, המראתי בסביבות השעה 08:00, לפני תחילת השעות החמות, חזרה לראשל"צ. לאחר ההמראה עברתי לפיקוח קדם שהנחה אותי לטוס בנתיב אשל הנשיא – בית קמה, אולם בהגיעי למשמר הנגב, עדכן אותי שעקב סגירת המרחב האווירי עליי לשוב לנחיתה בבאר שבע. לאחר המתנה של שעתיים בבאר שבע התקשרתי בטלפון לבקרת דרום ("חגב") שעדכנו אותי, כי הסגירה הסתיימה ובתאום עם "קדם" אוכל להמריא בדרכי צפונה. בסביבות השעה 10:15, המראתי מבאר שבע וטסתי לראשל"צ בנתיב דרך בועת שדרות – ברור חיל – צומת ברכיה – צומת אשדוד – מחלף "חולות". במהלך הטיסה בלג אשדוד – חולות שמעתי את פיקוח פלמחים עונה לטייס שביקש נתוני רוח: "מערבית 10 קשרים". בשעה 10:45 לערך הגעתי למשולש חולות, עברתי לתדר המנחת והצטרפתי לנחיתה. לאחר מעבר הקשר לתדר המנחת שמעתי וראיתי מטוס טקסן שנכנס להקפה לפניי, לנחיתה על מסלול 18. בחציית המסלול מעל שק הרוח הבחנתי שכיוון השק מצביע על רוח מערבית עם רכיב דרומי קטן. דיווחתי למפעיל הטיסנים על כניסתי, כמספר שניים, לצלע עם הרוח למסלול 18 והצטרפתי להקפה לנחיתה על 18. הורדתי מהירות ל – 70 מיי"ש, בצלע בסיס הורדתי מדפים ל – 15 מעלות ובפיינל הורדתי מדפים מלאים.

קובץ להורדה