מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהשתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.

בתאריך 19.7.2017, החוקר הראשי פרסם את התחקיר האישי של הטייס ביחס לתקרית מתאריך 14.7.2017, בה היה מעורב, באתר משרדו (הודעה מספר 1192). בתחקירו האישי, הטייס לקח אחריות מלאה על התקרית. יחד עם זאת, החוקר הראשי מצא לנכון לבדוק את חשדו, לפיו יעילות הבלימה של המטוס הייתה נמוכה מהנדרש. בתאריך 24.7.2017, לאחר שבמטוס הותקנו זוג להבי פרופלור חדשים, הטייס יצא עם מדריך טיס לביצוע מבחן רמה. החוקר הראשי הנחה את המדריך לבדוק לפני ההמראה את הבלמים. לאחר התנעה וחימום המנוע, השניים ביצעו מספר ניסיונות בלימה על מסלול ההסעה והמדריך קבע שיעילות הבלימה נמוכה מהנדרש וביטל את היציאה המתוכננת לטיסה. בתאריך 3.8.2017, החוקר הראשי ביצע בדיקה של יעילות מערכת הבלימה בסיוע מכונאי מוסמך. בבדיקה התברר, כי יעילות הבלימה נמוכה משמעותית מהנדרש. נוכח העובדה, כי לאחרונה אירעו מספר תקריות ותאונות שבמהותן קשורות ליעילות הבלימה של אז"מ, החוקר הראשי מצא לנכון לפרסם את הודעתו, הן ביחס לאירוע הספציפי והן באופן כללי ורחב יותר.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה