מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהשתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.

בתאריך 19.7.2017, החוקר הראשי פרסם את התחקיר האישי של הטייס ביחס לתקרית מתאריך 14.7.2017, בה היה מעורב, באתר משרדו (הודעה מספר 1192). בתחקירו האישי, הטייס לקח אחריות מלאה על התקרית. יחד עם זאת, החוקר הראשי מצא לנכון לבדוק את חשדו, לפיו יעילות הבלימה של המטוס הייתה נמוכה מהנדרש. בתאריך 24.7.2017, לאחר שבמטוס הותקנו זוג להבי פרופלור חדשים, הטייס יצא עם מדריך טיס לביצוע מבחן רמה. החוקר הראשי הנחה את המדריך לבדוק לפני ההמראה את הבלמים. לאחר התנעה וחימום המנוע, השניים ביצעו מספר ניסיונות בלימה על מסלול ההסעה והמדריך קבע שיעילות הבלימה נמוכה מהנדרש וביטל את היציאה המתוכננת לטיסה. בתאריך 3.8.2017, החוקר הראשי ביצע בדיקה של יעילות מערכת הבלימה בסיוע מכונאי מוסמך. בבדיקה התברר, כי יעילות הבלימה נמוכה משמעותית מהנדרש. נוכח העובדה, כי לאחרונה אירעו מספר תקריות ותאונות שבמהותן קשורות ליעילות הבלימה של אז"מ, החוקר הראשי מצא לנכון לפרסם את הודעתו, הן ביחס לאירוע הספציפי והן באופן כללי ורחב יותר.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 21 ינואר 2020
התנתקות רצועת רייזר לאחר המראה לריחוף (6-20)
מס' הודעה: 1326 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) לתאונה שאירעה למרחף מצנח ממונע רגלי - ממ"ר בתאריך 11/01/2020 באזור נחשונים
קרא עוד...התנתקות רצועת רייזר לאחר המראה לריחוף (6-20)
ראשון, 19 ינואר 2020
פגיעת פרופלור בקרקע בהסעה (דוח 05-20)
מס' הודעה: 1325 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 5-20 בתאריך 11.1.2020 ארעה לתקרית לאווירון זעיר מסוג TEXAN 11.1.2020
קרא עוד...פגיעת פרופלור בקרקע בהסעה (דוח 05-20)
חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה