מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהשתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.

בתאריך 19.7.2017, החוקר הראשי פרסם את התחקיר האישי של הטייס ביחס לתקרית מתאריך 14.7.2017, בה היה מעורב, באתר משרדו (הודעה מספר 1192). בתחקירו האישי, הטייס לקח אחריות מלאה על התקרית. יחד עם זאת, החוקר הראשי מצא לנכון לבדוק את חשדו, לפיו יעילות הבלימה של המטוס הייתה נמוכה מהנדרש. בתאריך 24.7.2017, לאחר שבמטוס הותקנו זוג להבי פרופלור חדשים, הטייס יצא עם מדריך טיס לביצוע מבחן רמה. החוקר הראשי הנחה את המדריך לבדוק לפני ההמראה את הבלמים. לאחר התנעה וחימום המנוע, השניים ביצעו מספר ניסיונות בלימה על מסלול ההסעה והמדריך קבע שיעילות הבלימה נמוכה מהנדרש וביטל את היציאה המתוכננת לטיסה. בתאריך 3.8.2017, החוקר הראשי ביצע בדיקה של יעילות מערכת הבלימה בסיוע מכונאי מוסמך. בבדיקה התברר, כי יעילות הבלימה נמוכה משמעותית מהנדרש. נוכח העובדה, כי לאחרונה אירעו מספר תקריות ותאונות שבמהותן קשורות ליעילות הבלימה של אז"מ, החוקר הראשי מצא לנכון לפרסם את הודעתו, הן ביחס לאירוע הספציפי והן באופן כללי ורחב יותר.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 11 אוקטובר 2017
השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
מס' הודעה: 1202 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 69-17 לגבי תאונת מרחף באתר הרחיפה במבוא חמה בתאריך 4.8.2017
קרא עוד...השתבשות נחיתה של מרחף ופגיעה קשה בקרקע (69-17)
רביעי, 11 אוקטובר 2017
קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
מס' הודעה: 1201 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 68-17 לתאונה שארעה למטוס טכסן HYN, בתאריך 10.10.2017 במנחת ראשון.
קרא עוד...קנגורו בנחיתה ונזק לקדמת המטוס (68-17)
שני, 09 אוקטובר 2017
אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
מס' הודעה: 1200 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 66-17 לתקרית שארעה בתאריך 7.10.2017 למרחף שיצא מאתר הר האר"י.
קרא עוד...אובדן שליטה ונפילה לשטח סבוך (66-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה