השתבשות נחיתה וירידה מסוף מסלול (41-17)

מס' הודעה: 1194 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-17 לתקרית שאירעה בתאריך 14/07/2017 למטוס מסוג טקסן שרישומו 4X-HLN.

בתאריך 19.7.2017, החוקר הראשי פרסם את התחקיר האישי של הטייס ביחס לתקרית מתאריך 14.7.2017, בה היה מעורב, באתר משרדו (הודעה מספר 1192). בתחקירו האישי, הטייס לקח אחריות מלאה על התקרית. יחד עם זאת, החוקר הראשי מצא לנכון לבדוק את חשדו, לפיו יעילות הבלימה של המטוס הייתה נמוכה מהנדרש. בתאריך 24.7.2017, לאחר שבמטוס הותקנו זוג להבי פרופלור חדשים, הטייס יצא עם מדריך טיס לביצוע מבחן רמה. החוקר הראשי הנחה את המדריך לבדוק לפני ההמראה את הבלמים. לאחר התנעה וחימום המנוע, השניים ביצעו מספר ניסיונות בלימה על מסלול ההסעה והמדריך קבע שיעילות הבלימה נמוכה מהנדרש וביטל את היציאה המתוכננת לטיסה. בתאריך 3.8.2017, החוקר הראשי ביצע בדיקה של יעילות מערכת הבלימה בסיוע מכונאי מוסמך. בבדיקה התברר, כי יעילות הבלימה נמוכה משמעותית מהנדרש. נוכח העובדה, כי לאחרונה אירעו מספר תקריות ותאונות שבמהותן קשורות ליעילות הבלימה של אז"מ, החוקר הראשי מצא לנכון לפרסם את הודעתו, הן ביחס לאירוע הספציפי והן באופן כללי ורחב יותר.

קובץ להורדה