מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיעדכון להודעה מס' 1203 - נפילת כוח בטיפוס לאחר המראה ונחיתת אונס (74-17)

עדכון להודעה מס' 1203 - נפילת כוח בטיפוס לאחר המראה ונחיתת אונס (74-17)

מס' הודעה: 1204 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 74-17, לתקרית שאירעה בתאריך 21/10/2017 לאז"מ ג'ירופלן בעל רישום 4X-ORR, צפונית למנחת תנובות

החוקר הראשי בהודעתו מיום 22.10.2017 פרסם את התחקיר האישי של טייס ג'יירופלן, 4X-ORR, שביצע יום קודם לכן נחיתת אונס מוצלחת בשטח, עקב ירידה בכוח המנוע, במהלך הטיפוס שלאחר המראה ממנחת תנובות. בהנחיית החוקר, המנוע נבדק ע"י מכונאי מוסמך למנועי רוטקס אשר אימת את התקלה (החלפת פלגים) שגרמה לירידת הכוח. בבדיקה של מערכת בקרת הטורבו נמצא כי פלג Air box pressure הורכב לקרבורטור 2/4 ופלג Throttle position sensor הורכב על סנסור Air box pressure בוצעה הרצה לאימות תקלה במצב הקיים (פלגים לא במקומם) ונמצא, כי לחץ הסעפת המקסימלי שהתקבל היה 30.5 hg, במקום סביב 37 hg. לאחר הצלבת הפלגים למקומם הנדרש בוצעה הרצה נוספת ונמצא, כי לחץ הסעפת שהתקבל היה תקין - 36.5 hg. האמור לעיל מסביר את תרחיש האירוע.

 

הודעות החוקר הראשי

שני, 17 ספטמבר 2018
גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
מס' הודעה: 1267 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 88-18. בתאריך 6.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג TEXAN, שרישומו 4X-HLY באי רודוס
קרא עוד...גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
מס' הודעה: 1266 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 91-18, לתקרית שאירעה בתאריך 24/08/2018 לדאון ממונע, סימן רישום 4X-GMA ברמת הארבל.
קרא עוד...כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
מס' הודעה: 1265 | מידע על אירוע בטיחותי 90-18. בתאריך 11.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג NYNJA, סימן רישום 4X-OED באזור עוטף עזה
קרא עוד...טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה