מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיעדכון להודעה מס' 1203 - נפילת כוח בטיפוס לאחר המראה ונחיתת אונס (74-17)

עדכון להודעה מס' 1203 - נפילת כוח בטיפוס לאחר המראה ונחיתת אונס (74-17)

מס' הודעה: 1204 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 74-17, לתקרית שאירעה בתאריך 21/10/2017 לאז"מ ג'ירופלן בעל רישום 4X-ORR, צפונית למנחת תנובות

החוקר הראשי בהודעתו מיום 22.10.2017 פרסם את התחקיר האישי של טייס ג'יירופלן, 4X-ORR, שביצע יום קודם לכן נחיתת אונס מוצלחת בשטח, עקב ירידה בכוח המנוע, במהלך הטיפוס שלאחר המראה ממנחת תנובות. בהנחיית החוקר, המנוע נבדק ע"י מכונאי מוסמך למנועי רוטקס אשר אימת את התקלה (החלפת פלגים) שגרמה לירידת הכוח. בבדיקה של מערכת בקרת הטורבו נמצא כי פלג Air box pressure הורכב לקרבורטור 2/4 ופלג Throttle position sensor הורכב על סנסור Air box pressure בוצעה הרצה לאימות תקלה במצב הקיים (פלגים לא במקומם) ונמצא, כי לחץ הסעפת המקסימלי שהתקבל היה 30.5 hg, במקום סביב 37 hg. לאחר הצלבת הפלגים למקומם הנדרש בוצעה הרצה נוספת ונמצא, כי לחץ הסעפת שהתקבל היה תקין - 36.5 hg. האמור לעיל מסביר את תרחיש האירוע.

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 21 נובמבר 2017
אובדני שליטה ונפילה אל הקרקע (81-17)
מס' הודעה: 1210 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 81-17, לתאונה שארעה בתאריך 17.11.2017 לשלושה ממ"רים בכפר הנופש עין גב
קרא עוד...אובדני שליטה ונפילה אל הקרקע (81-17)
שני, 20 נובמבר 2017
נחיתת אונס בשטח לאחר כביית מנוע (דוח 80-17)
מס' הודעה: 1209 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 80-17 (הודעת החוקר הראשי), לתאונה שארעה בתאריך 16.11.2017, לכלי טיס RV-8 שרישומו 4X-OMS, ליד מנחת שדה תימן
קרא עוד...נחיתת אונס בשטח לאחר כביית מנוע (דוח 80-17)
רביעי, 01 נובמבר 2017
כשל צמיג כן נסע ראשי בהמראה (דוח 52-17)
מס' הודעה: 1207 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 52-17, לתקרית שארעה בתאריך 21.8.2017 ל – A330-300, מס' טיסה AC083, אות רישום CGHKR בנתב"ג
קרא עוד...כשל צמיג כן נסע ראשי בהמראה (דוח 52-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה