מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיקפיצת קנגורו בנחיתה ופגיעה בפרופלור (1-18)

קפיצת קנגורו בנחיתה ופגיעה בפרופלור (1-18)

מס' הודעה: 1221 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 1-18 לתאונה שאירעה בתאריך 06/01/2018 למטוס מסוג צסנה 337 שרישומו 4X-CBT בנתב"ג

בליל 5/6.1.2018, לקראת שעת חצות, צוות מטוס צסנה 337 PUSH-PULL (להלן: "המטוס") חזר לנחיתה בנתב"ג, לאחר שביצע משך כשלוש וחצי שעות עבודה חקלאית של זריעת עננים. קברניט המטוס האזין לנתוני ה - ATIS והחל בתהליך ההצטרפות לנחיתה. בהמשך, המטוס הועבר לטיסת ראייה, לפי בקשתו, והונחה להיכנס לצלע עם הרוח, שמאלית, למסלול 30. הרוח שנשבה הייתה מערבית. בגישה הסופית, במהירות גישה 120 של מיי"ש, המטוס חווה משבים קלים תוך טיסה והצוות קבע VREF של 105 מיי"ש. בחציית המפתן, המטוס חווה משב רוח שהוריד את אף המטוס, והקברניט לא הספיק לפתוח מנוע ולהרים את האף. המטוס פגע במסלול בכבדות, תוך שהקברניט חש שכן הנסע הקדמי קיבל מכה חזקה והוא הכריז "גלגל קדמי פגוע" והוא פתח כוח להליכה סביב ועדכן את המגדל. הקברניט ביקש לעבור מעל המגדל לבדיקת מצב הגלגל הקדמי, ולאחר שהמגדל אישר שהכול נראה תקין, הוא חזר לנחיתה על מסלול 30. לאחר הנחיתה הקברניט חשד שיש תקר בגלגל הקדמי והוא ביקש מהמגדל שיבואו לגרור את המטוס מהמסלול. לאחר כחצי שעה, גורר מטעם השדה הגיע וגרר את המטוס לעמדת חניה אלפא. הצוות אבחן, כי מעבר לגלגל התקור נפגעו גם קצות להבי הפרופלור הקדמי במסלול והקברניט דיווח טלפונית לחוקר הראשי על התאונה

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה