מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיקפיצת קנגורו בנחיתה ופגיעה בפרופלור (1-18)

קפיצת קנגורו בנחיתה ופגיעה בפרופלור (1-18)

מס' הודעה: 1221 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 1-18 לתאונה שאירעה בתאריך 06/01/2018 למטוס מסוג צסנה 337 שרישומו 4X-CBT בנתב"ג

בליל 5/6.1.2018, לקראת שעת חצות, צוות מטוס צסנה 337 PUSH-PULL (להלן: "המטוס") חזר לנחיתה בנתב"ג, לאחר שביצע משך כשלוש וחצי שעות עבודה חקלאית של זריעת עננים. קברניט המטוס האזין לנתוני ה - ATIS והחל בתהליך ההצטרפות לנחיתה. בהמשך, המטוס הועבר לטיסת ראייה, לפי בקשתו, והונחה להיכנס לצלע עם הרוח, שמאלית, למסלול 30. הרוח שנשבה הייתה מערבית. בגישה הסופית, במהירות גישה 120 של מיי"ש, המטוס חווה משבים קלים תוך טיסה והצוות קבע VREF של 105 מיי"ש. בחציית המפתן, המטוס חווה משב רוח שהוריד את אף המטוס, והקברניט לא הספיק לפתוח מנוע ולהרים את האף. המטוס פגע במסלול בכבדות, תוך שהקברניט חש שכן הנסע הקדמי קיבל מכה חזקה והוא הכריז "גלגל קדמי פגוע" והוא פתח כוח להליכה סביב ועדכן את המגדל. הקברניט ביקש לעבור מעל המגדל לבדיקת מצב הגלגל הקדמי, ולאחר שהמגדל אישר שהכול נראה תקין, הוא חזר לנחיתה על מסלול 30. לאחר הנחיתה הקברניט חשד שיש תקר בגלגל הקדמי והוא ביקש מהמגדל שיבואו לגרור את המטוס מהמסלול. לאחר כחצי שעה, גורר מטעם השדה הגיע וגרר את המטוס לעמדת חניה אלפא. הצוות אבחן, כי מעבר לגלגל התקור נפגעו גם קצות להבי הפרופלור הקדמי במסלול והקברניט דיווח טלפונית לחוקר הראשי על התאונה

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה