מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיקריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)

קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)

מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ

ביום שלישי, בתאריך 10.7.2018, סביב השעה 09:00, טייס אז"מ מסוג AEROPRAKT המריא על מסלול 18 במנחת ראשל"צ לתרגול הקפות. בנחיתה הראשונה על מסלול 18 החל להתפתח תהליך קנגורו והטייס פתח מנוע מלא, הלך סביב ונכנס לנחיתה על המסלול הנגדי 36. במהלך הפיינל, הטייס חש שדוושות ההיגוי "קשות מאד" והוא תיקן לציר המסלול באמצעות מוט ההיגוי. הנחיתה הייתה "כבדה" כאשר כן הנסע הקדמי נגע ראשון במסלול וקרס מיד לאחור - כתוצאה מכך המטוס נפל על קדמת גחונו ולהבי הפרופלור פגעו במסלול ונגזרו. המטוס המשיך להחליק על גחונו הקדמי ונבלם סופית לאחר 65 מטרים, על המסלול, בכיוון כללי 030.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 09 אוקטובר 2018
נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
מס' הודעה: 1273 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 99-18. בתאריך 27.9.2018, ארעה תאונה לדאון מסוג PW-5 סימן רישום 4X-GAM, במנחת מגידו.
קרא עוד...נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
מס' הודעה: 1272 | מידע על אירועי בטיחות - עדכון 1 (הודעת עדכון מטעם החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18 בתאריכים 15-16.6.2018 ו - 22-23.6.2018, אירעו תקריות לאז"מ מסוג בריסטל.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
מס' הודעה: 1271 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 96-18, לתאונה שאירעה בתאריך 17/09/2018 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, באזור כוכב הירדן.
קרא עוד...פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה