מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיקריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)

קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)

מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ

ביום שלישי, בתאריך 10.7.2018, סביב השעה 09:00, טייס אז"מ מסוג AEROPRAKT המריא על מסלול 18 במנחת ראשל"צ לתרגול הקפות. בנחיתה הראשונה על מסלול 18 החל להתפתח תהליך קנגורו והטייס פתח מנוע מלא, הלך סביב ונכנס לנחיתה על המסלול הנגדי 36. במהלך הפיינל, הטייס חש שדוושות ההיגוי "קשות מאד" והוא תיקן לציר המסלול באמצעות מוט ההיגוי. הנחיתה הייתה "כבדה" כאשר כן הנסע הקדמי נגע ראשון במסלול וקרס מיד לאחור - כתוצאה מכך המטוס נפל על קדמת גחונו ולהבי הפרופלור פגעו במסלול ונגזרו. המטוס המשיך להחליק על גחונו הקדמי ונבלם סופית לאחר 65 מטרים, על המסלול, בכיוון כללי 030.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה