מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיקריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)

קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)

מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ

ביום שלישי, בתאריך 10.7.2018, סביב השעה 09:00, טייס אז"מ מסוג AEROPRAKT המריא על מסלול 18 במנחת ראשל"צ לתרגול הקפות. בנחיתה הראשונה על מסלול 18 החל להתפתח תהליך קנגורו והטייס פתח מנוע מלא, הלך סביב ונכנס לנחיתה על המסלול הנגדי 36. במהלך הפיינל, הטייס חש שדוושות ההיגוי "קשות מאד" והוא תיקן לציר המסלול באמצעות מוט ההיגוי. הנחיתה הייתה "כבדה" כאשר כן הנסע הקדמי נגע ראשון במסלול וקרס מיד לאחור - כתוצאה מכך המטוס נפל על קדמת גחונו ולהבי הפרופלור פגעו במסלול ונגזרו. המטוס המשיך להחליק על גחונו הקדמי ונבלם סופית לאחר 65 מטרים, על המסלול, בכיוון כללי 030.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה