מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהשתבשות נחיתה וביצוע לולאת קרקע (72-18)

השתבשות נחיתה וביצוע לולאת קרקע (72-18)

מס' הודעה: 1243 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 72-18, לתקרית שאירעה בתאריך 20/07/2018 למטוס מסוג סופר דריפטר שרישומו 4X-OAG, במנחת ראשל"צ

ביום שישי, בתאריך 20/07/2018 בבוקר, המראתי ממנחת ראשל"צ, עם טייס נוסף, במטוס הסופר דריפטר שבבעלותי, לטיסה צפונה. הטיסה התנהלה בנתיבי אז"מ, בנתיב כללי: מנחת ראשל"צ – מנחת עין ורד – מנחת שומרת וחזרה, עם הפסקות למנוחה והחלפת טייסים בעין ורד ובשומרת. אני הטסתי את המטוס בשני לגים: ראשל"צ - עין ורד ועין ורד – ראשל"צ והטייס השני הטיס בשני הלגים האחרים. בשעה 12:30 לערך, לאחר טיסה של 55 דקות ממנחת עין ורד, הגעתי לנחיתה במנחת ראשל"צ, עברתי מעל המסלול, זיהיתי עפ"י שק-הרוח, רוח דרום מערבית ונכנסתי להקפה לנחיתה על מסלול 18. עקב הרוח הצולבת, החלטתי לנחות עם 10 מעלות מדפים, בלבד. הגישה בפיינל הייתה תלולה, יחסית למה שאני מבצע, כרגיל, עם 20 מעלות מדפים, אלא שהפעם הייתה רוח משבית חזקה יחסית עם כיוונים משתנים. במעבר מעל ההאנגר הצפוני הרגשתי חיתחותים, אולם המשכתי בנחיתה וחציתי את סף מסלול 18 במהירות 60 מיי"ש. במהלך הגישה הסופית, המנוע היה בסרק ולפני ההצפה הוספתי מעט מנוע (טכניקה לה התרגלתי על מנת למנוע שקיעה מהירה). לקראת סיום ההצפה, העברתי את המצערת לסרק והמטוס שקע ונפל על המסלול מגובה של כחצי מטר וניתר חזרה לאוויר, תוך שסטה ימינה (הכניס אף לרוח). המשכתי בנחיתה בתפעול רגל שמאל מלאה, אולם גם תפעול הסטיק היה לשמאל. המטוס פנה בחריפות שמאלה, תוך הרמה חריפה של כנף ימין, נגיעה של קצה כנף שמאל במסלול, ביצוע לולאת קרקע, ירידה מהמסלול ובלימה סופית, בכיוון כללי 030. מאחר ובאותה העת היו מספר מטוסים בהקפה לנחיתה, פתחתי מנוע, פיניתי את המסלול והורדתי את המטוס להאנגר התחתון. צילמתי אותו ודיווחתי לחוקר הראשי. בשיחה עמו סוכם על פרסום האירוע כתחקיר אישי שאכתוב. לאחר מכן, בבדיקת נזקים התגלה, כי קצה הכנף השמאלית השתפשף במסלול. לא זוהתה פגיעה בכני הנסע או בגלגל הזנב.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 19 אוגוסט 2018
גמר מסלול לאחר ביטול המראה חוזרת (דוח 83-18)
מס' הודעה: 1260 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 83-18, לתקרית שארעה בתאריך 18.8.2018 לאז"ם מסוג TEXAN אות קריאה 4X-HYJ, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...גמר מסלול לאחר ביטול המראה חוזרת (דוח 83-18)
ראשון, 19 אוגוסט 2018
PROXIMITY BETWEEN AIRLINERS (No. 84-17)
מס' הודעה: 1259 | .FINAL SAFETY INVESTIGATION REPORT No. 84-17 DATE 30.11.2017, BETWEEN AIRCRAFT AIRBUS A321 FLT No. SVR1121, TO AIRCRAFT EMBRAER E190 FLT No. AIZ813, LOCATION EILAT-AQABA
קרא עוד...PROXIMITY BETWEEN AIRLINERS (No. 84-17)
ראשון, 19 אוגוסט 2018
פגיעת פרופלור בגנרטור ברחבת החנייה (75-18)
מס' הודעה: 1258 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 75-18, לתאונה שאירעה בתאריך 29/07/2018 למטוס מסוג שאיין 2, שרישומו 4X-CIN, בשדה דב.
קרא עוד...פגיעת פרופלור בגנרטור ברחבת החנייה (75-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה