מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהיתקעות הגה גובה עקב השלכת חפץ ממטוס (41-18)

היתקעות הגה גובה עקב השלכת חפץ ממטוס (41-18)

מס' הודעה: 1246 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-18, לתקרית שאירעה בתאריך 08/05/2018 למטוס מסוג פייפר PA-18 סימן רישום 4X-CSI

בתאריך 08/05/2018, בשעה 17:20, בעת ביצוע משימת פיזור פיתיונות באזור הכרמל, הטייס חש במשב רוח ולאחר מכן, חש במכה במטוס וקושי בהפעלת הגה הגובה. הטייס הרגיש, כי הגה הגובה תקוע והפסיק את המשימה, טס בקו ישר בחזרה לנחיתה במגידו, בעזרת מקזז הגובה בלבד. בהסתכלו לאחור, הטייס הבחין בקרטון תקוע בקצה השמאלי של שפת ההתקפה של הגה הגובה במצב שתקע את הגה הגובה. הטייס שאל את המטילן, אם זרק את הקרטון ונענה בחיוב. מחשש לפגיעה בזנב, הטייס הקטין מהירות, סביב 75-80 מיי"ש, וטס כך עד לנחיתה. כשהגיע למגידו, הטייס הוריד מדפיס חלקית בכדי לבחון שליטה במטוס, בעזרת מקזז הגובה בלבד, ביצע פיינל ארוך, תוך שהקטין מהירות הדרגתית והשתמש במדפים באופן חלקי. הטייס התארגן לנחיתה במצב שבין wheelers למצב 3 נקודות, וכך נגע במסלול.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה