מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהיתקעות הגה גובה עקב השלכת חפץ ממטוס (41-18)

היתקעות הגה גובה עקב השלכת חפץ ממטוס (41-18)

מס' הודעה: 1246 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 41-18, לתקרית שאירעה בתאריך 08/05/2018 למטוס מסוג פייפר PA-18 סימן רישום 4X-CSI

בתאריך 08/05/2018, בשעה 17:20, בעת ביצוע משימת פיזור פיתיונות באזור הכרמל, הטייס חש במשב רוח ולאחר מכן, חש במכה במטוס וקושי בהפעלת הגה הגובה. הטייס הרגיש, כי הגה הגובה תקוע והפסיק את המשימה, טס בקו ישר בחזרה לנחיתה במגידו, בעזרת מקזז הגובה בלבד. בהסתכלו לאחור, הטייס הבחין בקרטון תקוע בקצה השמאלי של שפת ההתקפה של הגה הגובה במצב שתקע את הגה הגובה. הטייס שאל את המטילן, אם זרק את הקרטון ונענה בחיוב. מחשש לפגיעה בזנב, הטייס הקטין מהירות, סביב 75-80 מיי"ש, וטס כך עד לנחיתה. כשהגיע למגידו, הטייס הוריד מדפיס חלקית בכדי לבחון שליטה במטוס, בעזרת מקזז הגובה בלבד, ביצע פיינל ארוך, תוך שהקטין מהירות הדרגתית והשתמש במדפים באופן חלקי. הטייס התארגן לנחיתה במצב שבין wheelers למצב 3 נקודות, וכך נגע במסלול.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה