מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיפגיעה בחוט חשמל במהלך ריסוס (34-18)

פגיעה בחוט חשמל במהלך ריסוס (34-18)

מס' הודעה: 1247 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 34-18, לתקרית שאירעה בתאריך 01/04/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש שרישומו 4X-AWH, באזור רבדים.

ביום ראשון, בתאריך 01/04/2018, בבוקר, טייס מטוס ריסוס מסוג טורבו טראש המריא למשימת ריסוס באזור רבדים. בזמן ביצוע עבודות הריסוס, סביב השעה 10:15, המטוס פגע בכבל הארקה של קו מתח גבוה, לאחר שהטייס הבחין בו שבריר שניה לפני הפגיעה ולא הספיק לחמוק ממנו. החוט עבר מעל הפרופלור, פגע בחופה והחליק לאורך גב המטוס. הטייס משך לגובה , ומשהרגיש שהמטוס מתפקד כרגיל ולא ראה שום נזק, חזר לבדוק את קו החשמל בו פגע, ראה שהחוט אינו קרוע והמשיך במשימת הריסוס עד לסיום המטען. בבדיקת המטוס, לאחר הנחיתה, זוהו מספר נזקים קלים, בנתיב פגיעת חוט החשמל, ברכיבים המותקנים באזור החופה ועל גב המטוס.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה