מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיסבסוב לאחר התנעה ופגיעה בקיר האנגר (86-18)

סבסוב לאחר התנעה ופגיעה בקיר האנגר (86-18)

מס' הודעה: 1262 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 86-18, לתאונה שאירעה בתאריך 26/08/2018 לאז"מ, דגם NYNJA שרישומו 4X-ONZ, במנחת ראשל"צ.

ביום ראשון, בתאריך 26.8.2018, בבוקר, טייס אז"מ מסוג NYNJA הגיע למנחת ראשון במטרה לטוס. הטייס שידע שמצבר המטוס חלש, הביא עמו מצבר עזר (להלן: "בוסטר") להתנעת המנוע. בשעה 11:30, לאחר שהוציא את המטוס מההאנגר העליון בו הוא חונה, הוא הציבו בפינה הצפון מזרחית של ההאנגר. הטייס חיבר את הבוסטר למצבר, התיישב בכיסא ימין בקוקפיט, נעל את בלם החניה וניסה להתניע. לאחר שבעה ניסיונות התנעה רצופים וכושלים, המנוע התניע בניסיון השמיני ועלה מידית לסל"ד גבוה - המטוס התקדם מידית, תוך שסיבסב 150 מעלות ימינה והתנגש בקיר המזרחי של ההאנגר. הטייס דיווח מיד על התאונה לחוקר הראשי, תוך שתיאר בגילוי לב את מה שאירע. לאחר בדיקת המטוס, בדגש למערכת ההנעה והבלמים, כמו גם נסיבות האירוע, החוקר הראשי סיכם אתו על כתיבת תחקיר אישי שיפורסם באתר, בסיוע חוקר מוסמך.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שני, 17 ספטמבר 2018
גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
מס' הודעה: 1267 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 88-18. בתאריך 6.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג TEXAN, שרישומו 4X-HLY באי רודוס
קרא עוד...גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
מס' הודעה: 1266 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 91-18, לתקרית שאירעה בתאריך 24/08/2018 לדאון ממונע, סימן רישום 4X-GMA ברמת הארבל.
קרא עוד...כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
מס' הודעה: 1265 | מידע על אירוע בטיחותי 90-18. בתאריך 11.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג NYNJA, סימן רישום 4X-OED באזור עוטף עזה
קרא עוד...טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה