מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהיעמדות על האף בסיום ריצת נחיתה (דוח 89-18)

היעמדות על האף בסיום ריצת נחיתה (דוח 89-18)

מס' הודעה: 1264 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר אישי) 89-18. בתאריך 7.9.2018, ארעה תאונה לאז"מ מסוג KITFOX, סימן רישום SX-OLG בצפון ים המלח

ביום שישי, בתאריך 7.9.2018, בשעה 08:15 בוקר, שני מטוסי אז"מ נחתו על שביל בצפון ים המלח, ששימש שטח הפעלה (להלן: "המסלול"). המטוס הראשון נחת בהצלחה ופינה את המסלול. טייס המטוס השני, מסוג KITFOX, ניגש לנחיתה אחריו, ביצע הצפה, מעט ארוכה, נגע מעט מאוחר והפעיל את הבלמים, לקראת סוף ריצת הנחיתה, בעוצמה רגעית - כתוצאה מכך, הזנב התרומם, הפרופלור פגע במסלול והמטוס נעמד על חרטומו ונעצר. הטייס והנוסע לא נפגעו באירוע, אך למטוס נגרמו נזקים ללהבי הפרופלור, לספינר ולקאולינג התחתון.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה