מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיפגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)

פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)

מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.

ביום שני, בתאריך 11.3.2019, טייס ריסוס מנוסה של חברת תלם יצא ממנחת שדה תימן, עם מטוס מסוג ,Turbo Trush למספר סבבים של ריסוס חלקות בדרום. בשעה 07:45, לאחר סיום המטען הרביעי, צפונית למושב קלחים, הטייס חזר בגובה חקלאי שסביב 100-150 רגל, חזרה לנחיתה במנחת. לאחר מספר דקות טיסה, בעת שהכניס את הראש לתא למספר שניות, המטוס פגע בקרקע, החליק על גחונו עד שנבלם. הטייס יצא בשלום, למטוס נגרמו נזקים כבדים, לכני הנסע, לפרופלור, לכנפיים, לגחון ולמערכת הריסוס ולמעשה נמחה.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה