מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהתרסקות עקב גלגלול דינמי בהמראה (דוח 2-19)

התרסקות עקב גלגלול דינמי בהמראה (דוח 2-19)

מס' הודעה: 1313 | מידע אל אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 2-19, לתקרית שארעה בתאריך 11.1.2019, ל - Robinson R44 סימן רישום 4X-BIK, ליד משמר איילון

ביום שישי, בתאריך 11.1.2019, בשעה 11:15 לערך, טייס המסוק הגיע עם חבר, שהינו טייס פרטי, משדה התעופה שדה דב לשטח נחיתה, בסמוך ליישוב אחיסמך, במטרה לאסוף את הנוסע, אתו היה אמור לבצע טיסת כיף, שניתנה לו על ידי בעל המסוק. הטייס הפרטי ירד מהמסוק, הנוסע התיישב במקומו, במושב השמאלי, וטייס המסוק נותר במושב הימני. השניים המריאו לאזור אימון 302 שליד לטרון, היות שמקום מגוריו של הנוסע נמצא סמוך לאזור. אזור אימון זה היה ידוע ומוכר לטייס ולמעשה מתאמנים בו טייסי ההליקופטרים רבים. מטרת הטיסה הייתה להראות לנוסע את האזור וכן להדגים בפניו את יכולות המסוק, באוויר "ובעבודת קרקע" (ריחוף נמוך לצדדים, סבסוב במקום, ועוד). לאחר 20-25 דקות טיסה, השניים נחתו במשטח הקבוע, (להלן: "המנחת"), המשמש את המסוקים. עקב גשמים רבים שירדו באזור, בימים שלפני הטיסה, משטח הנחיתה היה בוצי. הטייס המריא והדגים "עבודת קרקע" ונחת שוב במנחת.

קובץ להורדה
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה