מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשי"רובניסון" ממליצה להחליף את להבי מסוקי R22 ,R44 בדגמי להב חדשים

"רובניסון" ממליצה להחליף את להבי מסוקי R22 ,R44 בדגמי להב חדשים

יצרנית מסוקי "רובינסון "האמריקנית ממליצה להחליף את הלהבים וראש הרוטור במסוקי R22 ו-  R44 מתוצרתה, בדגמים חדשים. ההמלצה קיבלה קדימות בעקבות חקירה של משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה, של התרסקות מסוקR44 , לפני כשנה בים מול נתניה, שבה מצאו מותם ארבעה אנשים.

בנובמבר 2009 התרסק מסוק "רובינסון"R44  מול חופי נתניה. בהתרסקות נהרגו ארבעה אנשים. כבר בשלבי החקירה הראשוניים, כאשר שרידי המסוק נמשו מן הים, התגבש בקרב החוקרים החשד בכשל טכני בלהב הראשי, שהיה שלב או גורם לתאונה. בתום החקירה הארוכה, שכללה פגישות עם נציגים של היצרן,, NTSB  ו- FAA ובדיקות מעבדה, הפך החשד למציאות.

התברר עוד, כי תאונות זהות של מסוקי "רובינסון" התרחשו במקומות שונים בעולם. אבל, יצרנית המסוק והרשויות האמריקניות NTSB – ו- FAAלא הבינו עד שהסתיימה החקירה בישראל, עד כמה הכשלים שנתגלו במקומות שונים בעולם חמורים וקטלניים.

"הם הניחו שהלהב לא מתפרק בבת אחת – אלא, מתחילות רעידות בגלל שמעטה הלהב מתקלף, או נוצרת הפרדה, או בועה במעטה, אבל עדיין יכול הטייס לבצע נחיתת חירום בשטח", מסביר עו"ד יצחק רז, חוקר תאונות ראשי במשרד התחבורה, "בחקירה הצלחנו להוכיח להם שיכול להיווצר כשל קטסטרופאלי מיידי, בפחות מסיבוב אחד של הרוטור. אנחנו מדברים על עשירית שנייה ומטה".

אורי דיין, סגן החוקר הראשי מדגיש, כי "הצלחנו להוכיח, כי ברגע שנוצר נתק בגלל שחיקה, או קורזיה, בין מעטה הלהב לבין קורת הלהב המרכזית, מתקלף המעטה באבחה אחת ויחד איתו עף מהקורה כל מבנה הכוורת של הלהב".

נציגי "רובינסון" והרשויות האמריקניות, שדווחו על ממצאי החקירה החמורים של החקירה הישראלית, הגיעו לישראל,  בדקו את כל הראיות והבינו, שכדי למנוע כשלי להב במסוקי "רובינסון" עליהם לנקוט צעדים נמרצים. בעקבות כך הם ממליצים עתה להחליף את הלהבים וראשי הרוטור בכל מסוקי "רובינסון" בעולם.
במקביל הפיקה חברת "רובינסון" סרטון מיוחד ובו הדרכה מדויקת כיצד לבדוק כל 100 שעות טיסה את להבי המסוקים, כדי לגלות שאין בהם כשל, שהוביל להתרסקות, כפי שאירע מול חופי נתניה.
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה