מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיהחוקר הראשי פתח בחקירת כשל כן נסע ראשי במטוס ג'מבו מטען

החוקר הראשי פתח בחקירת כשל כן נסע ראשי במטוס ג'מבו מטען

אתמול בבוקר, במהלך בדיקות טכניות למטוס בואינג 747 (ג'מבו), דגם 400, מטען, גילה טכנאי ערני של חברת אל על, סדק רחב מימדים בחלק העליון של כן הנסע הראשי, הימני, הפנימי, של אותו המטוס (אגב, ישנם שני כני נסע בכל צד).

המטוס קורקע מיידית, עד להחלפת כן הנסע ובדיקה של המטוס לנזקים נילווים.
החוקר הראשי פתח בחקירה רשמית של התאונה, בשיתוף רשות החקירה של ארה"ב (NTSB).
חברת בואינג וחברת אל על, יעמידו, ככל הנראה, משקיפים מטעמם לצוות החקירה.
מדובר בכשל נדיר שדומה לו, בעולם,  בסוג המטוס וכן הנסע המעורבים, ארע ככל הידוע בשנת 2006.
לפני למעלה משנה ארע כשל דומה, בכן נסע ראשי חיצוני, של מטוס גרמני מאותו הסוג.
להזכיר, כי במאי 2011 ארע בארץ כשל בכן נסע ראשי של בואינג 777.
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה