מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיכשל כן נסע ראשי בבואינג 747 מטען של חברת "אל על"

כשל כן נסע ראשי בבואינג 747 מטען של חברת "אל על"

בתאריך 01/02/2012, במהלך בדיקות טכניות, להכנת מטוס בואינג 747 (ג'מבו), דגם 400 מטען, לטיסה, גילה טכנאי ערני של חברת אל על, סדק גדול בראש כן הנסע הראשי הימני, הפנימי, של אותו המטוס. האירוע דווח מידית לחוקר הראשי אשר פתח בחקירה רשמית של התאונה.
המטוס קורקע מיד, עד להחלפת כן הנסע הסדוק ובדיקת המטוס לנזקים נלווים. ארבעה ימים לאחר הגילוי, שוחרר המטוס מצרכי חקירה, לצורך השלמת הבדיקות והשמשתו לטיסה.
מבדיקה ראשונית עולה, כי המטוס יוצר בשנת 1994. כן הנסע שכשל, שופץ במתקן שיפוץ בחו"ל, בשנים 2001 - 2002 והורכב במטוס בינואר 2003. המטוס נחכר על ידי חברת אל על, במאי 2010, מבנק אמריקאי והיה ככל הנראה, חלק מצי של חברת Singapore Airlines Cargo, מאז שנרכש ועד להחכרתו ע"י אל על.
החקירה הראשונית מלמדת, כי מדובר בכשל נדיר שדומה לו, בסוג המטוס וכן הנסע המעורבים, ארע, עד כמה שניתן לדעת, בשנת 2006, במטוס נוסעים של חברת התעופה הסינגפורית.
החוקר הראשי החליט להרחיב את צוות החקירה והוא צרף גורמים חיצוניים, כמו: רשות החקירה של ארה"ב (NTSB), רשות החקירה של סינגפור (AAIB). חברת ,Boeing חברת אל על, ומכון השיפוץ בחו"ל.
לאחר פרוק כן הנסע וחיתוך החלק הסדוק, התברר בבדיקת ראיה, כי מדובר בסדק ארוך
(כ – 60 ס"מ) שחלקו הראשון התפתח, במנגנון התעייפות, לאורך זמן ולא כתוצאה מעומס חד פעמי. פני השבר טרם נבדקו והסיבות והגורמים לסידוק אינם ברורים עדיין.
בשלב זה פני השבר טרם נבדקו, כך שהגורמים והסיבות להיווצרות הסדק, אינם ברורים דיים.
במהלך החקירה ייבחנו, בין השאר, גורמי כשל אפשריים, ובכללם: תכן כן הנסע, אופן תהליך ייצורו, תהליך ביצוע השיפוץ, תהליך ההרכבה במטוס וכן גורמים שונים היכולים לגרום לעייפות החומר או לכשל בו כתוצאה מתפעול המטוס.
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה