מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםהודעות החוקר הראשיבתאריך 01/08/2013, ארעה תאונה קטלנית ל - PIPER PA-31 NAVJO, שרישומו 4X-AKV, בשדה התעופה באילת (110-13)

בתאריך 01/08/2013, ארעה תאונה קטלנית ל - PIPER PA-31 NAVJO, שרישומו 4X-AKV, בשדה התעופה באילת (110-13)

טעות אנוש של הטייס גרמה להתרסקותו של מטוס הפייפר ליד שדה התעופה באילת, לפני כחודש. כך קובע חוקר התאונות האוויריות הראשי של משרד התחבורה, עו"ד יצחק רז (רזצ'יק).

בתאונה שארעה ב- 1 באוגוסט 2013, נהרג טייס המטוס ושני נוסעים נפצעו באורח קשה ובינוני, כשמטוס הפייפר הדו מנועי מסוג נבאחו, התרסק בסמוך לכביש הכניסה לאילת.
לקראת הנחיתה, התכוון הטייס להעביר את ידיות ברזי אספקת הדלק, מהמכלים החיצוניים למכלים הפנימיים. בעשותו כך, קבע החוקר, הטייס סגר בטעות את ברז דלק מנוע ימין בהעבירו למצב "OFF" וגרם בכך לכיבוי המנוע בתוך זמן קצר. לדברי החוקר הראשי, מאחר שהפרופלור המשיך להסתובב, כביית המנוע, בנתוני ההנמכה והכוח בהם היה מצוי המטוס, אינה מורגשת וקשה מאוד לזיהוי.
חוקר התאונות פענח את הקלטות קשר הרדיו והמכ"ם לצורך ניתוח נסיבות התאונה. הקלטות אלה שימשו אותו לביצוע סימולציה ממוחשבת של תרחישים אפשריים לצורך קביעת תרחיש התאונה.
התברר, כי לקראת הנגיעה במסלול, הטייס החליט "ללכת סביב", ככל הנראה עקב הבנה שגויה של הנחיה שניתנה ע"י הפקח למטוס שאחריו. הטייס פתח את שתי המצערות לכוח מלא ומאחר שרק המנוע השמאלי פעל, נוצרה אסימטריה חריפה, בעטיה המטוס נכנס לפנייה אלכסונית חדה ובלתי נשלטת, מערבה, התגלגל וצלל אל הקרקע.
במצבו של הנוסע שנפצע קשה חל שיפור, אך הוא עדיין אינו זוכר את התאונה ולכן החוקר הראשי עדיין לא שוחח עמו.
עו"ד יצחק רז הציג בשבוע שעבר, בפני משפחת הטייס שנהרג, את עיקרי דוח החקירה. הדוח המלא צפוי להתפרסם בתוך מספר שבועות.

קישורית להמחשה גרפית של התאונה

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה