מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בארץהמריא עם הגה כיוון נעול

המריא עם הגה כיוון נעול

מטוס נאבאהו, מדגם PA31 המריא ביום שישי, 28 במאי 2010, משדה התעופה הרצליה, עם הגה כיוון נעול. המטוס חזר ונחת בשלום. איש מבין שני הנוסעים לא נפגע. למטוס לא נגרמו נזקים.

תוך ריצת ההמראה, לפני הניתוק, חש הטייס קושי בתפעול הגה הכיוון, אך כיוון שהיה מהיר מדי לעצור את ההמראה, החליט להמריא, להקיף ולנחות. לאחר שהמטוס המריא, הבחין פקח הטיסה בסרט "הסר לפני טיסה" מתנופף מאחורי המטוס. הפקח דיווח על כך לטייס והוא חזר ונחת בשלום.
מאוחר יותר אישר הטייס, כי שכח להוריד את נועל הגה הכיוון.

המראה וטיסה עם נועל הגאים הינה מסוכנת. ה-PA31 הוא מטוס דו מנועי והשארת נועל הגה הכיוון עלולה להיות קריטית במצבים של כביית מנוע באוויר, או כשנדרש לבצע תמרון חריף ומיידי.

המקרה הועבר לחקירה.

עודכן לאחרונה: רביעי, 25 אוגוסט 2010 15:21

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 09 אוקטובר 2018
נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
מס' הודעה: 1273 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 99-18. בתאריך 27.9.2018, ארעה תאונה לדאון מסוג PW-5 סימן רישום 4X-GAM, במנחת מגידו.
קרא עוד...נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
מס' הודעה: 1272 | מידע על אירועי בטיחות - עדכון 1 (הודעת עדכון מטעם החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18 בתאריכים 15-16.6.2018 ו - 22-23.6.2018, אירעו תקריות לאז"מ מסוג בריסטל.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
מס' הודעה: 1271 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 96-18, לתאונה שאירעה בתאריך 17/09/2018 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, באזור כוכב הירדן.
קרא עוד...פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה