מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בארץהמריא עם הגה כיוון נעול

המריא עם הגה כיוון נעול

מטוס נאבאהו, מדגם PA31 המריא ביום שישי, 28 במאי 2010, משדה התעופה הרצליה, עם הגה כיוון נעול. המטוס חזר ונחת בשלום. איש מבין שני הנוסעים לא נפגע. למטוס לא נגרמו נזקים.

תוך ריצת ההמראה, לפני הניתוק, חש הטייס קושי בתפעול הגה הכיוון, אך כיוון שהיה מהיר מדי לעצור את ההמראה, החליט להמריא, להקיף ולנחות. לאחר שהמטוס המריא, הבחין פקח הטיסה בסרט "הסר לפני טיסה" מתנופף מאחורי המטוס. הפקח דיווח על כך לטייס והוא חזר ונחת בשלום.
מאוחר יותר אישר הטייס, כי שכח להוריד את נועל הגה הכיוון.

המראה וטיסה עם נועל הגאים הינה מסוכנת. ה-PA31 הוא מטוס דו מנועי והשארת נועל הגה הכיוון עלולה להיות קריטית במצבים של כביית מנוע באוויר, או כשנדרש לבצע תמרון חריף ומיידי.

המקרה הועבר לחקירה.

עודכן לאחרונה: רביעי, 25 אוגוסט 2010 15:21

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה