מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בארץהמריא עם הגה כיוון נעול

המריא עם הגה כיוון נעול

מטוס נאבאהו, מדגם PA31 המריא ביום שישי, 28 במאי 2010, משדה התעופה הרצליה, עם הגה כיוון נעול. המטוס חזר ונחת בשלום. איש מבין שני הנוסעים לא נפגע. למטוס לא נגרמו נזקים.

תוך ריצת ההמראה, לפני הניתוק, חש הטייס קושי בתפעול הגה הכיוון, אך כיוון שהיה מהיר מדי לעצור את ההמראה, החליט להמריא, להקיף ולנחות. לאחר שהמטוס המריא, הבחין פקח הטיסה בסרט "הסר לפני טיסה" מתנופף מאחורי המטוס. הפקח דיווח על כך לטייס והוא חזר ונחת בשלום.
מאוחר יותר אישר הטייס, כי שכח להוריד את נועל הגה הכיוון.

המראה וטיסה עם נועל הגאים הינה מסוכנת. ה-PA31 הוא מטוס דו מנועי והשארת נועל הגה הכיוון עלולה להיות קריטית במצבים של כביית מנוע באוויר, או כשנדרש לבצע תמרון חריף ומיידי.

המקרה הועבר לחקירה.

עודכן לאחרונה: רביעי, 25 אוגוסט 2010 15:21

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
חמישי, 07 פברואר 2019
איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
מס' הודעה: 1294 | מידע על אירוע בטיחותי 8-19, בתאריך 4.2.2019, ארעה תאונה למצנח רחיפה, דגם ווינדטק – באלי 2, במצפה רמון
קרא עוד...איבוד שליטה בנחיתה ונפילה (דוח 8-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה