מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בארץפייפר צ'רוקי הפסיק המראה בגלל משאית חוצה

פייפר צ'רוקי הפסיק המראה בגלל משאית חוצה

מטוס פייפר PA-32, צ'רוקי 6, עם טייס וחמישה ילדים, החל ביום שישי, 16 ביוני 2010, בשעה 11:10 בריצת המראה, בשדה התעופה חיפה, במסלול 34. בטרם הגיע המטוס לכוח מנוע מלא, הבחין הטייס בכמה כלי רכב החוצים את מסלולו, מימין לשמאל. הטייס הוריד כוח ובלם, במרחק קצר יחסית מאחד מכלי הרכב. לשאלתו את פשר החצייה, נענה על ידי הפקח –  "טעות". איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק.
באישור הפקח ביצע הטייס פניית 180 חזרה לנקודת ההמראה ולאחר שקיבל אישור המראה המריא לטיסת סבב עם הילדים.

מאוחר יותר התברר, כי בעקבות טעות של פקח נפתח המחסום, המפריד בין כביש כלי הרכב והמסלול, שאיפשר בכך לכלי רכב לחצות את המסלול.

המקרה הועבר לחקירת חיל האוויר והחוקר הראשי.
 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה