מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםהודו לטייסים: אל תשאפו לנחיתה נוחה במסלולים קצרים

הודו לטייסים: אל תשאפו לנחיתה נוחה במסלולים קצרים

כולנו אוהבים נחיתה חלקה כאשר המטוס גולש למסלול ללא חריקות וחבטות, כאשר הגלגלים נוגעים בקרקע והמטוס עוצר בהדרגה. לפעמים אנחנו מוחאים כפיים ומודים על כך לקברניט. ובכן, מתברר, כי סוג זה של נחיתה  יכול להיות בכמה מקרים להטוט מסוכן.

בצעד ראשון מאז התרסקות מטוס אייר אינדיה אקספרס, ב-22 במאי 2010 במאנגלור הפיק, בתחילת חודש יוני 2010, מינהל התעופה ההודי הוראה לטייסים - המורה להם, לא לשאוף לנחיתות רכות כאלה במסלולים קצרים, מחשש שמטוסם ירוץ מעבר לאורך המסלול.

לטייסים יש עניין בנחיתות רכות בגלל לחץ מנהליהם לבצע כמה שפחות נחיתות קשות, כדי לרצות בכך נוסעים מפונקים, והיות שחברות התעופה לא מעוניינות שיצא להן שם כחובטות אנשים במסלולים ומשאירים אותם פגועים בחוליות הצוואר. למרות זאת, מנכ"ל מינהל התעופה האזרחית ההודי אמר, כי הטייסים צריכים לשאוף לנחיתה בעוצמה בינונית הידועה כנכונה.

המינהל לא ציין במיוחד את התאונה של אייר אינדיה אקספרס בהודעתו, בטענה, כי החקירה עדיין לא הסתיימה.

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 15:47

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה