הודו לטייסים: אל תשאפו לנחיתה נוחה במסלולים קצרים

כולנו אוהבים נחיתה חלקה כאשר המטוס גולש למסלול ללא חריקות וחבטות, כאשר הגלגלים נוגעים בקרקע והמטוס עוצר בהדרגה. לפעמים אנחנו מוחאים כפיים ומודים על כך לקברניט. ובכן, מתברר, כי סוג זה של נחיתה  יכול להיות בכמה מקרים להטוט מסוכן.

בצעד ראשון מאז התרסקות מטוס אייר אינדיה אקספרס, ב-22 במאי 2010 במאנגלור הפיק, בתחילת חודש יוני 2010, מינהל התעופה ההודי הוראה לטייסים - המורה להם, לא לשאוף לנחיתות רכות כאלה במסלולים קצרים, מחשש שמטוסם ירוץ מעבר לאורך המסלול.

לטייסים יש עניין בנחיתות רכות בגלל לחץ מנהליהם לבצע כמה שפחות נחיתות קשות, כדי לרצות בכך נוסעים מפונקים, והיות שחברות התעופה לא מעוניינות שיצא להן שם כחובטות אנשים במסלולים ומשאירים אותם פגועים בחוליות הצוואר. למרות זאת, מנכ"ל מינהל התעופה האזרחית ההודי אמר, כי הטייסים צריכים לשאוף לנחיתה בעוצמה בינונית הידועה כנכונה.

המינהל לא ציין במיוחד את התאונה של אייר אינדיה אקספרס בהודעתו, בטענה, כי החקירה עדיין לא הסתיימה.

עודכן לאחרונה: שני, 30 אוגוסט 2010 15:47