מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםהקברניט הפעיל בחריפות הגה כיוון

הקברניט הפעיל בחריפות הגה כיוון

מינהל הבטיחות של קנדה  Transportation Safety Board of Canada) TSB)  הודיע ב-2 ביוני 2010, כי הוא נחוש בדעתו, שהפעלה לסירוגין של הגה הכיוון על ידי קברניט מטוס איירבס A319 של אייר קנדה, ב-26 במאי 2010, כשהוא טס במרחק של 18.5 ק"מ מאחורי שובל מערבולת של מטוס בואינג 747-400 של יונייטד איירליינס, בגובה של 36 אלף רגל (10,973 ק"מ) גרם ללחץ, מעבר למגבלות, על מייצב הכיוון האנכי של המטוס.

עוד נמסר בדו"ח, כי במשך האירוע, שנמשך כ-18 שניות, התנדנד המטוס מעלה מטה וסב לצדדים עד לזוויות של 55 מעלות. למרות שהמטוס נשאר ללא פגע נפצעו קל 8 נוסעים ואנשי צוות ושלושה נוסעים נפצעו קשה מנפילת והתנגשות רהיטי המטוס. הטייס דיווח על חירום ופנה לנחיתה בקאלגארי.

האירוע מגלה דמיון רב לתאונה קטלנית בניו יורק, בנובמבר 2001 של מטוס איירבס, A300, שבה הקצין הראשון הגיב לשובל מערבולי של מטוס בואינג 747-400 בתנועות חריפות עם הגה הכיוון. במקרה הזה נקרע מייצב הגובה האנכי והמטוס נכנס בתנועה בלתי מבוקרת לקרקע והתרסק.

 

 

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה