מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםהערכה: שגיאת טייס גרמה לנחיתה הקטלנית בהודו

הערכה: שגיאת טייס גרמה לנחיתה הקטלנית בהודו

מתגברות הערכות בקרב החוקרים, כי ההתרסקות הקטלנית של מטוס, בואינג 737, של אייר אינדיה אקספרס ב-22 במאי 2010, נגרמה בגלל שהטייס נחת רחוק מדי מתחילת קצה המסלול, הממוקם על קצה גבעה ושבאיחור ניסה שוב הטייס להרים את מטוס לאוויר.

מסקנות ראשוניות על התאונה, בעיר הדרומית בהודו – מנגאלור, מגלות לדברי מקורבים לחקירה, כשלים של הטייסים בעקיבה אחר תקנות בטיחות בסיסיות בעת הגישה הסופית לנחיתה ועם בלבול אחרי הנגיעה במסלול (touchdown).

רק שמונה נוסעים, מקרב 166 אנשים ניצלו מהתאונה, שהתרחשה מוקדם בבוקר, שבה נפל המטוס מקצה המסלול המסתיים בצוק במאונך למטה, נשבר לחלקים ועלה בלהבות.

 

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה