מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםהערכה: שגיאת טייס גרמה לנחיתה הקטלנית בהודו

הערכה: שגיאת טייס גרמה לנחיתה הקטלנית בהודו

מתגברות הערכות בקרב החוקרים, כי ההתרסקות הקטלנית של מטוס, בואינג 737, של אייר אינדיה אקספרס ב-22 במאי 2010, נגרמה בגלל שהטייס נחת רחוק מדי מתחילת קצה המסלול, הממוקם על קצה גבעה ושבאיחור ניסה שוב הטייס להרים את מטוס לאוויר.

מסקנות ראשוניות על התאונה, בעיר הדרומית בהודו – מנגאלור, מגלות לדברי מקורבים לחקירה, כשלים של הטייסים בעקיבה אחר תקנות בטיחות בסיסיות בעת הגישה הסופית לנחיתה ועם בלבול אחרי הנגיעה במסלול (touchdown).

רק שמונה נוסעים, מקרב 166 אנשים ניצלו מהתאונה, שהתרחשה מוקדם בבוקר, שבה נפל המטוס מקצה המסלול המסתיים בצוק במאונך למטה, נשבר לחלקים ועלה בלהבות.

 

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה