מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםרמת בטיחות אווירית גבוהה באירופה

רמת בטיחות אווירית גבוהה באירופה

בשנת 2010 הושגה רמת בטיחות גבוהה בתובלה האווירית המסחרית באירופה. כך מתברר מסקר שפרסמה, ב-8 ביולי 2011, סוכנות הבטיחות האווירית האירופית (European Aviation Safety Agency - EASA), ושבוצע בקרב חברות התעופה האירופיות החברות בסוכנות.
לדברי EASA שנת 2010 הייתה השנה הראשונה בהיסטוריה של אירופה, שלא היה בה תאונה קטלנית במסוקים ובמטוסים  מסחריים.
יחד עם זאת, מספר התאונות הלא קטלניות, למרות שהיה גבוה ממספר התאונות ב-2009, היה בתוך הממוצע של העשור שחלף. שרידות כל הנוסעים בכל התאונות שבהן היו מעורבות החברות המשתייכות ל-EASA, בין השנים 2001-2010 הגיעה ל-95%. עוד נמסר מ-EASA, כי שיעור התאונות הקטלניות של חברות התובלה האווירית האירופיות היה נמוך משאר העולם. הסקר מראה, כי באזורים האחרים בעולם מספר התאונות הקטלניות עלה מ-39 תאונות ב-2009 ל-41 תאונות ב-2010, כשבאזורים האלה אחוז התאונות הקטלניות בקרב חברות התעופה הסדירות עלה.  
לדברי EASA התעופה הכללית היא שקלקלה את השיפור החיובי במספר התאונות שהתרחשו ב-2010 באירופה, כאשר מספר התאונות של התעופה הכללית עלה מ-19 תאונות ב-2009 ל-31 תאונות ב-2010. פעילות התעופה הכללית כללה מטוסים בעלי כנף קבועה ומסוקים, ששקלו יותר מ- 2250 ק"ג, שהיו מעורבים בפעילות עסקית ובפעילות אווירית פרטית
ב-EASA הגיעו למסקנה, כי אובדן שליטה בטיסה היווה את הגורם השכיח ביותר לתאונות בתעופה הכללית ב-2010, והוא היה הרבה יותר משמעותי, מאשר בעיות טכניות שהיו במטוס שהי מעורב בתאונה.
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה