מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםשרשרת שגיאות תיפעול

שרשרת שגיאות תיפעול

התרסקות מטוס הפילאטוס, דגם Pilatus PC-12/45, N128CM, שהתרסק ב-22 במרס 2009, שבה נהרגו 14 אנשים, נגרמה בגלל שרשרת שגיאות תפעול. כך מסר בהחלטיות, ביום שלישי 12/07/2011, המועצה לבטיחות בתחבורה האמריקנית (NTSB - National Transportation Safety Board).
לדברי NTSB, ההתרסקות הקטלנית של מטוס הפילטוס נגרמה בגלל טעיות תפעול של הטייס. הטייס לא וידע אם תוסף מניעת התקרחות מערכת הדלק, הנושא את השם המסחרי "Prist" אכן נוסף לדלק לפני הטיסה. הטייס נכשל בנקיטת אמצעים מתקנים, כולל הפניית המטוס לשדה תעופה מתאים, כאשר מערכת ההתראה במטוס ציינה לחץ דלק נמוך, שמשמעותו מצב, שבסופו של דבר גורם לחוסר איזון רוחבי של הדלק במטוס. והטייס איבד שליטה כאשר ניסה לתמרן את הכנף השמאלית הכבדה סמוך לגישה הסופית למסלול הנחיתה.

עודכן לאחרונה: ראשון, 04 ספטמבר 2011 09:15

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה