מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםשרשרת שגיאות תיפעול

שרשרת שגיאות תיפעול

התרסקות מטוס הפילאטוס, דגם Pilatus PC-12/45, N128CM, שהתרסק ב-22 במרס 2009, שבה נהרגו 14 אנשים, נגרמה בגלל שרשרת שגיאות תפעול. כך מסר בהחלטיות, ביום שלישי 12/07/2011, המועצה לבטיחות בתחבורה האמריקנית (NTSB - National Transportation Safety Board).
לדברי NTSB, ההתרסקות הקטלנית של מטוס הפילטוס נגרמה בגלל טעיות תפעול של הטייס. הטייס לא וידע אם תוסף מניעת התקרחות מערכת הדלק, הנושא את השם המסחרי "Prist" אכן נוסף לדלק לפני הטיסה. הטייס נכשל בנקיטת אמצעים מתקנים, כולל הפניית המטוס לשדה תעופה מתאים, כאשר מערכת ההתראה במטוס ציינה לחץ דלק נמוך, שמשמעותו מצב, שבסופו של דבר גורם לחוסר איזון רוחבי של הדלק במטוס. והטייס איבד שליטה כאשר ניסה לתמרן את הכנף השמאלית הכבדה סמוך לגישה הסופית למסלול הנחיתה.

עודכן לאחרונה: ראשון, 04 ספטמבר 2011 09:15

 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה