מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםשרשרת שגיאות תיפעול

שרשרת שגיאות תיפעול

התרסקות מטוס הפילאטוס, דגם Pilatus PC-12/45, N128CM, שהתרסק ב-22 במרס 2009, שבה נהרגו 14 אנשים, נגרמה בגלל שרשרת שגיאות תפעול. כך מסר בהחלטיות, ביום שלישי 12/07/2011, המועצה לבטיחות בתחבורה האמריקנית (NTSB - National Transportation Safety Board).
לדברי NTSB, ההתרסקות הקטלנית של מטוס הפילטוס נגרמה בגלל טעיות תפעול של הטייס. הטייס לא וידע אם תוסף מניעת התקרחות מערכת הדלק, הנושא את השם המסחרי "Prist" אכן נוסף לדלק לפני הטיסה. הטייס נכשל בנקיטת אמצעים מתקנים, כולל הפניית המטוס לשדה תעופה מתאים, כאשר מערכת ההתראה במטוס ציינה לחץ דלק נמוך, שמשמעותו מצב, שבסופו של דבר גורם לחוסר איזון רוחבי של הדלק במטוס. והטייס איבד שליטה כאשר ניסה לתמרן את הכנף השמאלית הכבדה סמוך לגישה הסופית למסלול הנחיתה.

עודכן לאחרונה: ראשון, 04 ספטמבר 2011 09:15

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 10 יולי 2019
התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
מס' הודעה: 1310 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 54-19, לתקרית שארעה בתאריך 1.7.2019, ל - BOEING 737-400 סימן רישום LZ-EBA, בשדה המראה - קלן, גרמניה (CGN/EDDK) בשדה הנחיתה - נתב"ג, ישראל (TLV/LLBG)
קרא עוד...התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
רביעי, 03 יולי 2019
פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
מס' הודעה: 1309 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 53-19 לתקרית שארעה בתאריך 29.6.2019, למצנח רחיפה ברכס נתניה
קרא עוד...פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
ראשון, 23 יוני 2019
פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
מס' הודעה: 1308 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 52-19, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 19/06/2019 למטוס כיבוי אש, אייר טרקטור, סימן רישום 4X-AFA, באזור ליפתא.
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה