מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםNTSB ממליץ לשפר את הדרכת הנחיתה במטוסי MD-11

NTSB ממליץ לשפר את הדרכת הנחיתה במטוסי MD-11

NTSB שלח, ביום ג' 12 ביולי, שתי המלצות ל-FAA, המיועדות לשפר את מודעות הטייסים לתיקון קפיצות נחיתה במטוסי MD-11, בגין שיעור הנמכה מהיר מדי. לדברי NTSB הדרכה טובה יותר תשפר את יכולות הטייסים להתאושש מהקפיצות באירועים כאלה.

במסמכים שהועברו מומלץ ל-FAA לתבוע מבואינג לשנות את נהלי הפעולה של צוותי האוויר במטוסי MD-11, תוך מתן דגש למודעות הטייסים לאפשרויות הפעולה בעת שהמטוס קופץ כאשר שעור ההנמכה מהיר מדי. ההמלצה מתמקדת בשתי תצורות נחיתה:
  • פגיעה מוגזמת בעוצמתה במסלול, שכתוצאה ממנה קופץ המטוס מחדש לאוויר. כאן ההמלצה היא ללכת סביב ולא להילחם בכל מחיר על נחיתה
  • לרכך שקיעה מהירה מדי, מעל המקובל, של המטוס שעשויה לגרום לקפיצה, לשבירת חלקי מטוס ולהתלקחותו. אם לא מצליחים לרכך את השקיעה המהירה, מומלץ גם כאן ללכת סביב
ההמלצות NTSB הן פועל יוצא מחקירת תאונת מטוס MD-11F של חברת לופטהנזה, שהתרסק והתלקח ב-27 ביולי 2010, אחרי נחיתה קשה בנמל התעופה הבינלאומי בריאד.  שני הטייסים, היחידים שהיו במטוס המטען, נפצעו והועברו לבית חולים.

עודכן לאחרונה: ראשון, 04 ספטמבר 2011 09:22

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה