מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםNTSB ממליץ לשפר את הדרכת הנחיתה במטוסי MD-11

NTSB ממליץ לשפר את הדרכת הנחיתה במטוסי MD-11

NTSB שלח, ביום ג' 12 ביולי, שתי המלצות ל-FAA, המיועדות לשפר את מודעות הטייסים לתיקון קפיצות נחיתה במטוסי MD-11, בגין שיעור הנמכה מהיר מדי. לדברי NTSB הדרכה טובה יותר תשפר את יכולות הטייסים להתאושש מהקפיצות באירועים כאלה.

במסמכים שהועברו מומלץ ל-FAA לתבוע מבואינג לשנות את נהלי הפעולה של צוותי האוויר במטוסי MD-11, תוך מתן דגש למודעות הטייסים לאפשרויות הפעולה בעת שהמטוס קופץ כאשר שעור ההנמכה מהיר מדי. ההמלצה מתמקדת בשתי תצורות נחיתה:
  • פגיעה מוגזמת בעוצמתה במסלול, שכתוצאה ממנה קופץ המטוס מחדש לאוויר. כאן ההמלצה היא ללכת סביב ולא להילחם בכל מחיר על נחיתה
  • לרכך שקיעה מהירה מדי, מעל המקובל, של המטוס שעשויה לגרום לקפיצה, לשבירת חלקי מטוס ולהתלקחותו. אם לא מצליחים לרכך את השקיעה המהירה, מומלץ גם כאן ללכת סביב
ההמלצות NTSB הן פועל יוצא מחקירת תאונת מטוס MD-11F של חברת לופטהנזה, שהתרסק והתלקח ב-27 ביולי 2010, אחרי נחיתה קשה בנמל התעופה הבינלאומי בריאד.  שני הטייסים, היחידים שהיו במטוס המטען, נפצעו והועברו לבית חולים.

עודכן לאחרונה: ראשון, 04 ספטמבר 2011 09:22

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
שני, 28 אוקטובר 2019
דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
מס' הודעה: 1320 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.10.2019, לאווירון זעיר מסוג סוואנה, מס' רישום 4X-HIY, במנחת עין ורד
קרא עוד...דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 72-19
שלישי, 01 אוקטובר 2019
אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
מס' הודעה: 1321 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 74-19, לתאונה שארעה בתאריך 21.10.2019 לאווירון זעיר מסוג AEROPRAKT 22LS מס' רישום 4X-HYL, במנחת עין ורד
קרא עוד...אובדן שליטה בהליכה סביב לאחר קנגרו בנחיתה (דוח 74-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה