מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםNTSB ממליץ לשפר את הדרכת הנחיתה במטוסי MD-11

NTSB ממליץ לשפר את הדרכת הנחיתה במטוסי MD-11

NTSB שלח, ביום ג' 12 ביולי, שתי המלצות ל-FAA, המיועדות לשפר את מודעות הטייסים לתיקון קפיצות נחיתה במטוסי MD-11, בגין שיעור הנמכה מהיר מדי. לדברי NTSB הדרכה טובה יותר תשפר את יכולות הטייסים להתאושש מהקפיצות באירועים כאלה.

במסמכים שהועברו מומלץ ל-FAA לתבוע מבואינג לשנות את נהלי הפעולה של צוותי האוויר במטוסי MD-11, תוך מתן דגש למודעות הטייסים לאפשרויות הפעולה בעת שהמטוס קופץ כאשר שעור ההנמכה מהיר מדי. ההמלצה מתמקדת בשתי תצורות נחיתה:
  • פגיעה מוגזמת בעוצמתה במסלול, שכתוצאה ממנה קופץ המטוס מחדש לאוויר. כאן ההמלצה היא ללכת סביב ולא להילחם בכל מחיר על נחיתה
  • לרכך שקיעה מהירה מדי, מעל המקובל, של המטוס שעשויה לגרום לקפיצה, לשבירת חלקי מטוס ולהתלקחותו. אם לא מצליחים לרכך את השקיעה המהירה, מומלץ גם כאן ללכת סביב
ההמלצות NTSB הן פועל יוצא מחקירת תאונת מטוס MD-11F של חברת לופטהנזה, שהתרסק והתלקח ב-27 ביולי 2010, אחרי נחיתה קשה בנמל התעופה הבינלאומי בריאד.  שני הטייסים, היחידים שהיו במטוס המטען, נפצעו והועברו לבית חולים.

עודכן לאחרונה: ראשון, 04 ספטמבר 2011 09:22

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה