מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםמערכת ''הדור הבא'' של פיקוח על התעבורה האווירית בארה''ב אינה ממריאה

מערכת ''הדור הבא'' של פיקוח על התעבורה האווירית בארה''ב אינה ממריאה

מערכת הפיקוח האווירי המכונה "הדור הבא"  אינה ממריאה בגלל עלות יקרה מהתכנון המקורי, בעיות תוכנה ודאגה של מנהלים בתעשיית התעופה בארה"ב. ניסיונו של הממשל האמריקני להפעיל את המערכת הזאת ימשך, כנראה, עוד דור עד שיושלם. כך העריכו, בחודש אוקטובר 2011, במשרד התחבורה האמריקני.
מערכות המכ"ם הלאומיות, המותקנות במגדלי הפיקוח בארה"ב, מבוססות על טכנולוגיה מימי מלחמת העולם השניה. רבים מהנתיבים שבהם טסים היום חברות התעופה, נקבעו בתקופה שבה מדורות שמשו טייסים בניווט לילה.
באתר ה-FAA הובטח בזמנו, באמצעות סרטון, שמערכת הפיקוח של "הדור הבא" תתחיל לפעול במאה ה-21. "כשתאומץ מערכת 'הדור הבא' היא תזכה להערכה בגלל שהיא תגרום להגברת הבטיחות, היתרונות הסביבתיים והקטנת האיחורים", נאמר אז בסרטון. מה שנשמע מצלצל טוב בווידאו, לא כל כך שונה ממערכת ניווט הלוויינית (GPS), שבה משתמשים במכוניות, אבל, כך מתברר, לאמץ את הטכנולוגיה הזאת בתעשיית התעופה זה אתגר.
המפקח הכללי של משרד התחבורה האמריקני דיווח, כי אחד המרכיבים העיקריים של מערכת התוכנה יעלה יותר מ-300 מיליון דולר מעל התקציב ושהוא ייושם במלואו רק לאחר חמש שנים נוספות.
בינתיים, חברות תעופה שהשקיעו בכמה אלמנטים של המערכת החדשה, יוכלו להנחית את המטוסים ביעילות ובחיסכון בדלק יותר מההנחתות המתבצעות היום. בנושא זה מעוניין איגוד חברות התעופה האמריקני (Air Transport Association) שה- FAA יאפשר הליכי ניווט מתקדמים יותר, למטוסים רבים שאלמנטים מתקדמים מהמערכת העתידית מותקנים בהם. מיכאל הוארטה (Michael Huerta) סגן מנהל ה-FAA, אומר, כי סוכנות התעופה הפדראלית פועלת עתה למימוש הדרישה.

עודכן לאחרונה: שני, 07 נובמבר 2011 16:45

 

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 19 יולי 2018
קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
חמישי, 19 יולי 2018
קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
מס' הודעה: 1241 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 70-18, לתאונה שארעה בתאריך 10.7.2018 לאז"מ מסוג Aeroprakt 22LS, אות רישום 4X-HYL, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...קריסת כן נסע קדמי בנחיתה שנייה לאחר נזק בקודמת (דוח 70-18)
רביעי, 27 יוני 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (דוח 64-18)
מס' הודעה: 1240 | מידע על אירועי בטיחות (הודעת החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18. לתקריות שאירעו בתאריכים 16.6.2018, 22-23.6.2018, לאז"מ מסוג בריסטל, סימני רישום HRP, HYS, HZB, HMZ במנחת תימן וש"ת אילת.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (דוח 64-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה