מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםמערכת ''הדור הבא'' של פיקוח על התעבורה האווירית בארה''ב אינה ממריאה

מערכת ''הדור הבא'' של פיקוח על התעבורה האווירית בארה''ב אינה ממריאה

מערכת הפיקוח האווירי המכונה "הדור הבא"  אינה ממריאה בגלל עלות יקרה מהתכנון המקורי, בעיות תוכנה ודאגה של מנהלים בתעשיית התעופה בארה"ב. ניסיונו של הממשל האמריקני להפעיל את המערכת הזאת ימשך, כנראה, עוד דור עד שיושלם. כך העריכו, בחודש אוקטובר 2011, במשרד התחבורה האמריקני.
מערכות המכ"ם הלאומיות, המותקנות במגדלי הפיקוח בארה"ב, מבוססות על טכנולוגיה מימי מלחמת העולם השניה. רבים מהנתיבים שבהם טסים היום חברות התעופה, נקבעו בתקופה שבה מדורות שמשו טייסים בניווט לילה.
באתר ה-FAA הובטח בזמנו, באמצעות סרטון, שמערכת הפיקוח של "הדור הבא" תתחיל לפעול במאה ה-21. "כשתאומץ מערכת 'הדור הבא' היא תזכה להערכה בגלל שהיא תגרום להגברת הבטיחות, היתרונות הסביבתיים והקטנת האיחורים", נאמר אז בסרטון. מה שנשמע מצלצל טוב בווידאו, לא כל כך שונה ממערכת ניווט הלוויינית (GPS), שבה משתמשים במכוניות, אבל, כך מתברר, לאמץ את הטכנולוגיה הזאת בתעשיית התעופה זה אתגר.
המפקח הכללי של משרד התחבורה האמריקני דיווח, כי אחד המרכיבים העיקריים של מערכת התוכנה יעלה יותר מ-300 מיליון דולר מעל התקציב ושהוא ייושם במלואו רק לאחר חמש שנים נוספות.
בינתיים, חברות תעופה שהשקיעו בכמה אלמנטים של המערכת החדשה, יוכלו להנחית את המטוסים ביעילות ובחיסכון בדלק יותר מההנחתות המתבצעות היום. בנושא זה מעוניין איגוד חברות התעופה האמריקני (Air Transport Association) שה- FAA יאפשר הליכי ניווט מתקדמים יותר, למטוסים רבים שאלמנטים מתקדמים מהמערכת העתידית מותקנים בהם. מיכאל הוארטה (Michael Huerta) סגן מנהל ה-FAA, אומר, כי סוכנות התעופה הפדראלית פועלת עתה למימוש הדרישה.

עודכן לאחרונה: שני, 07 נובמבר 2011 16:45

 

הודעות החוקר הראשי

שני, 17 ספטמבר 2018
גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
מס' הודעה: 1267 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 88-18. בתאריך 6.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג TEXAN, שרישומו 4X-HLY באי רודוס
קרא עוד...גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
מס' הודעה: 1266 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 91-18, לתקרית שאירעה בתאריך 24/08/2018 לדאון ממונע, סימן רישום 4X-GMA ברמת הארבל.
קרא עוד...כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
מס' הודעה: 1265 | מידע על אירוע בטיחותי 90-18. בתאריך 11.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג NYNJA, סימן רישום 4X-OED באזור עוטף עזה
קרא עוד...טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה