מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםFAA מזהיר מפני קורוזיה בזנב בואינג 757

FAA מזהיר מפני קורוזיה בזנב בואינג 757

טייסים עלולים לאבד שליטה במטוסי בואינג 757, אם טיפול התחזוקה במייצבים האופקיים לא יהיה ראוי.

FAA דורש מחברות התעופה לבדוק ביסודיות את המייצבים האופקיים בזנב מטוסי בואינג 757. לדברי מינהל התעופה הפדרלי, קורוזיה המתפתחת במייצבים עלולה לגרום לכך שטייסים יאבדו את השליטה במטוס.

לפני 11 שנים ארעה תקרית זהה במטוס MD-83 של חברת אלסקה איירליין, שבה יצא המטוס משליטה והתרסק. כל 88 האנשים שהיו בו נהרגו. החוקרים שחקרו את התאונה האשימו את החברה בתחזוקה עלובה, תכנון לקוי ופיקוח פדרלי מרושל. 

עכשיו מתכוון ה-FAA להוציא הוראת בטיחות חובה (mandatory safety directive) לכל חברות התעופה בארה"ב, לבדוק את המייצבים ביותר מ-700 מטוסי 757, בתקווה שגם חברות תעופה בחו"ל ילכו בעקבותיהן.

מחברת בואינג נמסר, כי היא תומכת בהוראת בטיחות החובה, ושהיא כבר המליצה לחברות התעופה "לבדוק באופן קבוע ולגרז חלקים נעים".
 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
שלישי, 26 פברואר 2019
הזדקרות בגישה סופית לקראת הנגיעה (15-19)
מס' הודעה: 1296 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 15-19, לתאונה שאירעה בתאריך 22/02/2019 למטוס מסוג סוואנה שרישומו 4X-HKR, במנחת עין ורד
קרא עוד...הזדקרות בגישה סופית לקראת הנגיעה (15-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה