מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםתקלה שלא אותרה על ידי הטייסים גרמה להתרסקות טיסת אייר פראנס 447

תקלה שלא אותרה על ידי הטייסים גרמה להתרסקות טיסת אייר פראנס 447

צוות האוויר של אייר פראנס, בטיסה 447, הגיב בצורה לא נכונה להשבתת הטייס האוטומטי, ופירש שלא כהלכה את המכשירים שהראו באיזו מהירות מפסיד המטוס גובה, בעת שהוא צלל לתוך האטלנטי, בתאונה שבה נהרגו 228 אנשים.
כך דיווחה, ביום חמישי 06/10/2011, סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה את דוח החקירה הפלילית, שנמסר למשפחות הקורבנות ביום רביעי 05/10/2011.

על פי  דוח החקירה הפלילית, (שנהוג בצרפת בתאונות כלי טיס), המבוסס על ההקלטות בתא הטייס, שהגישו המומחים, אמר הקצין הראשון הזוטר, בשלב מסוים של הטיסה:
 "איבדתי את ה-VSI - Vertical Speed Indicator". בעוד שלמעשה פעל המכשיר כשורה. בשל תנועת המטוס בעוצמה רבה לעבר האוקיינוס נשלל מהמחוג האנלוגי של המכשיר כושר תנועה בגבול התחתון. המטוס איבד גובה באותו הזמן, בשיעור של  15 אלף רגל לדקה.

בחודש מאי 2011, יצאה הודעה מטעם משרד חקירת התאונות של אייר פראנס-קלמ, על כך, כי בטיסה 447 מריו דה ז'ינרו לפריס, ב-1 ביוני 2009, בשל סתימת קרח, השבית חיישן המהירות את הטייס האוטומטי. הצוות הגיב בצורה לא נכונה ומשך את מוט ההיגוי בצורה מוגזמת, שגרמה לנסיקה מוגזמת, עד להזדקרות המטוס. דוח הביניים של החקירה הפלילית תומך בממצאים אלה.

"הזדקרות המטוס לא הובחנה על ידי הצוות והם לא התייחסו אליה", נמסר בדוח, על שני הקצינים הראשונים, שהיו ליד ההגאיים, בעוד שהקברניט יצא למנוחה, ובכך גרמו לאסון. הדוח לא מצא תקלות במטוס איירבס A330, שהיה מעורב בתאונה, למעט הכשל של חיישן המהירות, שגרם להדממת הטייס האוטומטי.

עודכן לאחרונה: ראשון, 25 דצמבר 2011 17:01

 

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה