מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםתקלה שלא אותרה על ידי הטייסים גרמה להתרסקות טיסת אייר פראנס 447

תקלה שלא אותרה על ידי הטייסים גרמה להתרסקות טיסת אייר פראנס 447

צוות האוויר של אייר פראנס, בטיסה 447, הגיב בצורה לא נכונה להשבתת הטייס האוטומטי, ופירש שלא כהלכה את המכשירים שהראו באיזו מהירות מפסיד המטוס גובה, בעת שהוא צלל לתוך האטלנטי, בתאונה שבה נהרגו 228 אנשים.
כך דיווחה, ביום חמישי 06/10/2011, סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה את דוח החקירה הפלילית, שנמסר למשפחות הקורבנות ביום רביעי 05/10/2011.

על פי  דוח החקירה הפלילית, (שנהוג בצרפת בתאונות כלי טיס), המבוסס על ההקלטות בתא הטייס, שהגישו המומחים, אמר הקצין הראשון הזוטר, בשלב מסוים של הטיסה:
 "איבדתי את ה-VSI - Vertical Speed Indicator". בעוד שלמעשה פעל המכשיר כשורה. בשל תנועת המטוס בעוצמה רבה לעבר האוקיינוס נשלל מהמחוג האנלוגי של המכשיר כושר תנועה בגבול התחתון. המטוס איבד גובה באותו הזמן, בשיעור של  15 אלף רגל לדקה.

בחודש מאי 2011, יצאה הודעה מטעם משרד חקירת התאונות של אייר פראנס-קלמ, על כך, כי בטיסה 447 מריו דה ז'ינרו לפריס, ב-1 ביוני 2009, בשל סתימת קרח, השבית חיישן המהירות את הטייס האוטומטי. הצוות הגיב בצורה לא נכונה ומשך את מוט ההיגוי בצורה מוגזמת, שגרמה לנסיקה מוגזמת, עד להזדקרות המטוס. דוח הביניים של החקירה הפלילית תומך בממצאים אלה.

"הזדקרות המטוס לא הובחנה על ידי הצוות והם לא התייחסו אליה", נמסר בדוח, על שני הקצינים הראשונים, שהיו ליד ההגאיים, בעוד שהקברניט יצא למנוחה, ובכך גרמו לאסון. הדוח לא מצא תקלות במטוס איירבס A330, שהיה מעורב בתאונה, למעט הכשל של חיישן המהירות, שגרם להדממת הטייס האוטומטי.

עודכן לאחרונה: ראשון, 25 דצמבר 2011 17:01

 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה