מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםFAA אישר להרחיב את טווח ETOPS לצי מטוסי בואינג 777

FAA אישר להרחיב את טווח ETOPS לצי מטוסי בואינג 777

בואינג קיבלה אישור מה-FAA להרחיב את טווח ה- ETOPS ל-330 דקות, עבור צי מטוסי 777. ההיתר החדש מגביר בכך את הטיסה הבטוחה עם מנוע אחד ב-123 דקות.

ETOPS  הוא היתר המאפשר למטוס דו מנועי לטוס בבטחה עם מנוע אחד בלבד, בטווח הדקות המותר, עד לנחיתה בנמל תעופה. (Extended Range Operations with Twin-engine airplanes). היתר ה-ETOPS החדש יאפשר לחברות תעופה לטוס בדרך הישירה ביותר בנתיבים שבדרום האוקיינוס השקט, שמעל הקוטב הצפוני ובנתיבים מאוסטרליה עד דרום אמריקה ודרום אפריקה.
אייר ניו זילנד היא חברת התעופה הראשונה שניצלה, החל מראשית דצמבר 2011, את ההיתר החדש, בטיסותיה מלוס אנג'לס לאוקלנד.

בשלב זה, ההיתר של 330 דקות שימושי למטוסי בואינג 777 המופעלים במנועי ג'נראל אלקטריק (GE), בדגמי 777-200ERs, 777-300ERs, 777-200Rs ומטוסי 777 למטען. מנועי GE ייחודיים בכך, שהם מורכבים בכל דגמי 777. דגם 777-200ER מופעל גם על ידי מנועי פראט אנד וויטני, או מנועי רולס רויס. אישור הרחבת ETOPS לגבי מנועים אלה יינתן בחודשים הקרובים.
 

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה