מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומיםאירועים בעולםכדור פורח עלה באש לאחר שפגע בקו מתח חשמלי

כדור פורח עלה באש לאחר שפגע בקו מתח חשמלי

בתאריך 07/01/2012, דווח לתחנת משטרה מקומית בניו-זילנד על פגיעת כדור פורח (בלון) בקו מתח חשמלי, בעת שהיה בסיור תיירותי מעל האי הצפוני.
בתאונה נספו 11 אנשים. על פי המידע שנאסף, הבלון שהה באוויר כ- 45 דקות ובבואו לנחיתה, פגע הסל בקו מתח, דבר שגרם להצתתו. מתוך המידע שנאסף עולה, כי שניים מבין 11 הנוסעים ניסו לקפוץ מתוך הסל הבוער, אך לא שרדו את הנפילה. גורמים רשמיים ציינו, כי בזמן התאונה מזג האוויר היה בהיר ונוח ולא נצפו רוחות עזות. האירוע נמצא בחקירת רשות התעופה הניו זילנדית.

מן הראוי להזכיר, כי פגיעת בלון בקו מתח והתלקחותו, ארעה בישראל בתחילת 2010.


סימני השריפה על הקרקע  לאחר פינוי הנספים במדינת ישראל קיימות כמה חברות המפעילות כדורים פורחים, ברם, לא קיימת עדיין המודעות המספקת לתפעולם בסטנדרטים הבטיחותיים הראויים. תעיד על כך העובדה, כי למשרד החוקר הראשי לא מדווחות כלל תקריות בטיחות שבהן היו מעורבים בלונים.

מדינת ישראל חסרה תקינה מתאימה להפעלת כדורים פורחים בבטחה. מן הטעם הזה יצאה הודעת מנהל מטעם רת"א, ביחס לטיסות בלון מסחריות, לאמץ בשלב זה אתה התקינה הבריטית בנושא (עד לגיבוש תקנות ישראליות).

המסקנות שעלו בדוח החקירה אצלנו, הצביעו על העדר הכנה ולימוד מקדים אודות המפגעים והסיכונים האורבים לטיסה עם כדור פורח ובפרט בנחיתה, ולא מן הנמנע כי הן ישימות גם לתאונה שארעה בניו זילנד.

עודכן לאחרונה: שני, 09 ינואר 2012 16:11

 

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
שלישי, 26 פברואר 2019
הזדקרות בגישה סופית לקראת הנגיעה (15-19)
מס' הודעה: 1296 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 15-19, לתאונה שאירעה בתאריך 22/02/2019 למטוס מסוג סוואנה שרישומו 4X-HKR, במנחת עין ורד
קרא עוד...הזדקרות בגישה סופית לקראת הנגיעה (15-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה