מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

מטוס הדרכה של אף.אי.אי. נאלץ לנחות נחיתת חירום

מטוס הדרכה השייך ל-FAA ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה אליינס (Alliance) ביום חמישי, 3 ביוני 2010, כאשר כן הנחיתה הקדמי שלו לא נפתח כראוי. כך מסרו גורמים רשמיים. המטוס נשאר שלם כשהוא נשען על חרטומו. איש לא נפגע.

"שני הטייסים שהיו במטוס ביצ'קרפט קינג אייר (Beech C90) סיימו משימת הדרכה, בשעה 2 אחר הצהריים, כאשר הם גילו, כי כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית", מסר ליין לאנספורד, דובר FAA. "הם חלפו מעל מגדל הפיקוח והפקחים אישרו שאכן כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית. אחרי בחינת כל האפשרויות ובדיקת מצב הדלק, הם ביצעו נחיתה מוצלחת על שני כני הנחיתה הראשיים ועל הגחון של המטוס".

 

 

הקברניט הפעיל בחריפות הגה כיוון

מינהל הבטיחות של קנדה  Transportation Safety Board of Canada) TSB)  הודיע ב-2 ביוני 2010, כי הוא נחוש בדעתו, שהפעלה לסירוגין של הגה הכיוון על ידי קברניט מטוס איירבס A319 של אייר קנדה, ב-26 במאי 2010, כשהוא טס במרחק של 18.5 ק"מ מאחורי שובל מערבולת של מטוס בואינג 747-400 של יונייטד איירליינס, בגובה של 36 אלף רגל (10,973 ק"מ) גרם ללחץ, מעבר למגבלות, על מייצב הכיוון האנכי של המטוס.

עוד נמסר בדו"ח, כי במשך האירוע, שנמשך כ-18 שניות, התנדנד המטוס מעלה מטה וסב לצדדים עד לזוויות של 55 מעלות. למרות שהמטוס נשאר ללא פגע נפצעו קל 8 נוסעים ואנשי צוות ושלושה נוסעים נפצעו קשה מנפילת והתנגשות רהיטי המטוס. הטייס דיווח על חירום ופנה לנחיתה בקאלגארי.

האירוע מגלה דמיון רב לתאונה קטלנית בניו יורק, בנובמבר 2001 של מטוס איירבס, A300, שבה הקצין הראשון הגיב לשובל מערבולי של מטוס בואינג 747-400 בתנועות חריפות עם הגה הכיוון. במקרה הזה נקרע מייצב הגובה האנכי והמטוס נכנס בתנועה בלתי מבוקרת לקרקע והתרסק.

 

 

 

טייס ומכונאי נהרגו בהתרסקות מסוק בל-222

שני אנשי צוות של חברת קרפליט (CareFlite) נהרגו, בתחילת חודש יוני 2010, כאשר המסוק שבו טסו איבד את הרוטור, התרסק ועלה בלהבות בהיל קאונטי טקסס.

"המסוק מדגם בל-222 נפל מיד לאחר שנסק כדי לבצע טיסת מבחן, לאחר עבודות תחזוקה שבוצעו בו", מסר ליין לונספורד, דובר FAA.

ה-NTSB וה-FAA החלו לחקור באתר התאונה, כדי למצוא את נסיבות האירוע.

 

 

הוראת כשירות טיסה דחופה למסוק אגוסטה 119

ה-FAA הוציא בתחילת חודש יוני 2010, הוראת כשירות דחופה  (Emergency Airworthiness Directive - EAD) למסוק אגוסטה מדגם AW119 MKII, בגלל חוסר בתותב מוט בקרה, בממסר רוטור הזנב, הגורם רעידות קיצוניות ואיבוד שליטה במסוק. ב-EAD, שהוצא בתחילת חודש יוני 2010, הודגש, שאם לא יתוקן חוסר זה, עלול המסוק להיכנס לרעידות לא שגרתיות, יגרם נזק לרוטור האחורי, יגרם אובדן שליטה על הכיוון ולאחר מכן גם על השליטה במסוק.

 

 
<< התחלה < קודם 91 92 93 94 95 96 97 הבא > סיום >>

דף 95 מתוך 97

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 07 דצמבר 2017
הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
מס' הודעה: 1212 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר אישי) תיק תאונה מס' 86-17, לתאונה שארעה בתאריך 4.12.2017, לאז"מ מסוג זודיאק, שרישומו 4X-HKV במנחת ראשל"צ
קרא עוד...הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
חמישי, 07 דצמבר 2017
הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
מס' הודעה: 1212 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר אישי) תיק תאונה מס' 86-17, לתאונה שארעה בתאריך 4.12.2017, לאז"מ מסוג זודיאק, שרישומו 4X-HKV במנחת ראשל"צ
קרא עוד...הזדקרות והתרסקות בהמראה חוזרת (דוח 86-17)
ראשון, 26 נובמבר 2017
השתבשות נחיתה בסיום צניחה חופשית ופציעה (דוח 83-17)
מס' הודעה: 1211 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 83-17, לתאונה שארעה בתאריך 25.11.2017, למצנח לצניחה חופשית, דגם SKYLARK באתר צניחה - שומרת
קרא עוד...השתבשות נחיתה בסיום צניחה חופשית ופציעה (דוח 83-17)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה