מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

דלת נפלה ממטוס אליטליה

דלת, השוקלת כ-9 ק"ג נפלה בתחילת אוגוסט ממטוס בואינג 767 של חברת אליטליה, בעת הגישה הסופית לנחיתה בנמל התעופה קנדי בניו יורק. הדלת נפלה ליד בית משפט אזורי במינאולה (Mineola). לא היו נפגעים. כך נמסר מה-FAA.

הדלת שנפלה מאפשרת גישה ללוח פיקוח הידראולי, מתחת לבטן המטוס.

 

 

 

"רובניסון" ממליצה להחליף את להבי מסוקי R22 ,R44 בדגמי להב חדשים

יצרנית מסוקי "רובינסון "האמריקנית ממליצה להחליף את הלהבים וראש הרוטור במסוקי R22 ו-  R44 מתוצרתה, בדגמים חדשים. ההמלצה קיבלה קדימות בעקבות חקירה של משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה, של התרסקות מסוקR44 , לפני כשנה בים מול נתניה, שבה מצאו מותם ארבעה אנשים.
קרא עוד... "רובניסון" ממליצה להחליף את להבי מסוקי R22 ,R44 בדגמי להב חדשים
 

אן.טי.אס.בי הגיש 140 המלצות בטיחות לקונגרס

NTSB הגיש ביום חמישי, 1 ביולי 2010, לקונגרס דו"ח בטיחות 2009, הכולל כ-140 המלצות, המספקות דין וחשבון מקיף על חקירות נמשכות וחקירות שהסתיימו, ופעילויות נוספות של הסוכנות. הדו"ח כלל גם נקודות הצלחה בולטות ברשימה הרצויה של שיפורים בבטיחות בתחבורה.

בין הנקודות הבולטות הייתה הנפקה של 240 המלצות בטיחות חדשות, שחצו את כל היבטי התחבורה. ביניהן 42 המלצות בתעופה, 10 בכבישים מהירים, 14 בים, 6 ברכבות, ו-2 המלצות במערכות צנרת.

ב-2009 החל NTSB ב-13 חקירות של תאונות עיקריות ופרסם 19 דו"חות חקירה.

ההמלצה המבוקשת ביותר בקרב המלצות הבטיחות בתעופה הייתה, המרצת ה-FAA ל"שפר את מיומנות הטייס".

 

 

 

 

ה-FAA מסיר מנוסח בקרת הדיבור את המשפט: 'Taxi To'

ב-30 ביוני 2010 נכנס לפועל נוסח דיבור חדש. בקרי תנועה אווירית לא ישתמשו יותר בנוסח "Taxi To" בזמן ההרשאה לנוע למסלול ההמראה המותר. השינוי מבסס את הדרישה לציין במפורש את הגדרת כל מסלול – פעיל (Active), לא פעיל (Inactive), או סגור (Closed). יתכן שיונפקו הרשאות לחציה של מסלול על ידי מטוס, או רכב, שחצו קודם לכן מסלול אחר, ובהסעה בנמלי תעופה בין מסלולים שבהם המרחק בין קו האמצע הוא פחות מ-1,000 רגל, יתכן שתינתן הרשאה לחצות כמה מסלולים, לאחר קבלת אישור ממנהל המבצעים של הטרמינל. מטוס לא יוכל עוד לחצות את כל מסלולי ההמראה או ההסעה המצטלבים באופן אוטומטי, מלבד המסלול המוקצה.

 

 
<< התחלה < קודם 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 הבא > סיום >>

דף 100 מתוך 111

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 19 אוגוסט 2018
גמר מסלול לאחר ביטול המראה חוזרת (דוח 83-18)
מס' הודעה: 1260 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 83-18, לתקרית שארעה בתאריך 18.8.2018 לאז"ם מסוג TEXAN אות קריאה 4X-HYJ, במנחת ראשל"צ
קרא עוד...גמר מסלול לאחר ביטול המראה חוזרת (דוח 83-18)
ראשון, 19 אוגוסט 2018
PROXIMITY BETWEEN AIRLINERS (No. 84-17)
מס' הודעה: 1259 | .FINAL SAFETY INVESTIGATION REPORT No. 84-17 DATE 30.11.2017, BETWEEN AIRCRAFT AIRBUS A321 FLT No. SVR1121, TO AIRCRAFT EMBRAER E190 FLT No. AIZ813, LOCATION EILAT-AQABA
קרא עוד...PROXIMITY BETWEEN AIRLINERS (No. 84-17)
ראשון, 19 אוגוסט 2018
פגיעת פרופלור בגנרטור ברחבת החנייה (75-18)
מס' הודעה: 1258 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 75-18, לתאונה שאירעה בתאריך 29/07/2018 למטוס מסוג שאיין 2, שרישומו 4X-CIN, בשדה דב.
קרא עוד...פגיעת פרופלור בגנרטור ברחבת החנייה (75-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה