מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

אן.טי.אס.בי הגיש 140 המלצות בטיחות לקונגרס

NTSB הגיש ביום חמישי, 1 ביולי 2010, לקונגרס דו"ח בטיחות 2009, הכולל כ-140 המלצות, המספקות דין וחשבון מקיף על חקירות נמשכות וחקירות שהסתיימו, ופעילויות נוספות של הסוכנות. הדו"ח כלל גם נקודות הצלחה בולטות ברשימה הרצויה של שיפורים בבטיחות בתחבורה.

בין הנקודות הבולטות הייתה הנפקה של 240 המלצות בטיחות חדשות, שחצו את כל היבטי התחבורה. ביניהן 42 המלצות בתעופה, 10 בכבישים מהירים, 14 בים, 6 ברכבות, ו-2 המלצות במערכות צנרת.

ב-2009 החל NTSB ב-13 חקירות של תאונות עיקריות ופרסם 19 דו"חות חקירה.

ההמלצה המבוקשת ביותר בקרב המלצות הבטיחות בתעופה הייתה, המרצת ה-FAA ל"שפר את מיומנות הטייס".

 

 

 

 

ה-FAA מסיר מנוסח בקרת הדיבור את המשפט: 'Taxi To'

ב-30 ביוני 2010 נכנס לפועל נוסח דיבור חדש. בקרי תנועה אווירית לא ישתמשו יותר בנוסח "Taxi To" בזמן ההרשאה לנוע למסלול ההמראה המותר. השינוי מבסס את הדרישה לציין במפורש את הגדרת כל מסלול – פעיל (Active), לא פעיל (Inactive), או סגור (Closed). יתכן שיונפקו הרשאות לחציה של מסלול על ידי מטוס, או רכב, שחצו קודם לכן מסלול אחר, ובהסעה בנמלי תעופה בין מסלולים שבהם המרחק בין קו האמצע הוא פחות מ-1,000 רגל, יתכן שתינתן הרשאה לחצות כמה מסלולים, לאחר קבלת אישור ממנהל המבצעים של הטרמינל. מטוס לא יוכל עוד לחצות את כל מסלולי ההמראה או ההסעה המצטלבים באופן אוטומטי, מלבד המסלול המוקצה.

 

 

מחממי חלונות במטוסי בואינג מתלקחים

ה-FAA ער כבר כמה שנים לעובדה, שמחממי חלונות תא הטייס, בכמה מטוסי בואינג מתלקחים. אבל, המינהל לא דורש לתקן את הבעיה, למרות שבהרבה אירועים הוציאה התופעה טייסים משלוותם, ובכמה מקרים אף הם לחצו לנחות בחירום. כך נמסר ב-29 ביוני 2010.

משנת 2002 התלוננו טייסים על המחממים המתלקחים, ללא להבה, או שהם שלחו זרמים קוויים על פני חלונות תא הטייס. חוקרי בטיחות ציינו, כי מדובר בבעיה קטנה – אובדן של בורג ושאף אחד מאירועים לא היה קטלני, למרות היותם מפחידים.

 

 

 

זכו בהוקרה בגין יציאה מכניסה להזדקרות בהמראה

רשות התעופה האזרחית של דרום אפריקה (CAA) מסרה את הוקרתה לצוות האוויר של מטוס בואינג 747-400 של חברת בריטיש איירווייס, שנאבק בהצלחה במניעת כניסה להזדקרות בגובה נמוך, לאחר שחלק ממדפי שפת ההתקפה התקפל פתאומית, בזמן ההמראה מיוהנסבורג. כך נמסר ב-28 ביוני 2010.

במהירות של 167 קשר, מתחת למהירות הרמת האף (Rotation speed), התקפלו פנימה מדפי שפת ההתקפה הפנימיים, הקרובים למנועים, לאחר שהתקבלה בטעות התראה על הפעלת היפוך זרימת סחב המנועים.

"כאשר המטוס ניסה לנסוק מנמל התעופה הבינלאומי טאמבו, הידוע בסביבה 'החמה והגבוהה' שלו, הפסיד המטוס מידה רבה של עילוי", מסר CAA, "ומערכת הרעדת מוט ההיגוי הופעלה מיידית, והזהירה מפני כניסה להזדקרות".

במקום להמשיך לעקוב אחר שיעור הנסיקה הטיפוסי, הטיס הקצין הראשון, בעל ניסיון באירובאטיקה, את המטוס בשיעור נסיקה נמוך, כדי למנוע את המטוס מכניסה להזדקרות. הקברניט תרם את חלקו להליך כשקרא את הגבהים מעל הקרקע.

 

 
<< התחלה < קודם 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 הבא > סיום >>

דף 102 מתוך 112

הודעות החוקר הראשי

שני, 17 ספטמבר 2018
גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
מס' הודעה: 1267 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 88-18. בתאריך 6.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג TEXAN, שרישומו 4X-HLY באי רודוס
קרא עוד...גמגום מנוע לאחר המראה וחזרה לנחיתה (דוח 88-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
מס' הודעה: 1266 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 91-18, לתקרית שאירעה בתאריך 24/08/2018 לדאון ממונע, סימן רישום 4X-GMA ברמת הארבל.
קרא עוד...כביית מנוע עקב אזילת דלק ונחיתה בשטח (91-18)
ראשון, 16 ספטמבר 2018
טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
מס' הודעה: 1265 | מידע על אירוע בטיחותי 90-18. בתאריך 11.9.2018, ארעה תקרית לאז"מ מסוג NYNJA, סימן רישום 4X-OED באזור עוטף עזה
קרא עוד...טיסה ללא קשר רדיו והזנקת מטוסי קרב (דוח 90-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה