מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

מטוס סטורץ' התרסק לאחר המראה מהשטח

מטוס סטורץ' התרסק ביום שישי, 4 ביוני 2010, בניסיון המראה מדרך עפר מזרחית לכביש 4.
קודם לכן המריא המטוס ממנחת מצדה לכיוון מנחת ראשון לציון. לאחר טיסה של כשעה, בהיות המטוס  בין אשדוד ליבנה, מזרחית לכביש 4, במרחק של כ-10 ק"מ ממנחת ראשון לציון, הרגיש הטייס ב"קרטוע" המנוע, עקב אזילת דלק. הטייס החליט לנחות בשטח, בחר דרך כבושה, המהווה קטע של תשתית קרקעית הנבנית להנחת מסילת ברזל, שבה הבחין ונחת בשלום.

בנו של הטייס הביא דלק והמטוס תודלק מחדש. הטייס ונוסע, שהיה עמו, החליטו להמריא מחדש. ההמראה בוצעה מצפון לדרום, מקצה הדרך הכבושה, מתוך כוונה לנצל את כל אורכה. על מנת להיות בטוח שאורכה של הדרך תספיק להמראה, החליט הטייס לבצעה בנוהל המראה קצרה.  אבל הוא לא בדק את כיווני הרוח, לא התחשב במשקל שלו, של הנוסע והדלק ולא התחשב בחיכוך הגלגלים בדרך העפר.

לקראת סוף הדרך ניסה הטייס להתנתק ולנסוק, אולם, המטוס שקע לפתע ופגע בתלולית חול. כני הנחיתה נתלשו, להבי המדחף, נתקעו בקרקע ונתלשו והמטוס סבסב עד למצב שבו הגוף נשאר על גבי התלולית והכנף השמאלית "התיישבה" על יציקת הבטון של גשרון.

הטייס והנוסע נחלצו מהמטוס בכוחות עצמם. למטוס נגרם נזק כבד.

המקרה הועבר לחקירה.
 

ברז מים עצר מטוס דריפטר בזמן הנחיתה

בנחיתה, בתחילת מסלול 25 במנחת עין ורד, ביום שישי, 4 ביוני 2010, פגע מטוס אז"ם מסוג דריפטר עם כבל תמיכת כנף ימין בברז מים. כתוצאה מההיתקלות סיבסב המטוס חזק ימינה ונעצר בתלולית עפר ובחממה שלידה. 10 מטרים לאחר נקודת הפגיעה. הכבל נקרע ולמטוס נגרם נזק. הטייס לא נפגע.

ברז המים (שטוצר), שבו פגע המטוס, ממוקם 120 מטר מסימון תחילת מסלול 25, במרחק של 6 מטרים מימין ציר מסלול 25, בגובה 40 ס"מ מהקרקע ו-50 ס"מ מגובה ציר מסלול. ל"שטוצר" צמוד עמוד פלסטיק בגובה כ-80 ס"מ. כיסוי הפלסטיק נשבר מפגיעת המטוס ומים פרצו כלפי מעלה.

המקרה הועבר לחקירה.
 

אין הגבלות למטוס אנטונוב 148 שעבר היפוך מעלה בטיסה

הרשויות הרוסיות לא מתכוונות להגביל את הפעלת מטוס AN-148, של חברת רוסיבה (Rossiva) שעבר היפוך מעלה בזמן טיסה בנתיב לפטרסבורג.

לאחר המראה ממוסקבה, ב-4 ביוני 2010, עבר מטוס האנטונוב, עם 54 נוסעים וחמישה אנשי צוות לטיסת שיוט, בגובה של 34,800 רגל ואז התרחשה תופעת "היפוך מעלה (upset)". על פי מידע ראשוני מתברר, כי המטוס, שהיה בטיסת לילה, סבל מתנועת הגה כיוון בלתי נשלטת, שגרמה למטוס לגלוש בתלילות ימינה ולמטה בזווית של 56 מעלות, לפני שהטייסים השתלטו על המטוס, על ידי ניתוק מערכת הטייס האוטומטי והפעלת המטוס ידנית. המטוס נחת בשלום בפטרסבורג.

בבדיקה בקרקע התגלה, כי בידוד חוטי מערכת הבקרה היה פגום.

 

 

מטוס הדרכה של אף.אי.אי. נאלץ לנחות נחיתת חירום

מטוס הדרכה השייך ל-FAA ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה אליינס (Alliance) ביום חמישי, 3 ביוני 2010, כאשר כן הנחיתה הקדמי שלו לא נפתח כראוי. כך מסרו גורמים רשמיים. המטוס נשאר שלם כשהוא נשען על חרטומו. איש לא נפגע.

"שני הטייסים שהיו במטוס ביצ'קרפט קינג אייר (Beech C90) סיימו משימת הדרכה, בשעה 2 אחר הצהריים, כאשר הם גילו, כי כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית", מסר ליין לאנספורד, דובר FAA. "הם חלפו מעל מגדל הפיקוח והפקחים אישרו שאכן כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית. אחרי בחינת כל האפשרויות ובדיקת מצב הדלק, הם ביצעו נחיתה מוצלחת על שני כני הנחיתה הראשיים ועל הגחון של המטוס".

 

 
<< התחלה < קודם 101 102 103 104 105 הבא > סיום >>

דף 102 מתוך 105

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 20 יוני 2018
תמרון נמוך ופגיעה בעצים (דוח 60-18)
מס' הודעה: 1237 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-18, לתאונה שארעה בתאריך 16.6.2018 לממ"ג מסוג דרים משין, במנחת עין ורד
קרא עוד...תמרון נמוך ופגיעה בעצים (דוח 60-18)
חמישי, 07 יוני 2018
כבל הגה גובה קרוע
מס' הודעה: 1236 | מידע על אירוע-תחקיר מפעיל, לתקרית שאירעה בתחילת חודש מאי 2018 למטוס PA-25, שרישומו 4X-APL, במכון הבדק
קרא עוד...כבל הגה גובה קרוע
שלישי, 05 יוני 2018
תאונה במהלך נחיתה שהשתבשה (20-18)
מס' הודעה: 1235 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 20-18, לתאונה שאירעה בתאריך 24/02/2018 לגילשון אוויר - Falcon 195, למרגלות הר תבור
קרא עוד...תאונה במהלך נחיתה שהשתבשה (20-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה