מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

שיחזור תאונה אווירית שארעה בשדה התעופה בחיפה בתאריך 14/04/2011

השחזור בוצע ע"י טייס חוקר באמצעות סימולטור.
בסרטון  - סימולצית תאונה, ניתן לראות את ביצוע הפנייה של המטוס מסוג צ'ירוקי 6 לצורך נחיתה, שבמהלכה פגע בעצים והתרסק.
קרא עוד... שיחזור תאונה אווירית שארעה בשדה התעופה בחיפה בתאריך 14/04/2011
 

FAA מיישם את המלצת החוקר הראשי

ב-2 ביוני 2011 הוציא ה-FAA הוראת כושר אווירי (AD - Airworthiness Directive) להתקנת להבים עם ציפוי פלדת על חלד (Stainless Steel) במסוקי רובינזון R22 ו-R-44.
קרא עוד... FAA מיישם את המלצת החוקר הראשי
 

הערכה: שגיאת טייס גרמה לנחיתה הקטלנית בהודו

מתגברות הערכות בקרב החוקרים, כי ההתרסקות הקטלנית של מטוס, בואינג 737, של אייר אינדיה אקספרס ב-22 במאי 2010, נגרמה בגלל שהטייס נחת רחוק מדי מתחילת קצה המסלול, הממוקם על קצה גבעה ושבאיחור ניסה שוב הטייס להרים את מטוס לאוויר.

מסקנות ראשוניות על התאונה, בעיר הדרומית בהודו – מנגאלור, מגלות לדברי מקורבים לחקירה, כשלים של הטייסים בעקיבה אחר תקנות בטיחות בסיסיות בעת הגישה הסופית לנחיתה ועם בלבול אחרי הנגיעה במסלול (touchdown).

רק שמונה נוסעים, מקרב 166 אנשים ניצלו מהתאונה, שהתרחשה מוקדם בבוקר, שבה נפל המטוס מקצה המסלול המסתיים בצוק במאונך למטה, נשבר לחלקים ועלה בלהבות.

 

 

מטוס ק.א.ל פגע בציפור

מטוס מטען, בואינג F747-200 של חברת ק.א.ל פגע בציפור גדולה, ביום שישי 20 אוגוסט 2010, בעת שהיה בריצת המראה במהירות V1, בנמל התעופה בליאז'. הציפור פגעה בחלק התחתון של המטוס. לאחר ההמראה דיווח הטייס לבקר על פגיעת הציפור.
 
<< התחלה < קודם 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 הבא > סיום >>

דף 102 מתוך 118

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 16 דצמבר 2018
פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
מס' הודעה: 1289 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 128-18, לתקרית שאירעה בתאריך 27.9.2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802 שרישומו 4X-AFY.
קרא עוד...פגיעת קצה כנף במסלול בעת נחיתה (128-18)
שלישי, 11 דצמבר 2018
התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
מס' הודעה: 1288 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 122-18, לתקרית שארעה בתאריך 15.11.2018 למטוס כיבוי אש, סימן רישום 4X-AFY במנחת מגידו
קרא עוד...התדרדרות במהלך התנעה (דוח 122-18)
שלישי, 04 דצמבר 2018
פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
מס' הודעה: 1287 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 82-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 14/08/2018 למטוס ריסוס מסוג טורבו טראש, סימן רישום 4X-AUY, באזור רבדים
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך עבודת ריסוס (82-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה