מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

מחממי חלונות במטוסי בואינג מתלקחים

ה-FAA ער כבר כמה שנים לעובדה, שמחממי חלונות תא הטייס, בכמה מטוסי בואינג מתלקחים. אבל, המינהל לא דורש לתקן את הבעיה, למרות שבהרבה אירועים הוציאה התופעה טייסים משלוותם, ובכמה מקרים אף הם לחצו לנחות בחירום. כך נמסר ב-29 ביוני 2010.

משנת 2002 התלוננו טייסים על המחממים המתלקחים, ללא להבה, או שהם שלחו זרמים קוויים על פני חלונות תא הטייס. חוקרי בטיחות ציינו, כי מדובר בבעיה קטנה – אובדן של בורג ושאף אחד מאירועים לא היה קטלני, למרות היותם מפחידים.

 

 

 

זכו בהוקרה בגין יציאה מכניסה להזדקרות בהמראה

רשות התעופה האזרחית של דרום אפריקה (CAA) מסרה את הוקרתה לצוות האוויר של מטוס בואינג 747-400 של חברת בריטיש איירווייס, שנאבק בהצלחה במניעת כניסה להזדקרות בגובה נמוך, לאחר שחלק ממדפי שפת ההתקפה התקפל פתאומית, בזמן ההמראה מיוהנסבורג. כך נמסר ב-28 ביוני 2010.

במהירות של 167 קשר, מתחת למהירות הרמת האף (Rotation speed), התקפלו פנימה מדפי שפת ההתקפה הפנימיים, הקרובים למנועים, לאחר שהתקבלה בטעות התראה על הפעלת היפוך זרימת סחב המנועים.

"כאשר המטוס ניסה לנסוק מנמל התעופה הבינלאומי טאמבו, הידוע בסביבה 'החמה והגבוהה' שלו, הפסיד המטוס מידה רבה של עילוי", מסר CAA, "ומערכת הרעדת מוט ההיגוי הופעלה מיידית, והזהירה מפני כניסה להזדקרות".

במקום להמשיך לעקוב אחר שיעור הנסיקה הטיפוסי, הטיס הקצין הראשון, בעל ניסיון באירובאטיקה, את המטוס בשיעור נסיקה נמוך, כדי למנוע את המטוס מכניסה להזדקרות. הקברניט תרם את חלקו להליך כשקרא את הגבהים מעל הקרקע.

 

 

רימות הבהילו את נוסעי יו.אס. איירווייס באטלנטה

טייסים בחברת יו.אס. איירווייס נאלצו להכריז ביום שני, 28 ביוני 2010, על מצב "חירום קטן", אחרי שרימות החלו ליפול על נוסעים מתאי הכבודה העליונים.

טיסה 1537 הסיעה, ביום שני, על מסלול נמל התעופה הרטספילד-ג'קסון באטלנטה, כאשר מהומה פרצה בתא הנוסעים בעקבות נפילה של רימות מתא הכבודה העליון על נוסעים. הנוסעת בארב דבילי סיפרה, כי גשם של זחלים נפל מתא הכבודה על האדם שישב לידה. "הם היו בכל מקום, כשקמתי הם היו גם על מושבי". גם נוסע אחר סיפר, על נפילת החרקים מתא הכבודה עליון. הטייסים הכריזו על מצב "חירום קטן" וקיבלו הרשאה לחזור לשער הטרמינל.

 

 

 

מקרה: בואינג קרקעה זמנית את מטוס 787 דרימליינר

בואינג קרקעה זמנית את ניסויי צי מטוסי 787 דרימליינר, ביום חמישי, 25 ביוני 2010, לאחר שהתגלו בעיות באזור הזנב האנכי של המטוס. כך דווח ביום חמישי, 24 ביוני, העיתון סיאטל טיימס.

מהנדסים של בואינג בדקו את כל 23 מטוסי דרימליינר שנבנו על מנת לאתר את הבעיה, שהתגלתה. מעריכים כי תיקון הבעיה נמשך כשמונה ימים.

דוברת תוכנית דרימליינר ווי וון לך (Yvonne Leach) ציינה, כי "זה מצער אבל בשליטה" ושהחברה החליטה לבצע את הבדיקות הדרושות. לדבריה, השלמת טיסות הניסוי ואספקת המטוס הראשון לא תתאחר בעקבות מקרה זה.

 

 
<< התחלה < קודם 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 הבא > סיום >>

דף 104 מתוך 114

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 09 אוקטובר 2018
נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
מס' הודעה: 1273 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 99-18. בתאריך 27.9.2018, ארעה תאונה לדאון מסוג PW-5 סימן רישום 4X-GAM, במנחת מגידו.
קרא עוד...נחיתה כבדה ונזק לכן הנסע (דוח 99-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
מס' הודעה: 1272 | מידע על אירועי בטיחות - עדכון 1 (הודעת עדכון מטעם החוקר הראשי), תיק תקריות מס' 64-18 בתאריכים 15-16.6.2018 ו - 22-23.6.2018, אירעו תקריות לאז"מ מסוג בריסטל.
קרא עוד...צבר אירועי התחממות דלק במטוסי בריסטל (עדכון 1 לדוח 64-18)
שני, 08 אוקטובר 2018
פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
מס' הודעה: 1271 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 96-18, לתאונה שאירעה בתאריך 17/09/2018 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, באזור כוכב הירדן.
קרא עוד...פגיעה בכבל הארקה של קו מתח עליון (96-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה