מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

"רובניסון" ממליצה להחליף את להבי מסוקי R22 ,R44 בדגמי להב חדשים

יצרנית מסוקי "רובינסון "האמריקנית ממליצה להחליף את הלהבים וראש הרוטור במסוקי R22 ו-  R44 מתוצרתה, בדגמים חדשים. ההמלצה קיבלה קדימות בעקבות חקירה של משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה, של התרסקות מסוקR44 , לפני כשנה בים מול נתניה, שבה מצאו מותם ארבעה אנשים.
קרא עוד... "רובניסון" ממליצה להחליף את להבי מסוקי R22 ,R44 בדגמי להב חדשים
 

אן.טי.אס.בי הגיש 140 המלצות בטיחות לקונגרס

NTSB הגיש ביום חמישי, 1 ביולי 2010, לקונגרס דו"ח בטיחות 2009, הכולל כ-140 המלצות, המספקות דין וחשבון מקיף על חקירות נמשכות וחקירות שהסתיימו, ופעילויות נוספות של הסוכנות. הדו"ח כלל גם נקודות הצלחה בולטות ברשימה הרצויה של שיפורים בבטיחות בתחבורה.

בין הנקודות הבולטות הייתה הנפקה של 240 המלצות בטיחות חדשות, שחצו את כל היבטי התחבורה. ביניהן 42 המלצות בתעופה, 10 בכבישים מהירים, 14 בים, 6 ברכבות, ו-2 המלצות במערכות צנרת.

ב-2009 החל NTSB ב-13 חקירות של תאונות עיקריות ופרסם 19 דו"חות חקירה.

ההמלצה המבוקשת ביותר בקרב המלצות הבטיחות בתעופה הייתה, המרצת ה-FAA ל"שפר את מיומנות הטייס".

 

 

 

 

ה-FAA מסיר מנוסח בקרת הדיבור את המשפט: 'Taxi To'

ב-30 ביוני 2010 נכנס לפועל נוסח דיבור חדש. בקרי תנועה אווירית לא ישתמשו יותר בנוסח "Taxi To" בזמן ההרשאה לנוע למסלול ההמראה המותר. השינוי מבסס את הדרישה לציין במפורש את הגדרת כל מסלול – פעיל (Active), לא פעיל (Inactive), או סגור (Closed). יתכן שיונפקו הרשאות לחציה של מסלול על ידי מטוס, או רכב, שחצו קודם לכן מסלול אחר, ובהסעה בנמלי תעופה בין מסלולים שבהם המרחק בין קו האמצע הוא פחות מ-1,000 רגל, יתכן שתינתן הרשאה לחצות כמה מסלולים, לאחר קבלת אישור ממנהל המבצעים של הטרמינל. מטוס לא יוכל עוד לחצות את כל מסלולי ההמראה או ההסעה המצטלבים באופן אוטומטי, מלבד המסלול המוקצה.

 

 

מחממי חלונות במטוסי בואינג מתלקחים

ה-FAA ער כבר כמה שנים לעובדה, שמחממי חלונות תא הטייס, בכמה מטוסי בואינג מתלקחים. אבל, המינהל לא דורש לתקן את הבעיה, למרות שבהרבה אירועים הוציאה התופעה טייסים משלוותם, ובכמה מקרים אף הם לחצו לנחות בחירום. כך נמסר ב-29 ביוני 2010.

משנת 2002 התלוננו טייסים על המחממים המתלקחים, ללא להבה, או שהם שלחו זרמים קוויים על פני חלונות תא הטייס. חוקרי בטיחות ציינו, כי מדובר בבעיה קטנה – אובדן של בורג ושאף אחד מאירועים לא היה קטלני, למרות היותם מפחידים.

 

 

 
<< התחלה < קודם 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 הבא > סיום >>

דף 108 מתוך 119

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 16 ינואר 2019
אובדן שליטה, פגיעה בקו מתח ושריפה (71-18)
מס' הודעה: 1293 | מידע על אירוע בטיחותי (תחקיר מפעיל) 71-18, לתאונה שארעה בתאריך 19.7.2018 לרחפן (רב להב), סימן רישום 4X-UOK בנווה ימין
קרא עוד...אובדן שליטה, פגיעה בקו מתח ושריפה (71-18)
חמישי, 10 ינואר 2019
פגיעה בחוטי חשמל במהלך ריסוס (120-18)
מס' הודעה: 1292 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 120-18, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 18/11/2018 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AFB מזרחית למדרשת רופין
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל במהלך ריסוס (120-18)
רביעי, 02 ינואר 2019
הרכבה הפוכה של מקזז הגלגול (123-18)
מס' הודעה: 1291 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 123-18, לתקרית שאירעה בתאריך 29/11/2018 למטוס כיבוי אש, Air Tractor 802, שרישומו 4X-AFV במנחת מגידו
קרא עוד...הרכבה הפוכה של מקזז הגלגול (123-18)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה