מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2009

מאפיינים ומגמות עיקריות בבטיחות הטיסה בשנת 2009

  • בשנת 2009 דווחו לחוקר הראשי במשרד התחבורה 1,011 אירועי בטיחות, לעומת 954 אירועים שדווחו בשנה הקודמת
  • בשנת 2009 אירעו במדינת ישראל 35 תאונות כלי טיס, לעומת 33 תאונות שאירעו בשנה שקדמה לה
  • בתעופה המסחרית (הובלת נוסעים ומטען), אירעו 3 תאונות (כולן אינן קשורות לטיסה, מאחר שהתרחשו במהלך הכנת המטוס לטיסה או בסיומה), לעומת 0 תאונות בשנה הקודמת
  • בתעופה הכללית, חלה ירידה משמעותית במספר התאונות: 7 תאונות בשנת 2009 לעומת 10 תאונות בשנה שקדמה לה
  • בתעופה הספורטיבית חלה עלייה במספר התאונות: 23 לעומת 21 בשנה שקדמה לה
  • בדומה לשנה הקודמת גם בשנת 2009 אירוע שתי תאונות בתעופה החקלאית
  • גם השנה, כפי שהוצג בשנים האחרונות, שיעור התאונות במגזר התעופה הספורטיבית חורג בכל השוואה ביחס לתאונות התעופה הכללית
  • מספר הנפגעים בשנת 2009 עמד על 7 הרוגים ו- 16 פצועים, לעומת 9 הרוגים ו- 9 פצועים בשנת 2008
  • הממוצע הרב שנתי של נפגעים בתאונות כלי טיס בשנה:
    בשנות ה- 80  -   2 נספים ו- 2 פצועים.
    בשנות ה- 90  -   4 נספים ו- 6 פצועים.
  • בשנות ה- 2000  -  4 נספים ו - 9 פצועים
  • בשנת 2009 נמחו 6 כלי טיס, מספר דומה לשנה שקדמה
  • המדד המרכזי המקובל ברחבי העולם לבחינת בטיחות הטיסה, הנו שיעור התאונות ל- 100,000 שעות טיסה. בשנת 2009 היה שיעורו 15.7 לעומת 13.7 בשנת 2008
  • שיעור התאונות, ללא התייחסות לתעופה הספורטיבית, עמד בשנת 2009 על 5.6 לעומת 5.2 בשנת 2008
  • בשנת 2009 בוצעו במדינת ישראל 222,740 שעות טיסה לעומת 239,744 בשנה שקדמה לה
  • בשנת 2009 נפתחו במשרד החוקר הראשי 78 תיקי חקירה בחלוקה הבאה:
    35 תאונות, מהן שתיים שאירעו בחו"ל עם זיקה לישראל.
    32 תקריות חמורות, מהן שבע שאירעו בחו"ל עם זיקה לישראל.
    11 תקריות אחרות.

להורדת סיכום הבטיחות השנתי

 

סיכום בטיחות - שנת עבודה 2010

מאפיינים ומגמות עיקריות בבטיחות הטיסה בשנת 2010

בשנת העבודה 2010 חלה עלייה משמעותית בכמות התאונות והתקריות החמורות שדווחו, לצד עלייה, בשיעור פחות יותר, בדיווח על אירועי בטיחות.
יודגש, כי הנתונים בסקירה הם כמותיים ולא מנורמלים לשעות טיסה או ללגים. יחד עם זאת השינויים בכמות שעות הטיסה הם קטנים ביחס לשינויי המגמות הכמותיות, כך שאלו עדיין תקפות.
העלייה המשמעותית והדרמטית בכמות התאונות והתקריות החמורות התרחשה במגזר התעופה הספורטיבית של כלי הטיס שאינם רשומים, קרי, מצנחי רחיפה למיניהם וגלשונים.
מאפיין נוסף שראוי לציון הוא העלייה המשמעותית בכמות הפצועים בתאונות טיס למול הירידה בכמות ההרוגים (צריך לזכור כי מדובר במספרים קטנים).

בשנת העבודה 2010 פתח משרד החוקר הראשי 146 תיקי חקירה, או בדיקה, עפ"י החלוקה:

  • 52 תאונות (מתוכן 4 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 77 תקריות חמורות (מתוכן 7 שאירעו בחו"ל, עם זיקה לישראל)
  • 17 תקריות אחרות
בשנת העבודה 2010 פורסמו 76  דוחות חקירה, לעומת 45 בשנת 2009.

החל משנת 2010 מיסד משרד החוקר הראשי שלוש רמות עיקריות לפרסום דוחות החקירה:

  • דוחות בדיקה בטיחותית - דוח קצר המבטא בדיקה ראשונית של אירוע בטיחותי, בד"כ ללא מסקנות או המלצות
  • דוח בירור נתונים - דוח חקירה/בדיקה המתמקד בד"כ בתחום מסוים אחד שנמצא בו ליקוי או שיעור שראוי שייבחן ויילמד
  • דוח חקירה בטיחותית - דוח חקירה מלאה בתחומים שנמצאו רלוונטיים להתרחשות האירוע הבטיחותי

להורדת סיכום הבטיחות השנתי

 

שיחזור תאונה אווירית שארעה בשדה התעופה בחיפה בתאריך 14/04/2011

השחזור בוצע ע"י טייס חוקר באמצעות סימולטור.
בסרטון  - סימולצית תאונה, ניתן לראות את ביצוע הפנייה של המטוס מסוג צ'ירוקי 6 לצורך נחיתה, שבמהלכה פגע בעצים והתרסק.
קרא עוד... שיחזור תאונה אווירית שארעה בשדה התעופה בחיפה בתאריך 14/04/2011
 

FAA מיישם את המלצת החוקר הראשי

ב-2 ביוני 2011 הוציא ה-FAA הוראת כושר אווירי (AD - Airworthiness Directive) להתקנת להבים עם ציפוי פלדת על חלד (Stainless Steel) במסוקי רובינזון R22 ו-R-44.
קרא עוד... FAA מיישם את המלצת החוקר הראשי
 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 111 מתוך 127

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה