מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

אן.טי.אס.בי הגיש 140 המלצות בטיחות לקונגרס

NTSB הגיש ביום חמישי, 1 ביולי 2010, לקונגרס דו"ח בטיחות 2009, הכולל כ-140 המלצות, המספקות דין וחשבון מקיף על חקירות נמשכות וחקירות שהסתיימו, ופעילויות נוספות של הסוכנות. הדו"ח כלל גם נקודות הצלחה בולטות ברשימה הרצויה של שיפורים בבטיחות בתחבורה.

בין הנקודות הבולטות הייתה הנפקה של 240 המלצות בטיחות חדשות, שחצו את כל היבטי התחבורה. ביניהן 42 המלצות בתעופה, 10 בכבישים מהירים, 14 בים, 6 ברכבות, ו-2 המלצות במערכות צנרת.

ב-2009 החל NTSB ב-13 חקירות של תאונות עיקריות ופרסם 19 דו"חות חקירה.

ההמלצה המבוקשת ביותר בקרב המלצות הבטיחות בתעופה הייתה, המרצת ה-FAA ל"שפר את מיומנות הטייס".

 

 

 

 

ה-FAA מסיר מנוסח בקרת הדיבור את המשפט: 'Taxi To'

ב-30 ביוני 2010 נכנס לפועל נוסח דיבור חדש. בקרי תנועה אווירית לא ישתמשו יותר בנוסח "Taxi To" בזמן ההרשאה לנוע למסלול ההמראה המותר. השינוי מבסס את הדרישה לציין במפורש את הגדרת כל מסלול – פעיל (Active), לא פעיל (Inactive), או סגור (Closed). יתכן שיונפקו הרשאות לחציה של מסלול על ידי מטוס, או רכב, שחצו קודם לכן מסלול אחר, ובהסעה בנמלי תעופה בין מסלולים שבהם המרחק בין קו האמצע הוא פחות מ-1,000 רגל, יתכן שתינתן הרשאה לחצות כמה מסלולים, לאחר קבלת אישור ממנהל המבצעים של הטרמינל. מטוס לא יוכל עוד לחצות את כל מסלולי ההמראה או ההסעה המצטלבים באופן אוטומטי, מלבד המסלול המוקצה.

 

 

מחממי חלונות במטוסי בואינג מתלקחים

ה-FAA ער כבר כמה שנים לעובדה, שמחממי חלונות תא הטייס, בכמה מטוסי בואינג מתלקחים. אבל, המינהל לא דורש לתקן את הבעיה, למרות שבהרבה אירועים הוציאה התופעה טייסים משלוותם, ובכמה מקרים אף הם לחצו לנחות בחירום. כך נמסר ב-29 ביוני 2010.

משנת 2002 התלוננו טייסים על המחממים המתלקחים, ללא להבה, או שהם שלחו זרמים קוויים על פני חלונות תא הטייס. חוקרי בטיחות ציינו, כי מדובר בבעיה קטנה – אובדן של בורג ושאף אחד מאירועים לא היה קטלני, למרות היותם מפחידים.

 

 

 

זכו בהוקרה בגין יציאה מכניסה להזדקרות בהמראה

רשות התעופה האזרחית של דרום אפריקה (CAA) מסרה את הוקרתה לצוות האוויר של מטוס בואינג 747-400 של חברת בריטיש איירווייס, שנאבק בהצלחה במניעת כניסה להזדקרות בגובה נמוך, לאחר שחלק ממדפי שפת ההתקפה התקפל פתאומית, בזמן ההמראה מיוהנסבורג. כך נמסר ב-28 ביוני 2010.

במהירות של 167 קשר, מתחת למהירות הרמת האף (Rotation speed), התקפלו פנימה מדפי שפת ההתקפה הפנימיים, הקרובים למנועים, לאחר שהתקבלה בטעות התראה על הפעלת היפוך זרימת סחב המנועים.

"כאשר המטוס ניסה לנסוק מנמל התעופה הבינלאומי טאמבו, הידוע בסביבה 'החמה והגבוהה' שלו, הפסיד המטוס מידה רבה של עילוי", מסר CAA, "ומערכת הרעדת מוט ההיגוי הופעלה מיידית, והזהירה מפני כניסה להזדקרות".

במקום להמשיך לעקוב אחר שיעור הנסיקה הטיפוסי, הטיס הקצין הראשון, בעל ניסיון באירובאטיקה, את המטוס בשיעור נסיקה נמוך, כדי למנוע את המטוס מכניסה להזדקרות. הקברניט תרם את חלקו להליך כשקרא את הגבהים מעל הקרקע.

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 112 מתוך 122

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה