מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

שלושה נפצעו כשמטוס החליק ממסלול הנחיתה

מטוס של חברת יונייטד אקספרס, החליק ביום רביעי, 16 ביוני 2010, ממסלול הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי אוטבה. המטוס, שנבנה על ידי קבוצת איירוספייס הברזילאית אמברייר, החליק מהמסלול לאחר שהגיע אליו בטיסה מוושינגטון די.סי. בתאונה נפצעו שני אנשי צוות ונוסע.

צוותי כיבוי אש שהוזנקו לבער המטוס סיפרו, כי כן הנחיתה הקדמי התמוטט, בזמן שהמטוס החליק מהמסלול.

 

 

טייסים קוראים להתקין מערכת בטיחות למניעת החלקה מהמסלול

בעקבות ירידה מהמסלול בנמל אוטבה של מטוס של יונייטד אקספרס ביום רביעי, 16 ביוני, אחר הצהריים, 16 ביוני, דורש איגוד הטייסים בארה"ב להתקין מערכת בטיחות למניעת מקרים שכאלה בסוף המסלול.

"מערכת חיישן לאפשרות תאונה בקצה המסלול, יכולה להאט דרמטית את המטוסים וחייבים להתקין אותה בכל נמלי התעופה הקנדיים", אומר בארי וויצניווסקי, יו"ר חטיבת הבטיחות באיגוד הטייסים.

 

 

שליטת טייסים מבולבלת בהתרסקות הלובית

משערים, כי בלבול במעשי הטייסים, שכשלו בעקיבה אחרי נהלי בטיחות, גרם לתאונה הקטלנית בחודש מאי של מטוס A330 של ליביאן איירליינר. בתאונה נהרגו 103 בני אדם. מידע ראשוני זה, של איבוד שליטה על ידי הטייסים, אחרי שהם הפסיקו את גישת הנחיתה בטריפולי והחלו לנסוק, נתגלה על ידי צוות חוקרים בינלאומי. כך נמסר ב-15 ביוני 2010.

לדברי החוקרים, התאונה, שהתרחשה בסיום הטיסה מיוהנסבורג, החישה את מאמצי איירבס לבנות מערכת אוטומטית, חסינת תקלות, למניעת התנגשות בקרקע. שיפור מערכת שמירת בטיחות שכזאת היא צורך ודאי כדי למנוע את הטעות, שכנראה התרחשה בטריפולי, שבה התבלבלו הטייסים ביציאה מהסינכרוניזציה של השליטה האלקטרונית וסיימו את הטיסה בתוך הקרקע.

 

 

 

מכונאי נהרג מפגיעת ראש

מכונאי בחברת דלתא במיניאפוליס, שעסק בעבודות תחזוקה במטוס, באזור דלתות כן הנחיתה, נפגע בראשו ונהרג.

ג'סה פאול סטייגר, בן 47, נהרג ביום שלישי, 15 ביוני 2010, לאחר שנפגע בראשו, בעת שעבד באזור דלתות כן הנחיתה. עדיין לא ברור כיצד ארעה התאונה, שאותה חוקרים משטרת נמל התעופה וחוקרי בטיחות ובריאות מקצועיים.

דובר דלתא מסר, כי התאונה לא מנע מהמטוס להמריא בזמן ליעדו.

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 114 מתוך 121

הודעות החוקר הראשי

שני, 29 אפריל 2019
חליפה קרובה בנתיב בכיוונים מנוגדים (דוח 31-19)
מס' הודעה: 1300 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 31-19, תקרית חמורה בין 172 CESSNA סימן רישום 4X-CHL, לבין CESSNA 208B סימן רישום 4X-CZL, בסמוך לחדרה
קרא עוד...חליפה קרובה בנתיב בכיוונים מנוגדים (דוח 31-19)
ראשון, 14 אפריל 2019
כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
מס' הודעה: 1299 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 27-19, לתאונה שאירעה בתאריך 11/04/2019 לאז"מ מסוג טקסן, סימן רישום 4X-HYN, במנחת ראשל"צ.
קרא עוד...כביית מנוע לאחר הניתוק והזדקרות בנחיתת האונס (27-19)
חמישי, 28 מרץ 2019
התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
מס' הודעה: 1298 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 24-19, לתקרית שאירעה בתאריך 24/03/2019 למטוס ריסוס שרישומו 4X-AWS, באזור חפציבה.
קרא עוד...התנתקות חלקית באוויר של "בום" הריסוס (24-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה