מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

אירופלוט מצמצמת מקרי שכרות בקרב נוסעים

חברת התעופה איירופלוט הודיעה בתחילת חודש יוני 2010, כי היא צמצמה בצורה ניכרת את כמות התקריות של משתכרים בתא הנוסעים, בעקבות החרמה של מכירות אלכוהול בטיסות מוגדרות, בעיקר במחלקות התיירות.

החברה בחרה לניסוי כמה טיסות לטווחים ארוכים (long-haul) ולאחר ארבעה חודשים התברר כי חלה "ירידה משמעותית" באלימות כתוצאה משכרות במטוסים.
 

פייפר צ'רוקי הפסיק המראה בגלל משאית חוצה

מטוס פייפר PA-32, צ'רוקי 6, עם טייס וחמישה ילדים, החל ביום שישי, 16 ביוני 2010, בשעה 11:10 בריצת המראה, בשדה התעופה חיפה, במסלול 34. בטרם הגיע המטוס לכוח מנוע מלא, הבחין הטייס בכמה כלי רכב החוצים את מסלולו, מימין לשמאל. הטייס הוריד כוח ובלם, במרחק קצר יחסית מאחד מכלי הרכב. לשאלתו את פשר החצייה, נענה על ידי הפקח –  "טעות". איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק.
באישור הפקח ביצע הטייס פניית 180 חזרה לנקודת ההמראה ולאחר שקיבל אישור המראה המריא לטיסת סבב עם הילדים.

מאוחר יותר התברר, כי בעקבות טעות של פקח נפתח המחסום, המפריד בין כביש כלי הרכב והמסלול, שאיפשר בכך לכלי רכב לחצות את המסלול.

המקרה הועבר לחקירת חיל האוויר והחוקר הראשי.
 

דליקה במנוע אילצה מטוס אליטליה לנחות בחירום

מטוס איירבס A330 של חברת אליטליה, שהיה בטיסה 615 מבוסטון לרומא, ביום שלישי, 16 ביוני 2010, נאלץ לחזור על עקבותיו ולבצע נחיתת חירום בנמל לוגן בבוסטון, בגלל להבות שיצאו מאחד ממנועי המטוס.

הטייס שהמריא מבוסטון זמן קצר לפני השעה 6 בערב גילה את הדליקה. הוא הדמים את המנוע השמאלי, כיבה את הדליקה והחזיר את המטוס לנמל התעופה בבוסטון, כשהוא טס עם מנוע אחד בלבד. הנחיתה עברה בשלום.

258 הנוסעים שהיו במטוס הורדו מהמטוס והוסעו לטרמינל באוטובוס.

 

 

שלושה נפצעו כשמטוס החליק ממסלול הנחיתה

מטוס של חברת יונייטד אקספרס, החליק ביום רביעי, 16 ביוני 2010, ממסלול הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי אוטבה. המטוס, שנבנה על ידי קבוצת איירוספייס הברזילאית אמברייר, החליק מהמסלול לאחר שהגיע אליו בטיסה מוושינגטון די.סי. בתאונה נפצעו שני אנשי צוות ונוסע.

צוותי כיבוי אש שהוזנקו לבער המטוס סיפרו, כי כן הנחיתה הקדמי התמוטט, בזמן שהמטוס החליק מהמסלול.

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 115 מתוך 122

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה