מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

רימות הבהילו את נוסעי יו.אס. איירווייס באטלנטה

טייסים בחברת יו.אס. איירווייס נאלצו להכריז ביום שני, 28 ביוני 2010, על מצב "חירום קטן", אחרי שרימות החלו ליפול על נוסעים מתאי הכבודה העליונים.

טיסה 1537 הסיעה, ביום שני, על מסלול נמל התעופה הרטספילד-ג'קסון באטלנטה, כאשר מהומה פרצה בתא הנוסעים בעקבות נפילה של רימות מתא הכבודה העליון על נוסעים. הנוסעת בארב דבילי סיפרה, כי גשם של זחלים נפל מתא הכבודה על האדם שישב לידה. "הם היו בכל מקום, כשקמתי הם היו גם על מושבי". גם נוסע אחר סיפר, על נפילת החרקים מתא הכבודה עליון. הטייסים הכריזו על מצב "חירום קטן" וקיבלו הרשאה לחזור לשער הטרמינל.

 

 

 

מקרה: בואינג קרקעה זמנית את מטוס 787 דרימליינר

בואינג קרקעה זמנית את ניסויי צי מטוסי 787 דרימליינר, ביום חמישי, 25 ביוני 2010, לאחר שהתגלו בעיות באזור הזנב האנכי של המטוס. כך דווח ביום חמישי, 24 ביוני, העיתון סיאטל טיימס.

מהנדסים של בואינג בדקו את כל 23 מטוסי דרימליינר שנבנו על מנת לאתר את הבעיה, שהתגלתה. מעריכים כי תיקון הבעיה נמשך כשמונה ימים.

דוברת תוכנית דרימליינר ווי וון לך (Yvonne Leach) ציינה, כי "זה מצער אבל בשליטה" ושהחברה החליטה לבצע את הבדיקות הדרושות. לדבריה, השלמת טיסות הניסוי ואספקת המטוס הראשון לא תתאחר בעקבות מקרה זה.

 

 

אייר פראנס בוחנת את הוראות תרגילי החירום של איירבס

התרסקות מטוס אייר פראנס, בטיסה 447 באטלנטי, דורש חקירה, שתבחן את הוראות תרגילי החירום של איירבס, בהתמודדות עם כשל מכשירים, הדומים לאלה שהיו מעורבים בתאונה. כך מסר יו"ר החקירה, ב-24 ביוני 2010.

חוקרי אייר פראנס בוחנים עתה את ההנחיה, שניתנה על ידי איירבס, כיצד להגיב בעת איבוד נתוני מהירות אוויר, אמר אלן בואילרד (Alain Bouillard), יו"ר צוות החקירה.

לדברי אייר פראנס, קיימת מגבלה להפעיל את הנוהל הזה בגובה רב באוויר דליל, והדבר עלול להגביר את סכנת ההזדקרות.

 

 

 

האף.אי.אי. חשף מערכת בקרה אווירית (ADB-S) חדשה באלסקה

ה-FAA חשף ביום חמישי, 24 ביוני 2010, מערכת בקרה אווירית חדשה מסוג ADB-S באלסקה. מנהל מבצעים ב-FAA, הנק קראקובסקי אמר, כי מערכת הבקרה האוויריתADB-S החדשה היא גרסה אווירית, הזהה לטלפון סלולארי.

הדור הבא של בקרה אווירית הנקרא ADB-S הוא מערכת פיקוח מדוייקת יותר ממכ"ם, זהה למערכת מיקום גלובלית (Global Positioning System) והיא מיועדת בעיקר עבור הטייסים. היא גם מספקת מידע על התנועה האווירית ומזג האוויר ומאפשרת לטייסים לתקשר ישירות בין מטוסים.

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 115 מתוך 124

הודעות החוקר הראשי

שני, 05 אוגוסט 2019
נחיתה עם כני נסע מקופלים (58-19)
מס' הודעה: 1314 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 58-19, לתאונה שאירעה בתאריך 20/07/2019 לאז"מ מסוג טקסן שרישומו 4X-HYC במנחת אורים
קרא עוד...נחיתה עם כני נסע מקופלים (58-19)
שני, 05 אוגוסט 2019
התרסקות עקב גלגלול דינמי בהמראה (דוח 2-19)
מס' הודעה: 1313 | מידע אל אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 2-19, לתקרית שארעה בתאריך 11.1.2019, ל - Robinson R44 סימן רישום 4X-BIK, ליד משמר איילון
קרא עוד...התרסקות עקב גלגלול דינמי בהמראה (דוח 2-19)
רביעי, 31 יולי 2019
(31-18) Collision between two aircraft during pushback
מס' הודעה: 1312 | Safety Investigation Report Final for an accident that occurred on March 28, 2019 Between BOEING 767 And BOEING 737, Location of event
קרא עוד...(31-18) Collision between two aircraft during pushback
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה