מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

טייסים קוראים להתקין מערכת בטיחות למניעת החלקה מהמסלול

בעקבות ירידה מהמסלול בנמל אוטבה של מטוס של יונייטד אקספרס ביום רביעי, 16 ביוני, אחר הצהריים, 16 ביוני, דורש איגוד הטייסים בארה"ב להתקין מערכת בטיחות למניעת מקרים שכאלה בסוף המסלול.

"מערכת חיישן לאפשרות תאונה בקצה המסלול, יכולה להאט דרמטית את המטוסים וחייבים להתקין אותה בכל נמלי התעופה הקנדיים", אומר בארי וויצניווסקי, יו"ר חטיבת הבטיחות באיגוד הטייסים.

 

 

שליטת טייסים מבולבלת בהתרסקות הלובית

משערים, כי בלבול במעשי הטייסים, שכשלו בעקיבה אחרי נהלי בטיחות, גרם לתאונה הקטלנית בחודש מאי של מטוס A330 של ליביאן איירליינר. בתאונה נהרגו 103 בני אדם. מידע ראשוני זה, של איבוד שליטה על ידי הטייסים, אחרי שהם הפסיקו את גישת הנחיתה בטריפולי והחלו לנסוק, נתגלה על ידי צוות חוקרים בינלאומי. כך נמסר ב-15 ביוני 2010.

לדברי החוקרים, התאונה, שהתרחשה בסיום הטיסה מיוהנסבורג, החישה את מאמצי איירבס לבנות מערכת אוטומטית, חסינת תקלות, למניעת התנגשות בקרקע. שיפור מערכת שמירת בטיחות שכזאת היא צורך ודאי כדי למנוע את הטעות, שכנראה התרחשה בטריפולי, שבה התבלבלו הטייסים ביציאה מהסינכרוניזציה של השליטה האלקטרונית וסיימו את הטיסה בתוך הקרקע.

 

 

 

מכונאי נהרג מפגיעת ראש

מכונאי בחברת דלתא במיניאפוליס, שעסק בעבודות תחזוקה במטוס, באזור דלתות כן הנחיתה, נפגע בראשו ונהרג.

ג'סה פאול סטייגר, בן 47, נהרג ביום שלישי, 15 ביוני 2010, לאחר שנפגע בראשו, בעת שעבד באזור דלתות כן הנחיתה. עדיין לא ברור כיצד ארעה התאונה, שאותה חוקרים משטרת נמל התעופה וחוקרי בטיחות ובריאות מקצועיים.

דובר דלתא מסר, כי התאונה לא מנע מהמטוס להמריא בזמן ליעדו.

 

 

דלת מטוס בואינג 777 נותקה ממקומה

בחברת אמריקן איירליינס ממשיכים לחקור את הסיבה שגרמה לדלת מטוס בואינג 777 שלה להתנתק ממקומה, ב-15 ביוני 2010, בעת שהמטוס היה בגישה לשער בית הנתיבות של החברה בדאלס פורת וורת', לאחר טיסה מסאן פאולו ברזיל.

בגלל שהחקירה נמשכת לא יודעים עדיין את הסיבה המדוייקת שגרמה לארוע.

 

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 116 מתוך 122

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה