מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

זכו בהוקרה בגין יציאה מכניסה להזדקרות בהמראה

רשות התעופה האזרחית של דרום אפריקה (CAA) מסרה את הוקרתה לצוות האוויר של מטוס בואינג 747-400 של חברת בריטיש איירווייס, שנאבק בהצלחה במניעת כניסה להזדקרות בגובה נמוך, לאחר שחלק ממדפי שפת ההתקפה התקפל פתאומית, בזמן ההמראה מיוהנסבורג. כך נמסר ב-28 ביוני 2010.

במהירות של 167 קשר, מתחת למהירות הרמת האף (Rotation speed), התקפלו פנימה מדפי שפת ההתקפה הפנימיים, הקרובים למנועים, לאחר שהתקבלה בטעות התראה על הפעלת היפוך זרימת סחב המנועים.

"כאשר המטוס ניסה לנסוק מנמל התעופה הבינלאומי טאמבו, הידוע בסביבה 'החמה והגבוהה' שלו, הפסיד המטוס מידה רבה של עילוי", מסר CAA, "ומערכת הרעדת מוט ההיגוי הופעלה מיידית, והזהירה מפני כניסה להזדקרות".

במקום להמשיך לעקוב אחר שיעור הנסיקה הטיפוסי, הטיס הקצין הראשון, בעל ניסיון באירובאטיקה, את המטוס בשיעור נסיקה נמוך, כדי למנוע את המטוס מכניסה להזדקרות. הקברניט תרם את חלקו להליך כשקרא את הגבהים מעל הקרקע.

 

 

רימות הבהילו את נוסעי יו.אס. איירווייס באטלנטה

טייסים בחברת יו.אס. איירווייס נאלצו להכריז ביום שני, 28 ביוני 2010, על מצב "חירום קטן", אחרי שרימות החלו ליפול על נוסעים מתאי הכבודה העליונים.

טיסה 1537 הסיעה, ביום שני, על מסלול נמל התעופה הרטספילד-ג'קסון באטלנטה, כאשר מהומה פרצה בתא הנוסעים בעקבות נפילה של רימות מתא הכבודה העליון על נוסעים. הנוסעת בארב דבילי סיפרה, כי גשם של זחלים נפל מתא הכבודה על האדם שישב לידה. "הם היו בכל מקום, כשקמתי הם היו גם על מושבי". גם נוסע אחר סיפר, על נפילת החרקים מתא הכבודה עליון. הטייסים הכריזו על מצב "חירום קטן" וקיבלו הרשאה לחזור לשער הטרמינל.

 

 

 

מקרה: בואינג קרקעה זמנית את מטוס 787 דרימליינר

בואינג קרקעה זמנית את ניסויי צי מטוסי 787 דרימליינר, ביום חמישי, 25 ביוני 2010, לאחר שהתגלו בעיות באזור הזנב האנכי של המטוס. כך דווח ביום חמישי, 24 ביוני, העיתון סיאטל טיימס.

מהנדסים של בואינג בדקו את כל 23 מטוסי דרימליינר שנבנו על מנת לאתר את הבעיה, שהתגלתה. מעריכים כי תיקון הבעיה נמשך כשמונה ימים.

דוברת תוכנית דרימליינר ווי וון לך (Yvonne Leach) ציינה, כי "זה מצער אבל בשליטה" ושהחברה החליטה לבצע את הבדיקות הדרושות. לדבריה, השלמת טיסות הניסוי ואספקת המטוס הראשון לא תתאחר בעקבות מקרה זה.

 

 

אייר פראנס בוחנת את הוראות תרגילי החירום של איירבס

התרסקות מטוס אייר פראנס, בטיסה 447 באטלנטי, דורש חקירה, שתבחן את הוראות תרגילי החירום של איירבס, בהתמודדות עם כשל מכשירים, הדומים לאלה שהיו מעורבים בתאונה. כך מסר יו"ר החקירה, ב-24 ביוני 2010.

חוקרי אייר פראנס בוחנים עתה את ההנחיה, שניתנה על ידי איירבס, כיצד להגיב בעת איבוד נתוני מהירות אוויר, אמר אלן בואילרד (Alain Bouillard), יו"ר צוות החקירה.

לדברי אייר פראנס, קיימת מגבלה להפעיל את הנוהל הזה בגובה רב באוויר דליל, והדבר עלול להגביר את סכנת ההזדקרות.

 

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 116 מתוך 126

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה