מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

ה-FAA מסיר מנוסח בקרת הדיבור את המשפט: 'Taxi To'

ב-30 ביוני 2010 נכנס לפועל נוסח דיבור חדש. בקרי תנועה אווירית לא ישתמשו יותר בנוסח "Taxi To" בזמן ההרשאה לנוע למסלול ההמראה המותר. השינוי מבסס את הדרישה לציין במפורש את הגדרת כל מסלול – פעיל (Active), לא פעיל (Inactive), או סגור (Closed). יתכן שיונפקו הרשאות לחציה של מסלול על ידי מטוס, או רכב, שחצו קודם לכן מסלול אחר, ובהסעה בנמלי תעופה בין מסלולים שבהם המרחק בין קו האמצע הוא פחות מ-1,000 רגל, יתכן שתינתן הרשאה לחצות כמה מסלולים, לאחר קבלת אישור ממנהל המבצעים של הטרמינל. מטוס לא יוכל עוד לחצות את כל מסלולי ההמראה או ההסעה המצטלבים באופן אוטומטי, מלבד המסלול המוקצה.

 

 

מחממי חלונות במטוסי בואינג מתלקחים

ה-FAA ער כבר כמה שנים לעובדה, שמחממי חלונות תא הטייס, בכמה מטוסי בואינג מתלקחים. אבל, המינהל לא דורש לתקן את הבעיה, למרות שבהרבה אירועים הוציאה התופעה טייסים משלוותם, ובכמה מקרים אף הם לחצו לנחות בחירום. כך נמסר ב-29 ביוני 2010.

משנת 2002 התלוננו טייסים על המחממים המתלקחים, ללא להבה, או שהם שלחו זרמים קוויים על פני חלונות תא הטייס. חוקרי בטיחות ציינו, כי מדובר בבעיה קטנה – אובדן של בורג ושאף אחד מאירועים לא היה קטלני, למרות היותם מפחידים.

 

 

 

זכו בהוקרה בגין יציאה מכניסה להזדקרות בהמראה

רשות התעופה האזרחית של דרום אפריקה (CAA) מסרה את הוקרתה לצוות האוויר של מטוס בואינג 747-400 של חברת בריטיש איירווייס, שנאבק בהצלחה במניעת כניסה להזדקרות בגובה נמוך, לאחר שחלק ממדפי שפת ההתקפה התקפל פתאומית, בזמן ההמראה מיוהנסבורג. כך נמסר ב-28 ביוני 2010.

במהירות של 167 קשר, מתחת למהירות הרמת האף (Rotation speed), התקפלו פנימה מדפי שפת ההתקפה הפנימיים, הקרובים למנועים, לאחר שהתקבלה בטעות התראה על הפעלת היפוך זרימת סחב המנועים.

"כאשר המטוס ניסה לנסוק מנמל התעופה הבינלאומי טאמבו, הידוע בסביבה 'החמה והגבוהה' שלו, הפסיד המטוס מידה רבה של עילוי", מסר CAA, "ומערכת הרעדת מוט ההיגוי הופעלה מיידית, והזהירה מפני כניסה להזדקרות".

במקום להמשיך לעקוב אחר שיעור הנסיקה הטיפוסי, הטיס הקצין הראשון, בעל ניסיון באירובאטיקה, את המטוס בשיעור נסיקה נמוך, כדי למנוע את המטוס מכניסה להזדקרות. הקברניט תרם את חלקו להליך כשקרא את הגבהים מעל הקרקע.

 

 

רימות הבהילו את נוסעי יו.אס. איירווייס באטלנטה

טייסים בחברת יו.אס. איירווייס נאלצו להכריז ביום שני, 28 ביוני 2010, על מצב "חירום קטן", אחרי שרימות החלו ליפול על נוסעים מתאי הכבודה העליונים.

טיסה 1537 הסיעה, ביום שני, על מסלול נמל התעופה הרטספילד-ג'קסון באטלנטה, כאשר מהומה פרצה בתא הנוסעים בעקבות נפילה של רימות מתא הכבודה העליון על נוסעים. הנוסעת בארב דבילי סיפרה, כי גשם של זחלים נפל מתא הכבודה על האדם שישב לידה. "הם היו בכל מקום, כשקמתי הם היו גם על מושבי". גם נוסע אחר סיפר, על נפילת החרקים מתא הכבודה עליון. הטייסים הכריזו על מצב "חירום קטן" וקיבלו הרשאה לחזור לשער הטרמינל.

 

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 117 מתוך 127

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה