מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

קתאי ואייר פראנס מצטיידים בכריות אוויר

חברות קתאי פאסיפיק ואייר פראנס קלמ, החלו להכניס כריות אוויר לחגורות המושבים במחלקות התיירות במטוסיהם. זאת, בהתאם לתקנות החדשות של הרשויות, שכוונתן להוריד את סכנת הקטילה בעת התרסקות מטוסים. כך נמסר ב-9 ביוני 2010.

מאז חודש אוקטובר, כל המטוסים הנבנים בארה"ב חייבים לציית לסטנדרטים שתוכננו לשמור על הנוסעים בהכרה בעת השפעת האטה של 16 פעם כוח הכבידה, ובכך הם יוכלו להיחלץ משריפות שיפרצו אחר כך. אותו חוק יכנס לתוקף בסוף השנה הבאה. כך מסר ג'רמי טיאהן, דובר סוכנות הבטיחות האירופית.

הרבה מושבים במטוסים מותאמים למה שמוכנה חוק 16g, אבל, כריות אוויר מותקנות היום בכ-2 אחוזים מהמושבים בלבד.

 

 

נוסע סמוי שרד טיסה בתא כן נחיתה

משטרת אוסטריה מסרה, כי אדם שהסתיר עצמו, בחודש יוני 2010, בתוך חלל כן הנחיתה, במטוס שחנה בנמל התעופה של וינה, שרד את הטיסה ללונדון. האיש, נתין רומני בן 29, סיפר לשלטונות הבריטיים, כי הוא זחל מתחת לגדר המקיפה את נמל התעופה וטיפס לתוך חלל כן הנחיתה של מטוס ג'מבו, שחנה באזור.

המטוס, השייך לשייח' בהיררכיה בכירה מאיחוד הנסיכויות הערביות, המריא מהבירה האוסטרית ביום ראשון בלילה. אחרי הנחיתה בלונדון, אמר הנוסע הסמוי, כי הוא מחפש עבודה. הוא נעצר על ידי הרשויות.

 

 

שכח להתניע מנוע אחד לפני המראה

רשות התעופה חוקרת חשד, שראש מבצעי טיסה בחברת טרנס סטייט איירליינס (Trans States Airlines) שכח, בתחילת חודש יוני 2010, להתניע מנוע אחד, בעת ההכנות להמראה ולאחר מכן ניסה להסוות את השגיאה. כך מסרו גורמים רשמיים ממשלתיים ותעשייתיים.

החקירה אילצה את ה-FAA להשעות זמנית את מיכאל ווייט, לשעבר הטייס הראשי ומנהל אגף מבצעי הטיסה של החברה, מלהטיס נוסעים. היתר שהוחזר לו מאוחר יותר לאחר שעבר מבחני בקיאות.

אבל, האירוע הועבר לרמות הבכירות ב-FAA ולכן המשיך ה-FAA לבחון את ניסיונו של ווייט להסוות את השגיאה והאם מנהלים נוספים בחברת התעופה ניסו גם להטעות את הרשות אחרי האירוע.

 

 

מטוס ארקיע נחת בחירום בעקבות כביית מנוע

בעת טיסת ארקיע מאילת לשדה דב, במטוס ATR-72, דו מנועי, ביום ה', 6 ביוני 2010, כבה מנוע שמאל. הטייסים הכריזו על חירום וקיבלו רשות לנחות בחירום בשדה התעופה בעובדה. המטוס עם 78 איש נחת בשלום כשרק המנוע הימני פועל.

המטוס המריא מאילת בשעה 10:45, בגובה 6,150 רגל, כבה מנוע שמאל. הצוות הכריז חירום והמשיך, באישור הבקר לטוס צפונה, לצורך התארגנות. אחר כך פנה לעבר שדה עובדה ונחת. בריצת הנחיתה בוצעה בלימה רק באמצעות הבלמים, ללא שימוש בכוח מנוע, או ברוורס. בזמן ההסעה הבחינו הטייסים, כי נורית HOT BRAKE דולקת ולכן הם הפסיקו את ההסעה. הנוסעים הורדו ופונו לטרמינל.

המקרה הועבר לחקירה.

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 118 מתוך 122

הודעות החוקר הראשי

שלישי, 18 יוני 2019
אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
מס' הודעה: 1307 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 48-19, לתאונה שאירעה בתאריך 12/06/2019 לרחפן רב להב מסוג פנטום 4, סימן רישום 4X-XJD באזור קיבוץ גונן
קרא עוד...אובדן תקשורת והיעלמות כלי הטיס (48-19)
שני, 17 יוני 2019
עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
מס' הודעה: 1306 | העדכון כולל כבר את התראת הבטיחות הדחופה שפורסמה
קרא עוד...עדכון להתראת בטיחות שפרסם החוקר הראשי בתאריך 13.6.2019
חמישי, 13 יוני 2019
התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
מס' הודעה: 1305 | במהלך החודש האחרון אירעו מספר אירועים של אובדן כוח מנוע במטוסים ממנחת ראשון לציון, אשר תדלקו את מטוסיהם בדלק 95 אוקטן, בתחנת הדלק של המנחת. חקירת החוקר הראשי העלתה, כי אחת הסיבות העיקריות, ברוב המקרים, נגרמה, בסבירות גבוהה, כתוצאה מהתופעה של "נעילת אדים".
קרא עוד...התראת בטיחות דחופה בעניין תדלוק מטוסים בדלק 95 אוקטן
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה