מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

טייס ומכונאי נהרגו בהתרסקות מסוק בל-222

שני אנשי צוות של חברת קרפליט (CareFlite) נהרגו, בתחילת חודש יוני 2010, כאשר המסוק שבו טסו איבד את הרוטור, התרסק ועלה בלהבות בהיל קאונטי טקסס.

"המסוק מדגם בל-222 נפל מיד לאחר שנסק כדי לבצע טיסת מבחן, לאחר עבודות תחזוקה שבוצעו בו", מסר ליין לונספורד, דובר FAA.

ה-NTSB וה-FAA החלו לחקור באתר התאונה, כדי למצוא את נסיבות האירוע.

 

 

הוראת כשירות טיסה דחופה למסוק אגוסטה 119

ה-FAA הוציא בתחילת חודש יוני 2010, הוראת כשירות דחופה  (Emergency Airworthiness Directive - EAD) למסוק אגוסטה מדגם AW119 MKII, בגלל חוסר בתותב מוט בקרה, בממסר רוטור הזנב, הגורם רעידות קיצוניות ואיבוד שליטה במסוק. ב-EAD, שהוצא בתחילת חודש יוני 2010, הודגש, שאם לא יתוקן חוסר זה, עלול המסוק להיכנס לרעידות לא שגרתיות, יגרם נזק לרוטור האחורי, יגרם אובדן שליטה על הכיוון ולאחר מכן גם על השליטה במסוק.

 

 

FAA הוציא תקנות בטיחות צמיגים למטוסי לירג'ט

בעקבות תאונה קטלנית בגלל כשל צמיג, הוציא ה-FAA תקנות חדשות להבטחת לחץ האוויר בצמיגים ל-200 מטוסי מנהלים לירג'ט (Learjet).

ההנחיות החדשות של ה-FAA, שהוצאו ביום שלישי, 1 ביוני 2010, דורשות מהמפעילים בארה"ב לנהל בדיקות תכופות יותר של כן הנחיתה, במטוסים מדגם לירג'ט 60. לדברי FAA הצורך בצעדים החדשים נובע בגלל הסכנה הטמונה בצמיגי מטוסים אלה להתפרק בזמן המראה, "שיכול לגרום לכשלים במערכות המעצורים והפיכת סחב המנועים (Thrust reverser)". מפעילי מטוסים אלה יצטרכו מעתה לבדוק כל ארבעה ימים את לחץ האוויר בגלגלים. לעומת זאת דחה ה-FAA את המלצת חוקרי התאונה לבצע בדיקות אלה בכל בדיקה יומית.

בומברדיר, יצרן המטוס, שינה את תכנון דגמי המטוסים הנ"ל, כדי להבטיח שנזקים הנגרמים על ידי פיצוץ צמיג, לא ימנעו מהטייסים להפעיל את מערכת היפוך סחב המנועים.

 

 

המריא עם הגה כיוון נעול

מטוס נאבאהו, מדגם PA31 המריא ביום שישי, 28 במאי 2010, משדה התעופה הרצליה, עם הגה כיוון נעול. המטוס חזר ונחת בשלום. איש מבין שני הנוסעים לא נפגע. למטוס לא נגרמו נזקים.

תוך ריצת ההמראה, לפני הניתוק, חש הטייס קושי בתפעול הגה הכיוון, אך כיוון שהיה מהיר מדי לעצור את ההמראה, החליט להמריא, להקיף ולנחות. לאחר שהמטוס המריא, הבחין פקח הטיסה בסרט "הסר לפני טיסה" מתנופף מאחורי המטוס. הפקח דיווח על כך לטייס והוא חזר ונחת בשלום.
מאוחר יותר אישר הטייס, כי שכח להוריד את נועל הגה הכיוון.

המראה וטיסה עם נועל הגאים הינה מסוכנת. ה-PA31 הוא מטוס דו מנועי והשארת נועל הגה הכיוון עלולה להיות קריטית במצבים של כביית מנוע באוויר, או כשנדרש לבצע תמרון חריף ומיידי.

המקרה הועבר לחקירה.

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 118 מתוך 120

הודעות החוקר הראשי

ראשון, 17 מרץ 2019
פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
מס' הודעה: 1297 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 20-19 לתאונה שאירעה בתאריך 11/03/2019 למטוס ריסוס טורבו טראש, סימן רישום 4X-AFI, דרומית לקלחים.
קרא עוד...פגיעה בקרקע (CFIT) בטיסה חקלאית (20-19)
שלישי, 26 פברואר 2019
הזדקרות בגישה סופית לקראת הנגיעה (15-19)
מס' הודעה: 1296 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 15-19, לתאונה שאירעה בתאריך 22/02/2019 למטוס מסוג סוואנה שרישומו 4X-HKR, במנחת עין ורד
קרא עוד...הזדקרות בגישה סופית לקראת הנגיעה (15-19)
ראשון, 10 פברואר 2019
ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
מס' הודעה: 1295 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 6-19. בתאריך 26.1.2019, ארעה תקרית ל - PIPER PA 18-150, סימן רישום 4X-CSI, במנחת שדה תימן
קרא עוד...ירידה ממסלול בעת נחיתה (דוח 6-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה