מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

דלת מטוס בואינג 777 נותקה ממקומה

בחברת אמריקן איירליינס ממשיכים לחקור את הסיבה שגרמה לדלת מטוס בואינג 777 שלה להתנתק ממקומה, ב-15 ביוני 2010, בעת שהמטוס היה בגישה לשער בית הנתיבות של החברה בדאלס פורת וורת', לאחר טיסה מסאן פאולו ברזיל.

בגלל שהחקירה נמשכת לא יודעים עדיין את הסיבה המדוייקת שגרמה לארוע.

 

 

 

חודש לאחר התרסקות מטוס אייר אינדיה אקספרס ועדיין אין דוח

חודש לאחר התרסקות מטוס אייר אינדיה אקספרס ועדיין אין דוח

באמצע יוני 2010, כחודש לאחר ההתרסקות במנגלור של מטוס של אייר אינדיה אקספרס, שהיה בטיסה IX812, שבה נהרגו 158 נוסעים ואנשי צוות, נותרו עדיין כמה שאלות ללא מענה. משרד התעופה האזרחית ומינהל התעופה האזרחית (DGCA) אינם נלהבים לשחרר דוח תאונה ראשוני. לדברי טייס אוף אינדיה, זה מראה על חוסר שקיפות במערכת. העיתון סימן רשימה עם כמה שאלות ונושאים שחייבים לקבל עליהם תשובה:

  • מדוע להודו אין נוהג לשחרור דוח חקירה ראשוני אחרי התרסקות אווירית?
  • הקלטת מידע דיגיטלי מהטיסה (Flight Data Recorder - DFDR Digital) יכול להתקבל לאחר 15 יום והקלטת קולות מתא הטייס (CVR) יכול להתפענח בתוך כמה שעות. שניהם נמצאו כמה ימים לאחר ההתרסקות המנגלור. צוות החקירה בראשותו של מרשל באושן ניקלנס גוקהלה, יחקרו ויוציאו את הממצאים ב-31 באוגוסט. אבל, מקורות העיתון טוענים כי הוועדה דרשה הארכה ובקשתה התקבלה.
  • דוח חקירת התרסקות ששוחרר בהודו, היה על מטוס אלייאנס אייר פאטנה, שהתרסק ב-2000. הדוח שוחרר אחרי שלוש שנים, כשהרבה עמודים דיווחו והצהירו ששגיאת טייס הייתה הסיבה להתרסקות.
  • מדוע בצוות החקירה אין מומחה מיוחד על סוג המטוס שנחקר?
  • המטוס התרסק היה מסדרת 737 מהדור הבא (Next Generation). חקירת תאונה בחברת תעופה מתנהלת תמיד על ידי חיל האוויר ההודי, שאינו מכיר מטוסים אזרחיים. בצוות רק קפטן רון נגר הוא היחיד שיש לו ניסיון במטוסים אזרחיים. למדינה אין סוכנות עצמאית כמו ה-NTSB בארה"ב, או סוכנות חקירות התאונות בבריטניה.
  • מדוע בנמל מנגלור המכ"ם היחיד נשאר סגור?
  • מדוע נדרשו לרשויות נמל מנגלור 72 שעות לתחזוקת מונסון של המכ"ם, לעומת 12 שעות שנדרשו בנמלים אחרים?
  • מדוע כפרי ולא בקר טיסה, היה הראשון שדיווח למשטרה?

 

 

 

טייס שלח הודעת מסרון (SMS) וכמעט נחת עם כן נחיתה מכונס

טייס בחברת ג'טסטאר שלח SMS בטלפון זמן קצר מאוד לפני שנאלץ להפסיק את הליך הנחיתה בסינגפור, בגלל שהתברר, כי כן הנחיתה היה מכונס. כך נמסר ב-14 ביוני 2010.

המטוס מסוג A320-200, עם 167 נוסעים, היה כבר בגובה של 400 רגל מעל הקרקע כאשר הוא התקרב למסלול בנמל התעופה צ'אנג'י, ואז התברר, כי כן הנחיתה שלו מכונס, מה שחייב את הטייסים "ללכת סביב". מבדיקת החוקרים מתברר, כי הטייס שלח SMS בטלפון, פחות מדקה לפני שאולץ לנסוק במהירות ולהתרחק מהמסלול.

 

 

רגולאטורים אירופים מתכננים לאגור נתוני תאונות של טייסים ובקרים

רגולטורים אירופים מתכננים להאיץ מאמצים על מנת לאגור נתוני תאונות, שבהם מעורבים טייסים ובקרי תנועה תעופתית. זאת כדי להיענות לדרישות רשויות לקבל מידע נוסף על שגיאות מסוכנות בבטיחות התעופה. כך נמסר ב-11 ביוני 2010.

על דעת מומחי בטיחות, משדני צידי האוקיינוס, הרגולאטורים האירופים, בפיגור אחרי ה-FAA, אוספים נתונים על שגיאות רציניות, או צעדים מוטעים. בארה"ב טייסים, בקרים ומכונאים מתנדבים לדווח ישירות ל-FAA, אבל באירופה, שבה פיקוח התעופה מקוטע ב-25 רשויות לאומיות שונות, החלה רשות בטיחות התעופה האירופית (EASA) רק לפני שלוש שנים לאגור ולנתח את הנתונים. הדוחות מועברות היום לרגולאטורים הלאומיים והם אמורים להעביר את המידע המתקבל ל-EASA.

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 120 מתוך 126

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה