מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

פייפר צ'רוקי הפסיק המראה בגלל משאית חוצה

מטוס פייפר PA-32, צ'רוקי 6, עם טייס וחמישה ילדים, החל ביום שישי, 16 ביוני 2010, בשעה 11:10 בריצת המראה, בשדה התעופה חיפה, במסלול 34. בטרם הגיע המטוס לכוח מנוע מלא, הבחין הטייס בכמה כלי רכב החוצים את מסלולו, מימין לשמאל. הטייס הוריד כוח ובלם, במרחק קצר יחסית מאחד מכלי הרכב. לשאלתו את פשר החצייה, נענה על ידי הפקח –  "טעות". איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק.
באישור הפקח ביצע הטייס פניית 180 חזרה לנקודת ההמראה ולאחר שקיבל אישור המראה המריא לטיסת סבב עם הילדים.

מאוחר יותר התברר, כי בעקבות טעות של פקח נפתח המחסום, המפריד בין כביש כלי הרכב והמסלול, שאיפשר בכך לכלי רכב לחצות את המסלול.

המקרה הועבר לחקירת חיל האוויר והחוקר הראשי.
 

דליקה במנוע אילצה מטוס אליטליה לנחות בחירום

מטוס איירבס A330 של חברת אליטליה, שהיה בטיסה 615 מבוסטון לרומא, ביום שלישי, 16 ביוני 2010, נאלץ לחזור על עקבותיו ולבצע נחיתת חירום בנמל לוגן בבוסטון, בגלל להבות שיצאו מאחד ממנועי המטוס.

הטייס שהמריא מבוסטון זמן קצר לפני השעה 6 בערב גילה את הדליקה. הוא הדמים את המנוע השמאלי, כיבה את הדליקה והחזיר את המטוס לנמל התעופה בבוסטון, כשהוא טס עם מנוע אחד בלבד. הנחיתה עברה בשלום.

258 הנוסעים שהיו במטוס הורדו מהמטוס והוסעו לטרמינל באוטובוס.

 

 

שלושה נפצעו כשמטוס החליק ממסלול הנחיתה

מטוס של חברת יונייטד אקספרס, החליק ביום רביעי, 16 ביוני 2010, ממסלול הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי אוטבה. המטוס, שנבנה על ידי קבוצת איירוספייס הברזילאית אמברייר, החליק מהמסלול לאחר שהגיע אליו בטיסה מוושינגטון די.סי. בתאונה נפצעו שני אנשי צוות ונוסע.

צוותי כיבוי אש שהוזנקו לבער המטוס סיפרו, כי כן הנחיתה הקדמי התמוטט, בזמן שהמטוס החליק מהמסלול.

 

 

טייסים קוראים להתקין מערכת בטיחות למניעת החלקה מהמסלול

בעקבות ירידה מהמסלול בנמל אוטבה של מטוס של יונייטד אקספרס ביום רביעי, 16 ביוני, אחר הצהריים, 16 ביוני, דורש איגוד הטייסים בארה"ב להתקין מערכת בטיחות למניעת מקרים שכאלה בסוף המסלול.

"מערכת חיישן לאפשרות תאונה בקצה המסלול, יכולה להאט דרמטית את המטוסים וחייבים להתקין אותה בכל נמלי התעופה הקנדיים", אומר בארי וויצניווסקי, יו"ר חטיבת הבטיחות באיגוד הטייסים.

 

 
<< התחלה < קודם 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 הבא > סיום >>

דף 120 מתוך 127

הודעות החוקר הראשי

חמישי, 28 נובמבר 2019
בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
מס' הודעה: 1323 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני מס' 79-19, לתאונה שאירעה בתאריך 23/11/2019 למצנח ממונע רגלי, ליד לטרון
קרא עוד...בניסיון לחלוף מעל גשר הרכבת הסתחרר ופגע בקרקע (דוח 79-19)
רביעי, 27 נובמבר 2019
איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
מס' הודעה: 1324 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 78-19 לתאונה שארעה בתאריך 23.11.2019 למנצח ממונע גלגלי, במנחת עין ורד.
קרא עוד...איבוד שליטה לאחר התנעה והתנגשות בהאנגר (דוח 78-19)
רביעי, 13 נובמבר 2019
הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
מס' הודעה: 1322 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 76-19, לתאונה שארעה בתאריך 2.11.2019, לאווירון זעיר מסוג P92 מס' רישום 4X-HMY, בנחל צניפים
קרא עוד...הזדקרות בהקפה לפני נחיתה (דוח 76-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה