מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

הקברניט הפעיל בחריפות הגה כיוון

מינהל הבטיחות של קנדה  Transportation Safety Board of Canada) TSB)  הודיע ב-2 ביוני 2010, כי הוא נחוש בדעתו, שהפעלה לסירוגין של הגה הכיוון על ידי קברניט מטוס איירבס A319 של אייר קנדה, ב-26 במאי 2010, כשהוא טס במרחק של 18.5 ק"מ מאחורי שובל מערבולת של מטוס בואינג 747-400 של יונייטד איירליינס, בגובה של 36 אלף רגל (10,973 ק"מ) גרם ללחץ, מעבר למגבלות, על מייצב הכיוון האנכי של המטוס.

עוד נמסר בדו"ח, כי במשך האירוע, שנמשך כ-18 שניות, התנדנד המטוס מעלה מטה וסב לצדדים עד לזוויות של 55 מעלות. למרות שהמטוס נשאר ללא פגע נפצעו קל 8 נוסעים ואנשי צוות ושלושה נוסעים נפצעו קשה מנפילת והתנגשות רהיטי המטוס. הטייס דיווח על חירום ופנה לנחיתה בקאלגארי.

האירוע מגלה דמיון רב לתאונה קטלנית בניו יורק, בנובמבר 2001 של מטוס איירבס, A300, שבה הקצין הראשון הגיב לשובל מערבולי של מטוס בואינג 747-400 בתנועות חריפות עם הגה הכיוון. במקרה הזה נקרע מייצב הגובה האנכי והמטוס נכנס בתנועה בלתי מבוקרת לקרקע והתרסק.

 

 

 

טייס ומכונאי נהרגו בהתרסקות מסוק בל-222

שני אנשי צוות של חברת קרפליט (CareFlite) נהרגו, בתחילת חודש יוני 2010, כאשר המסוק שבו טסו איבד את הרוטור, התרסק ועלה בלהבות בהיל קאונטי טקסס.

"המסוק מדגם בל-222 נפל מיד לאחר שנסק כדי לבצע טיסת מבחן, לאחר עבודות תחזוקה שבוצעו בו", מסר ליין לונספורד, דובר FAA.

ה-NTSB וה-FAA החלו לחקור באתר התאונה, כדי למצוא את נסיבות האירוע.

 

 

הוראת כשירות טיסה דחופה למסוק אגוסטה 119

ה-FAA הוציא בתחילת חודש יוני 2010, הוראת כשירות דחופה  (Emergency Airworthiness Directive - EAD) למסוק אגוסטה מדגם AW119 MKII, בגלל חוסר בתותב מוט בקרה, בממסר רוטור הזנב, הגורם רעידות קיצוניות ואיבוד שליטה במסוק. ב-EAD, שהוצא בתחילת חודש יוני 2010, הודגש, שאם לא יתוקן חוסר זה, עלול המסוק להיכנס לרעידות לא שגרתיות, יגרם נזק לרוטור האחורי, יגרם אובדן שליטה על הכיוון ולאחר מכן גם על השליטה במסוק.

 

 

FAA הוציא תקנות בטיחות צמיגים למטוסי לירג'ט

בעקבות תאונה קטלנית בגלל כשל צמיג, הוציא ה-FAA תקנות חדשות להבטחת לחץ האוויר בצמיגים ל-200 מטוסי מנהלים לירג'ט (Learjet).

ההנחיות החדשות של ה-FAA, שהוצאו ביום שלישי, 1 ביוני 2010, דורשות מהמפעילים בארה"ב לנהל בדיקות תכופות יותר של כן הנחיתה, במטוסים מדגם לירג'ט 60. לדברי FAA הצורך בצעדים החדשים נובע בגלל הסכנה הטמונה בצמיגי מטוסים אלה להתפרק בזמן המראה, "שיכול לגרום לכשלים במערכות המעצורים והפיכת סחב המנועים (Thrust reverser)". מפעילי מטוסים אלה יצטרכו מעתה לבדוק כל ארבעה ימים את לחץ האוויר בגלגלים. לעומת זאת דחה ה-FAA את המלצת חוקרי התאונה לבצע בדיקות אלה בכל בדיקה יומית.

בומברדיר, יצרן המטוס, שינה את תכנון דגמי המטוסים הנ"ל, כדי להבטיח שנזקים הנגרמים על ידי פיצוץ צמיג, לא ימנעו מהטייסים להפעיל את מערכת היפוך סחב המנועים.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 הבא > סיום >>

דף 121 מתוך 123

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 10 יולי 2019
התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
מס' הודעה: 1310 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 54-19, לתקרית שארעה בתאריך 1.7.2019, ל - BOEING 737-400 סימן רישום LZ-EBA, בשדה המראה - קלן, גרמניה (CGN/EDDK) בשדה הנחיתה - נתב"ג, ישראל (TLV/LLBG)
קרא עוד...התפרקות צמיג בעת ריצת המראה ונחיתת החירום (דוח 54-19)
רביעי, 03 יולי 2019
פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
מס' הודעה: 1309 | מידע על אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 53-19 לתקרית שארעה בתאריך 29.6.2019, למצנח רחיפה ברכס נתניה
קרא עוד...פגיעה בעץ בנחיתה ונפילה על המדרכה (דוח 53-19)
ראשון, 23 יוני 2019
פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
מס' הודעה: 1308 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 52-19, לתקרית חמורה שאירעה בתאריך 19/06/2019 למטוס כיבוי אש, אייר טרקטור, סימן רישום 4X-AFA, באזור ליפתא.
קרא עוד...פגיעה בחוטי חשמל בעת כיבוי שריפה (52-19)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה