מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

דאגה מגילוי סדקים במתלי מנועי בואינג 767

סדקים במבנה, באזור חיבור המנועים לכנף, שהתגלו לאחרונה במטוסים של חברת אמריקן איירליינס, כולל מטוס אחד, שהרגולטור סבור, שהוא יכול בקלות לאבד מנוע, הגביר את הדאגה ב-FAA, כי הבעיות יכולות להיות נרחבות יותר.

בשבועיים הראשונים של חודש יוני 2010, בדקה חברת אמריקן איירליינס, בהשגחת ה-FAA, את רוב צי מטוסי 767 שלה, על מנת למצוא אפשרות של סדקים ברכיב הקריטי המחבר את המנועים לכנפיים. ביום שני, 21 ביוני, נמסר מה-FAA, שהתגלו סדקים בשלושה מטוסים.

מה-FAA נמסר, כי הם פעלו בשיתוף פעולה עם אמריקן איירליינס ועם היצרן בואינג על מנת "לזהות את מקום הסדק", ושהסוכנות שוקלת עתה הוצאת הרשאה בטיחותית לכל התעשייה. "אנחנו שוקלים פעולה נוספת, כולל דרישה להגביר את תדירות הבדיקות של הרכיבים החשודים במתלי המנועים", ציינו ב-FAA.

 

 

 

מטוס ססנה התרסק בקולורדו

ביום שני, 21 ביוני 2010, התרסק מטוס ססנה, שנשכר על ידי משרד החקלאות האמריקני (USDA), בזמן גישה לנמל התעופה אוונס וויליאם טי. פייפר ממוריאל. שלושה שהיו במטוס נהרגו. המטוס התרסק 100 יארד מתחילת המסלול ועלה בלהבות. הטייס לא דיווח לבקרה על איזושהי תקלה, אלא ביקש הנחיות נחיתה רגילות ובדרכו לנחיתה התרסק.

 

 

 

אירופלוט מצמצמת מקרי שכרות בקרב נוסעים

חברת התעופה איירופלוט הודיעה בתחילת חודש יוני 2010, כי היא צמצמה בצורה ניכרת את כמות התקריות של משתכרים בתא הנוסעים, בעקבות החרמה של מכירות אלכוהול בטיסות מוגדרות, בעיקר במחלקות התיירות.

החברה בחרה לניסוי כמה טיסות לטווחים ארוכים (long-haul) ולאחר ארבעה חודשים התברר כי חלה "ירידה משמעותית" באלימות כתוצאה משכרות במטוסים.
 

פייפר צ'רוקי הפסיק המראה בגלל משאית חוצה

מטוס פייפר PA-32, צ'רוקי 6, עם טייס וחמישה ילדים, החל ביום שישי, 16 ביוני 2010, בשעה 11:10 בריצת המראה, בשדה התעופה חיפה, במסלול 34. בטרם הגיע המטוס לכוח מנוע מלא, הבחין הטייס בכמה כלי רכב החוצים את מסלולו, מימין לשמאל. הטייס הוריד כוח ובלם, במרחק קצר יחסית מאחד מכלי הרכב. לשאלתו את פשר החצייה, נענה על ידי הפקח –  "טעות". איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק.
באישור הפקח ביצע הטייס פניית 180 חזרה לנקודת ההמראה ולאחר שקיבל אישור המראה המריא לטיסת סבב עם הילדים.

מאוחר יותר התברר, כי בעקבות טעות של פקח נפתח המחסום, המפריד בין כביש כלי הרכב והמסלול, שאיפשר בכך לכלי רכב לחצות את המסלול.

המקרה הועבר לחקירת חיל האוויר והחוקר הראשי.
 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 129 הבא > סיום >>

דף 121 מתוך 129

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה