מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

דיילת עזרה להנחית מטוס במקום קצין ראשון שחלה

דיילת, בעלת רשיון טיסה מסחרי, עזרה, בחודש יוני 2010, לקברניט מטוס אמריקן איירליינס, בטיסה 1612, לנחות בשיקאגו, לאחר שהקצין הראשון חלה בזמן הטיסה עם סימני שפעת ופונה לאחור לתא הנוסעים.

קצין ראשון, שסבל מסימפטומים דומים לשפעת ולא יכול היה להמשיך ולתפקד, פונה לאחור לתא הנוסעים. קברניט המטוס ביקש אז עזרה מכל נוסע המחזיק ברשיון טיסה. אחת מחמש הדיילות שהיו במטוס סיפרה לקברניט, כי היא מחזיקה ברישיון טיס מסחרי. הקברניט הסכים לקבלה, ומייד היא לקחה על עצמה את האחריות של הטייס הראשון בצורה חלקה – ביצעה קריאות בקשר והקריאה את הוראות רשימת התיוג (Checklist) לפני הנחיתה.

המטוס עם 225 נוסעים נחת בשלום בנמל התעופה או'הר בשיקאגו והטייס החולה נלקח לבית החולים.

 

 

 

קתאי ואייר פראנס מצטיידים בכריות אוויר

חברות קתאי פאסיפיק ואייר פראנס קלמ, החלו להכניס כריות אוויר לחגורות המושבים במחלקות התיירות במטוסיהם. זאת, בהתאם לתקנות החדשות של הרשויות, שכוונתן להוריד את סכנת הקטילה בעת התרסקות מטוסים. כך נמסר ב-9 ביוני 2010.

מאז חודש אוקטובר, כל המטוסים הנבנים בארה"ב חייבים לציית לסטנדרטים שתוכננו לשמור על הנוסעים בהכרה בעת השפעת האטה של 16 פעם כוח הכבידה, ובכך הם יוכלו להיחלץ משריפות שיפרצו אחר כך. אותו חוק יכנס לתוקף בסוף השנה הבאה. כך מסר ג'רמי טיאהן, דובר סוכנות הבטיחות האירופית.

הרבה מושבים במטוסים מותאמים למה שמוכנה חוק 16g, אבל, כריות אוויר מותקנות היום בכ-2 אחוזים מהמושבים בלבד.

 

 

נוסע סמוי שרד טיסה בתא כן נחיתה

משטרת אוסטריה מסרה, כי אדם שהסתיר עצמו, בחודש יוני 2010, בתוך חלל כן הנחיתה, במטוס שחנה בנמל התעופה של וינה, שרד את הטיסה ללונדון. האיש, נתין רומני בן 29, סיפר לשלטונות הבריטיים, כי הוא זחל מתחת לגדר המקיפה את נמל התעופה וטיפס לתוך חלל כן הנחיתה של מטוס ג'מבו, שחנה באזור.

המטוס, השייך לשייח' בהיררכיה בכירה מאיחוד הנסיכויות הערביות, המריא מהבירה האוסטרית ביום ראשון בלילה. אחרי הנחיתה בלונדון, אמר הנוסע הסמוי, כי הוא מחפש עבודה. הוא נעצר על ידי הרשויות.

 

 

שכח להתניע מנוע אחד לפני המראה

רשות התעופה חוקרת חשד, שראש מבצעי טיסה בחברת טרנס סטייט איירליינס (Trans States Airlines) שכח, בתחילת חודש יוני 2010, להתניע מנוע אחד, בעת ההכנות להמראה ולאחר מכן ניסה להסוות את השגיאה. כך מסרו גורמים רשמיים ממשלתיים ותעשייתיים.

החקירה אילצה את ה-FAA להשעות זמנית את מיכאל ווייט, לשעבר הטייס הראשי ומנהל אגף מבצעי הטיסה של החברה, מלהטיס נוסעים. היתר שהוחזר לו מאוחר יותר לאחר שעבר מבחני בקיאות.

אבל, האירוע הועבר לרמות הבכירות ב-FAA ולכן המשיך ה-FAA לבחון את ניסיונו של ווייט להסוות את השגיאה והאם מנהלים נוספים בחברת התעופה ניסו גם להטעות את הרשות אחרי האירוע.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 הבא > סיום >>

דף 121 מתוך 126

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה