מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

אירופלוט מצמצמת מקרי שכרות בקרב נוסעים

חברת התעופה איירופלוט הודיעה בתחילת חודש יוני 2010, כי היא צמצמה בצורה ניכרת את כמות התקריות של משתכרים בתא הנוסעים, בעקבות החרמה של מכירות אלכוהול בטיסות מוגדרות, בעיקר במחלקות התיירות.

החברה בחרה לניסוי כמה טיסות לטווחים ארוכים (long-haul) ולאחר ארבעה חודשים התברר כי חלה "ירידה משמעותית" באלימות כתוצאה משכרות במטוסים.
 

פייפר צ'רוקי הפסיק המראה בגלל משאית חוצה

מטוס פייפר PA-32, צ'רוקי 6, עם טייס וחמישה ילדים, החל ביום שישי, 16 ביוני 2010, בשעה 11:10 בריצת המראה, בשדה התעופה חיפה, במסלול 34. בטרם הגיע המטוס לכוח מנוע מלא, הבחין הטייס בכמה כלי רכב החוצים את מסלולו, מימין לשמאל. הטייס הוריד כוח ובלם, במרחק קצר יחסית מאחד מכלי הרכב. לשאלתו את פשר החצייה, נענה על ידי הפקח –  "טעות". איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק.
באישור הפקח ביצע הטייס פניית 180 חזרה לנקודת ההמראה ולאחר שקיבל אישור המראה המריא לטיסת סבב עם הילדים.

מאוחר יותר התברר, כי בעקבות טעות של פקח נפתח המחסום, המפריד בין כביש כלי הרכב והמסלול, שאיפשר בכך לכלי רכב לחצות את המסלול.

המקרה הועבר לחקירת חיל האוויר והחוקר הראשי.
 

דליקה במנוע אילצה מטוס אליטליה לנחות בחירום

מטוס איירבס A330 של חברת אליטליה, שהיה בטיסה 615 מבוסטון לרומא, ביום שלישי, 16 ביוני 2010, נאלץ לחזור על עקבותיו ולבצע נחיתת חירום בנמל לוגן בבוסטון, בגלל להבות שיצאו מאחד ממנועי המטוס.

הטייס שהמריא מבוסטון זמן קצר לפני השעה 6 בערב גילה את הדליקה. הוא הדמים את המנוע השמאלי, כיבה את הדליקה והחזיר את המטוס לנמל התעופה בבוסטון, כשהוא טס עם מנוע אחד בלבד. הנחיתה עברה בשלום.

258 הנוסעים שהיו במטוס הורדו מהמטוס והוסעו לטרמינל באוטובוס.

 

 

שלושה נפצעו כשמטוס החליק ממסלול הנחיתה

מטוס של חברת יונייטד אקספרס, החליק ביום רביעי, 16 ביוני 2010, ממסלול הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי אוטבה. המטוס, שנבנה על ידי קבוצת איירוספייס הברזילאית אמברייר, החליק מהמסלול לאחר שהגיע אליו בטיסה מוושינגטון די.סי. בתאונה נפצעו שני אנשי צוות ונוסע.

צוותי כיבוי אש שהוזנקו לבער המטוס סיפרו, כי כן הנחיתה הקדמי התמוטט, בזמן שהמטוס החליק מהמסלול.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 הבא > סיום >>

דף 121 מתוך 128

הודעות החוקר הראשי

שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
שני, 10 פברואר 2020
נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
מס' הודעה: 1327 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) הפסקת חקירה לתאונה שאירעה בתאריך 28/1/2020 לאז"מ דריפטר שרישומו 4X-HFQ, במנחת עין ורד.
קרא עוד...נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה