מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

דליקה במנוע אילצה מטוס אליטליה לנחות בחירום

מטוס איירבס A330 של חברת אליטליה, שהיה בטיסה 615 מבוסטון לרומא, ביום שלישי, 16 ביוני 2010, נאלץ לחזור על עקבותיו ולבצע נחיתת חירום בנמל לוגן בבוסטון, בגלל להבות שיצאו מאחד ממנועי המטוס.

הטייס שהמריא מבוסטון זמן קצר לפני השעה 6 בערב גילה את הדליקה. הוא הדמים את המנוע השמאלי, כיבה את הדליקה והחזיר את המטוס לנמל התעופה בבוסטון, כשהוא טס עם מנוע אחד בלבד. הנחיתה עברה בשלום.

258 הנוסעים שהיו במטוס הורדו מהמטוס והוסעו לטרמינל באוטובוס.

 

 

שלושה נפצעו כשמטוס החליק ממסלול הנחיתה

מטוס של חברת יונייטד אקספרס, החליק ביום רביעי, 16 ביוני 2010, ממסלול הנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי אוטבה. המטוס, שנבנה על ידי קבוצת איירוספייס הברזילאית אמברייר, החליק מהמסלול לאחר שהגיע אליו בטיסה מוושינגטון די.סי. בתאונה נפצעו שני אנשי צוות ונוסע.

צוותי כיבוי אש שהוזנקו לבער המטוס סיפרו, כי כן הנחיתה הקדמי התמוטט, בזמן שהמטוס החליק מהמסלול.

 

 

טייסים קוראים להתקין מערכת בטיחות למניעת החלקה מהמסלול

בעקבות ירידה מהמסלול בנמל אוטבה של מטוס של יונייטד אקספרס ביום רביעי, 16 ביוני, אחר הצהריים, 16 ביוני, דורש איגוד הטייסים בארה"ב להתקין מערכת בטיחות למניעת מקרים שכאלה בסוף המסלול.

"מערכת חיישן לאפשרות תאונה בקצה המסלול, יכולה להאט דרמטית את המטוסים וחייבים להתקין אותה בכל נמלי התעופה הקנדיים", אומר בארי וויצניווסקי, יו"ר חטיבת הבטיחות באיגוד הטייסים.

 

 

שליטת טייסים מבולבלת בהתרסקות הלובית

משערים, כי בלבול במעשי הטייסים, שכשלו בעקיבה אחרי נהלי בטיחות, גרם לתאונה הקטלנית בחודש מאי של מטוס A330 של ליביאן איירליינר. בתאונה נהרגו 103 בני אדם. מידע ראשוני זה, של איבוד שליטה על ידי הטייסים, אחרי שהם הפסיקו את גישת הנחיתה בטריפולי והחלו לנסוק, נתגלה על ידי צוות חוקרים בינלאומי. כך נמסר ב-15 ביוני 2010.

לדברי החוקרים, התאונה, שהתרחשה בסיום הטיסה מיוהנסבורג, החישה את מאמצי איירבס לבנות מערכת אוטומטית, חסינת תקלות, למניעת התנגשות בקרקע. שיפור מערכת שמירת בטיחות שכזאת היא צורך ודאי כדי למנוע את הטעות, שכנראה התרחשה בטריפולי, שבה התבלבלו הטייסים ביציאה מהסינכרוניזציה של השליטה האלקטרונית וסיימו את הטיסה בתוך הקרקע.

 

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 129 הבא > סיום >>

דף 122 מתוך 129

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה