מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

מטוס ארקיע נחת בחירום בעקבות כביית מנוע

בעת טיסת ארקיע מאילת לשדה דב, במטוס ATR-72, דו מנועי, ביום ה', 6 ביוני 2010, כבה מנוע שמאל. הטייסים הכריזו על חירום וקיבלו רשות לנחות בחירום בשדה התעופה בעובדה. המטוס עם 78 איש נחת בשלום כשרק המנוע הימני פועל.

המטוס המריא מאילת בשעה 10:45, בגובה 6,150 רגל, כבה מנוע שמאל. הצוות הכריז חירום והמשיך, באישור הבקר לטוס צפונה, לצורך התארגנות. אחר כך פנה לעבר שדה עובדה ונחת. בריצת הנחיתה בוצעה בלימה רק באמצעות הבלמים, ללא שימוש בכוח מנוע, או ברוורס. בזמן ההסעה הבחינו הטייסים, כי נורית HOT BRAKE דולקת ולכן הם הפסיקו את ההסעה. הנוסעים הורדו ופונו לטרמינל.

המקרה הועבר לחקירה.

 

נעצרה דיילת שניסתה לעלות לטיסה עם אקדח טעון

באינדיאנפוליס נעצרה, ביום שבת, 5 ביוני 2010, דיילת של חברת דלתא, בחשד שנשאה בתיקה אקדח טעון מסוג גלוק 9. היא הואשמה בכניסה לאזור מפוקח של נמל תעופה עם נשק ובנשיאת אקדח ללא אישור. שתי האשמות נחשבות עבירות. האקדח התגלה בבדיקות רנטגן בנמל התעופה באינדיאנפוליס בשבת.

הדיילת, בת 39, נלקחה למעצר במחוז מריון.

דובר נמל התעופה ציין, כי רק למרשל אוויר מותר לשאת אקדח במטוסים.

 

 

 

מטוס סטורץ' התרסק לאחר המראה מהשטח

מטוס סטורץ' התרסק ביום שישי, 4 ביוני 2010, בניסיון המראה מדרך עפר מזרחית לכביש 4.
קודם לכן המריא המטוס ממנחת מצדה לכיוון מנחת ראשון לציון. לאחר טיסה של כשעה, בהיות המטוס  בין אשדוד ליבנה, מזרחית לכביש 4, במרחק של כ-10 ק"מ ממנחת ראשון לציון, הרגיש הטייס ב"קרטוע" המנוע, עקב אזילת דלק. הטייס החליט לנחות בשטח, בחר דרך כבושה, המהווה קטע של תשתית קרקעית הנבנית להנחת מסילת ברזל, שבה הבחין ונחת בשלום.

בנו של הטייס הביא דלק והמטוס תודלק מחדש. הטייס ונוסע, שהיה עמו, החליטו להמריא מחדש. ההמראה בוצעה מצפון לדרום, מקצה הדרך הכבושה, מתוך כוונה לנצל את כל אורכה. על מנת להיות בטוח שאורכה של הדרך תספיק להמראה, החליט הטייס לבצעה בנוהל המראה קצרה.  אבל הוא לא בדק את כיווני הרוח, לא התחשב במשקל שלו, של הנוסע והדלק ולא התחשב בחיכוך הגלגלים בדרך העפר.

לקראת סוף הדרך ניסה הטייס להתנתק ולנסוק, אולם, המטוס שקע לפתע ופגע בתלולית חול. כני הנחיתה נתלשו, להבי המדחף, נתקעו בקרקע ונתלשו והמטוס סבסב עד למצב שבו הגוף נשאר על גבי התלולית והכנף השמאלית "התיישבה" על יציקת הבטון של גשרון.

הטייס והנוסע נחלצו מהמטוס בכוחות עצמם. למטוס נגרם נזק כבד.

המקרה הועבר לחקירה.
 

ברז מים עצר מטוס דריפטר בזמן הנחיתה

בנחיתה, בתחילת מסלול 25 במנחת עין ורד, ביום שישי, 4 ביוני 2010, פגע מטוס אז"ם מסוג דריפטר עם כבל תמיכת כנף ימין בברז מים. כתוצאה מההיתקלות סיבסב המטוס חזק ימינה ונעצר בתלולית עפר ובחממה שלידה. 10 מטרים לאחר נקודת הפגיעה. הכבל נקרע ולמטוס נגרם נזק. הטייס לא נפגע.

ברז המים (שטוצר), שבו פגע המטוס, ממוקם 120 מטר מסימון תחילת מסלול 25, במרחק של 6 מטרים מימין ציר מסלול 25, בגובה 40 ס"מ מהקרקע ו-50 ס"מ מגובה ציר מסלול. ל"שטוצר" צמוד עמוד פלסטיק בגובה כ-80 ס"מ. כיסוי הפלסטיק נשבר מפגיעת המטוס ומים פרצו כלפי מעלה.

המקרה הועבר לחקירה.
 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 הבא > סיום >>

דף 122 מתוך 126

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה