מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

מטוס הדרכה של אף.אי.אי. נאלץ לנחות נחיתת חירום

מטוס הדרכה השייך ל-FAA ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה אליינס (Alliance) ביום חמישי, 3 ביוני 2010, כאשר כן הנחיתה הקדמי שלו לא נפתח כראוי. כך מסרו גורמים רשמיים. המטוס נשאר שלם כשהוא נשען על חרטומו. איש לא נפגע.

"שני הטייסים שהיו במטוס ביצ'קרפט קינג אייר (Beech C90) סיימו משימת הדרכה, בשעה 2 אחר הצהריים, כאשר הם גילו, כי כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית", מסר ליין לאנספורד, דובר FAA. "הם חלפו מעל מגדל הפיקוח והפקחים אישרו שאכן כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית. אחרי בחינת כל האפשרויות ובדיקת מצב הדלק, הם ביצעו נחיתה מוצלחת על שני כני הנחיתה הראשיים ועל הגחון של המטוס".

 

 

הקברניט הפעיל בחריפות הגה כיוון

מינהל הבטיחות של קנדה  Transportation Safety Board of Canada) TSB)  הודיע ב-2 ביוני 2010, כי הוא נחוש בדעתו, שהפעלה לסירוגין של הגה הכיוון על ידי קברניט מטוס איירבס A319 של אייר קנדה, ב-26 במאי 2010, כשהוא טס במרחק של 18.5 ק"מ מאחורי שובל מערבולת של מטוס בואינג 747-400 של יונייטד איירליינס, בגובה של 36 אלף רגל (10,973 ק"מ) גרם ללחץ, מעבר למגבלות, על מייצב הכיוון האנכי של המטוס.

עוד נמסר בדו"ח, כי במשך האירוע, שנמשך כ-18 שניות, התנדנד המטוס מעלה מטה וסב לצדדים עד לזוויות של 55 מעלות. למרות שהמטוס נשאר ללא פגע נפצעו קל 8 נוסעים ואנשי צוות ושלושה נוסעים נפצעו קשה מנפילת והתנגשות רהיטי המטוס. הטייס דיווח על חירום ופנה לנחיתה בקאלגארי.

האירוע מגלה דמיון רב לתאונה קטלנית בניו יורק, בנובמבר 2001 של מטוס איירבס, A300, שבה הקצין הראשון הגיב לשובל מערבולי של מטוס בואינג 747-400 בתנועות חריפות עם הגה הכיוון. במקרה הזה נקרע מייצב הגובה האנכי והמטוס נכנס בתנועה בלתי מבוקרת לקרקע והתרסק.

 

 

 

טייס ומכונאי נהרגו בהתרסקות מסוק בל-222

שני אנשי צוות של חברת קרפליט (CareFlite) נהרגו, בתחילת חודש יוני 2010, כאשר המסוק שבו טסו איבד את הרוטור, התרסק ועלה בלהבות בהיל קאונטי טקסס.

"המסוק מדגם בל-222 נפל מיד לאחר שנסק כדי לבצע טיסת מבחן, לאחר עבודות תחזוקה שבוצעו בו", מסר ליין לונספורד, דובר FAA.

ה-NTSB וה-FAA החלו לחקור באתר התאונה, כדי למצוא את נסיבות האירוע.

 

 

הוראת כשירות טיסה דחופה למסוק אגוסטה 119

ה-FAA הוציא בתחילת חודש יוני 2010, הוראת כשירות דחופה  (Emergency Airworthiness Directive - EAD) למסוק אגוסטה מדגם AW119 MKII, בגלל חוסר בתותב מוט בקרה, בממסר רוטור הזנב, הגורם רעידות קיצוניות ואיבוד שליטה במסוק. ב-EAD, שהוצא בתחילת חודש יוני 2010, הודגש, שאם לא יתוקן חוסר זה, עלול המסוק להיכנס לרעידות לא שגרתיות, יגרם נזק לרוטור האחורי, יגרם אובדן שליטה על הכיוון ולאחר מכן גם על השליטה במסוק.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 הבא > סיום >>

דף 122 מתוך 124

הודעות החוקר הראשי

שני, 05 אוגוסט 2019
נחיתה עם כני נסע מקופלים (58-19)
מס' הודעה: 1314 | מידע על אירוע בטיחותי מספר 58-19, לתאונה שאירעה בתאריך 20/07/2019 לאז"מ מסוג טקסן שרישומו 4X-HYC במנחת אורים
קרא עוד...נחיתה עם כני נסע מקופלים (58-19)
שני, 05 אוגוסט 2019
התרסקות עקב גלגלול דינמי בהמראה (דוח 2-19)
מס' הודעה: 1313 | מידע אל אירוע בטיחותי (הודעת החוקר הראשי) מס' 2-19, לתקרית שארעה בתאריך 11.1.2019, ל - Robinson R44 סימן רישום 4X-BIK, ליד משמר איילון
קרא עוד...התרסקות עקב גלגלול דינמי בהמראה (דוח 2-19)
רביעי, 31 יולי 2019
(31-18) Collision between two aircraft during pushback
מס' הודעה: 1312 | Safety Investigation Report Final for an accident that occurred on March 28, 2019 Between BOEING 767 And BOEING 737, Location of event
קרא עוד...(31-18) Collision between two aircraft during pushback
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה