מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

אין הגבלות למטוס אנטונוב 148 שעבר היפוך מעלה בטיסה

הרשויות הרוסיות לא מתכוונות להגביל את הפעלת מטוס AN-148, של חברת רוסיבה (Rossiva) שעבר היפוך מעלה בזמן טיסה בנתיב לפטרסבורג.

לאחר המראה ממוסקבה, ב-4 ביוני 2010, עבר מטוס האנטונוב, עם 54 נוסעים וחמישה אנשי צוות לטיסת שיוט, בגובה של 34,800 רגל ואז התרחשה תופעת "היפוך מעלה (upset)". על פי מידע ראשוני מתברר, כי המטוס, שהיה בטיסת לילה, סבל מתנועת הגה כיוון בלתי נשלטת, שגרמה למטוס לגלוש בתלילות ימינה ולמטה בזווית של 56 מעלות, לפני שהטייסים השתלטו על המטוס, על ידי ניתוק מערכת הטייס האוטומטי והפעלת המטוס ידנית. המטוס נחת בשלום בפטרסבורג.

בבדיקה בקרקע התגלה, כי בידוד חוטי מערכת הבקרה היה פגום.

 

 

מטוס הדרכה של אף.אי.אי. נאלץ לנחות נחיתת חירום

מטוס הדרכה השייך ל-FAA ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה אליינס (Alliance) ביום חמישי, 3 ביוני 2010, כאשר כן הנחיתה הקדמי שלו לא נפתח כראוי. כך מסרו גורמים רשמיים. המטוס נשאר שלם כשהוא נשען על חרטומו. איש לא נפגע.

"שני הטייסים שהיו במטוס ביצ'קרפט קינג אייר (Beech C90) סיימו משימת הדרכה, בשעה 2 אחר הצהריים, כאשר הם גילו, כי כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית", מסר ליין לאנספורד, דובר FAA. "הם חלפו מעל מגדל הפיקוח והפקחים אישרו שאכן כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית. אחרי בחינת כל האפשרויות ובדיקת מצב הדלק, הם ביצעו נחיתה מוצלחת על שני כני הנחיתה הראשיים ועל הגחון של המטוס".

 

 

הקברניט הפעיל בחריפות הגה כיוון

מינהל הבטיחות של קנדה  Transportation Safety Board of Canada) TSB)  הודיע ב-2 ביוני 2010, כי הוא נחוש בדעתו, שהפעלה לסירוגין של הגה הכיוון על ידי קברניט מטוס איירבס A319 של אייר קנדה, ב-26 במאי 2010, כשהוא טס במרחק של 18.5 ק"מ מאחורי שובל מערבולת של מטוס בואינג 747-400 של יונייטד איירליינס, בגובה של 36 אלף רגל (10,973 ק"מ) גרם ללחץ, מעבר למגבלות, על מייצב הכיוון האנכי של המטוס.

עוד נמסר בדו"ח, כי במשך האירוע, שנמשך כ-18 שניות, התנדנד המטוס מעלה מטה וסב לצדדים עד לזוויות של 55 מעלות. למרות שהמטוס נשאר ללא פגע נפצעו קל 8 נוסעים ואנשי צוות ושלושה נוסעים נפצעו קשה מנפילת והתנגשות רהיטי המטוס. הטייס דיווח על חירום ופנה לנחיתה בקאלגארי.

האירוע מגלה דמיון רב לתאונה קטלנית בניו יורק, בנובמבר 2001 של מטוס איירבס, A300, שבה הקצין הראשון הגיב לשובל מערבולי של מטוס בואינג 747-400 בתנועות חריפות עם הגה הכיוון. במקרה הזה נקרע מייצב הגובה האנכי והמטוס נכנס בתנועה בלתי מבוקרת לקרקע והתרסק.

 

 

 

טייס ומכונאי נהרגו בהתרסקות מסוק בל-222

שני אנשי צוות של חברת קרפליט (CareFlite) נהרגו, בתחילת חודש יוני 2010, כאשר המסוק שבו טסו איבד את הרוטור, התרסק ועלה בלהבות בהיל קאונטי טקסס.

"המסוק מדגם בל-222 נפל מיד לאחר שנסק כדי לבצע טיסת מבחן, לאחר עבודות תחזוקה שבוצעו בו", מסר ליין לונספורד, דובר FAA.

ה-NTSB וה-FAA החלו לחקור באתר התאונה, כדי למצוא את נסיבות האירוע.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 הבא > סיום >>

דף 123 מתוך 126

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה