מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

מכונאי נהרג מפגיעת ראש

מכונאי בחברת דלתא במיניאפוליס, שעסק בעבודות תחזוקה במטוס, באזור דלתות כן הנחיתה, נפגע בראשו ונהרג.

ג'סה פאול סטייגר, בן 47, נהרג ביום שלישי, 15 ביוני 2010, לאחר שנפגע בראשו, בעת שעבד באזור דלתות כן הנחיתה. עדיין לא ברור כיצד ארעה התאונה, שאותה חוקרים משטרת נמל התעופה וחוקרי בטיחות ובריאות מקצועיים.

דובר דלתא מסר, כי התאונה לא מנע מהמטוס להמריא בזמן ליעדו.

 

 

דלת מטוס בואינג 777 נותקה ממקומה

בחברת אמריקן איירליינס ממשיכים לחקור את הסיבה שגרמה לדלת מטוס בואינג 777 שלה להתנתק ממקומה, ב-15 ביוני 2010, בעת שהמטוס היה בגישה לשער בית הנתיבות של החברה בדאלס פורת וורת', לאחר טיסה מסאן פאולו ברזיל.

בגלל שהחקירה נמשכת לא יודעים עדיין את הסיבה המדוייקת שגרמה לארוע.

 

 

 

חודש לאחר התרסקות מטוס אייר אינדיה אקספרס ועדיין אין דוח

חודש לאחר התרסקות מטוס אייר אינדיה אקספרס ועדיין אין דוח

באמצע יוני 2010, כחודש לאחר ההתרסקות במנגלור של מטוס של אייר אינדיה אקספרס, שהיה בטיסה IX812, שבה נהרגו 158 נוסעים ואנשי צוות, נותרו עדיין כמה שאלות ללא מענה. משרד התעופה האזרחית ומינהל התעופה האזרחית (DGCA) אינם נלהבים לשחרר דוח תאונה ראשוני. לדברי טייס אוף אינדיה, זה מראה על חוסר שקיפות במערכת. העיתון סימן רשימה עם כמה שאלות ונושאים שחייבים לקבל עליהם תשובה:

  • מדוע להודו אין נוהג לשחרור דוח חקירה ראשוני אחרי התרסקות אווירית?
  • הקלטת מידע דיגיטלי מהטיסה (Flight Data Recorder - DFDR Digital) יכול להתקבל לאחר 15 יום והקלטת קולות מתא הטייס (CVR) יכול להתפענח בתוך כמה שעות. שניהם נמצאו כמה ימים לאחר ההתרסקות המנגלור. צוות החקירה בראשותו של מרשל באושן ניקלנס גוקהלה, יחקרו ויוציאו את הממצאים ב-31 באוגוסט. אבל, מקורות העיתון טוענים כי הוועדה דרשה הארכה ובקשתה התקבלה.
  • דוח חקירת התרסקות ששוחרר בהודו, היה על מטוס אלייאנס אייר פאטנה, שהתרסק ב-2000. הדוח שוחרר אחרי שלוש שנים, כשהרבה עמודים דיווחו והצהירו ששגיאת טייס הייתה הסיבה להתרסקות.
  • מדוע בצוות החקירה אין מומחה מיוחד על סוג המטוס שנחקר?
  • המטוס התרסק היה מסדרת 737 מהדור הבא (Next Generation). חקירת תאונה בחברת תעופה מתנהלת תמיד על ידי חיל האוויר ההודי, שאינו מכיר מטוסים אזרחיים. בצוות רק קפטן רון נגר הוא היחיד שיש לו ניסיון במטוסים אזרחיים. למדינה אין סוכנות עצמאית כמו ה-NTSB בארה"ב, או סוכנות חקירות התאונות בבריטניה.
  • מדוע בנמל מנגלור המכ"ם היחיד נשאר סגור?
  • מדוע נדרשו לרשויות נמל מנגלור 72 שעות לתחזוקת מונסון של המכ"ם, לעומת 12 שעות שנדרשו בנמלים אחרים?
  • מדוע כפרי ולא בקר טיסה, היה הראשון שדיווח למשטרה?

 

 

 

טייס שלח הודעת מסרון (SMS) וכמעט נחת עם כן נחיתה מכונס

טייס בחברת ג'טסטאר שלח SMS בטלפון זמן קצר מאוד לפני שנאלץ להפסיק את הליך הנחיתה בסינגפור, בגלל שהתברר, כי כן הנחיתה היה מכונס. כך נמסר ב-14 ביוני 2010.

המטוס מסוג A320-200, עם 167 נוסעים, היה כבר בגובה של 400 רגל מעל הקרקע כאשר הוא התקרב למסלול בנמל התעופה צ'אנג'י, ואז התברר, כי כן הנחיתה שלו מכונס, מה שחייב את הטייסים "ללכת סביב". מבדיקת החוקרים מתברר, כי הטייס שלח SMS בטלפון, פחות מדקה לפני שאולץ לנסוק במהירות ולהתרחק מהמסלול.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 129 הבא > סיום >>

דף 123 מתוך 129

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה